Nederlands… of Engels?

Oke.

Ik heb hier best wel even over nagedacht. Als ik een blog ga schrijven, doe ik mijn content dan in het Nederlands of Engels? De voornamelijkste reden dat ik ben begonnen met mijn blog is omdat ik een extra plekje wilde hebben voor mijn bookreviews. Die schrijf ik nu af en toe op Goodreads, in het Engels. Het zou best wel vervelend zijn om mijn reviews tweetalig te schrijven… En als ik mijn reviews alleen Nederlands maak, hebben mijn buitenlandse vrienden er niets meer aan. Ook zijn de boeken die ik lees in het Engels. Maar toch lees ik liever Nederlandse blogs. Dilemma!

Ik heb er lang over nagedacht, ben zoals je kon zien zelfs in het Engels begonnen met schrijven. En toch ga ik het nu omgooien. Nederlands is toch mijn oorspronkelijke taal, het kost me veel meer moeite om in het Engels iets correct op papier te krijgen. Dus…

Ik ga nu officieel in het NL schrijven!

P.s. als ik per ongeluk toch een keer overschakel naar het Engels, forgive me. Het zullen de bijwerkingen zijn.

Geef een reactie

