Wat ik zou doen met meer tijd

Ik merk het maar al te vaak: de dag is voorbij voor ik heb kunnen doen wat ik die dag van plan was. Je spendeert toch meer tijd aan dingen dan je in eerste instantie had bedacht, en daardoor schieten er veel dingen bij in.

Maar wat nou als een dag opeens een uur extra zou krijgen? En daarmee niet een extra uur op je werk, maar een uur extra, waarin jij aan jezelf en je omgeving kan werken. Hoe zou ik die tijd invullen. Of, een betere vraag: waar zou ik meer tijd voor moeten maken in mijn leven?

  1. Ik zou veel meer boeken lezen. Het schiet er nu vaak bij in, omdat ik vaak zo moe ben als ik eenmaal in bed lig, dat ik na twee pagina’s al in slaap val. Hoe fijn zou het zijn om elke dag een half uurtje in te plannen om lekker te lezen? Even afgesloten van de wereld te zijn, even in een droomwereld van iemand anders te leven.
    BoekBron
  2. Ik zou de tijd nemen om mijn rommel op te ruimen. Ik wil mezelf geen sloddervos noemen: ik vind rommel om mij heen namelijk erg vervelend. Maar helaas schiet opruimen er regelmatig bij in. Dan ben ik in het weekend veel meer tijd kwijt om het weer recht te trekken. Als ik elke dag wat meer tijd had, zou ik ervoor zorgen dat het er uit zag, zoals ik het wilde.
  3. Ik zou er vaker op uit gaan om beter te worden in fotografie. Ik merk dat ik vaak veel ideeën heb voor mooie shoots, maar dat moment dat ik op pad ga met iemand om mooie portretfoto’s te maken, is er nog niet van gekomen. Daar moet zeker verandering in komen: maar in alle drukte is het moeilijk om tijd te nemen voor zo’n project. Toch zou ik het binnenkort erg graag een keer willen doen! Ook zou ik graag een keertje tijd willen nemen om mezelf meerdere technieken aan te leren. Bokeh bijvoorbeeld, de perfecte techniek voor kerstfoto’s!
    cameraBron
  4. Ik zou veel meer tijd besteden aan piano spelen. Voor mijn verjaardag heb ik van mijn vriend een elektrische piano gekregen (de schat!) en ik speel er graag op. Maar met nog wat extra tijd zou ik er nóg meer tijd aan kunnen besteden: dan zou ik in een week meerdere nieuwe nummers leren. En dat zou zo leuk zijn!
  5. Ik zou veel meer recepten proberen. Ik hou van koken, maar al snel duurt een ingewikkeld recept erg lang. Omdat ik tijdsgebonden ben met studeren, kom ik vaak erg laat thuis. Dan heb ik geen zin om lang in de keuken te staan, want ik heb honger en anders is mijn avond zo kort. Het zou heerlijk zijn om dan de tijd te kunnen nemen voor een lekker diner!
  6. Ik zou veel meer blogposts typen. Sommige bloggers halen de twee blogposts per dag, en daar heb ik respect voor. Ik merk nu al dat het soms best moeilijk is om me er toe te zetten veel te schrijven, veel ideeën uit te werken. Ik heb nu voor het eerst posts vooruit gepland: een erg fijn gevoel! Maar om elke keer zoveel content te kunnen blijven maken, en dan ook nog origineel te zijn… Daar heb je toch echt tijd voor nodig.
  7. Ik zou elke dag een momentje van me-time pakken. Ik heb inderdaad regelmatig vrije avonden, en dat is superfijn, maar toch kan dat me-time momentje er bij inschieten. Je bent druk bezig met voorbereidingen, en voor je het weet is je avond voorbij. Het zou heerlijk zijn om dan nog een extra uurtje te hebben, waarin je je favoriete show terug kunt kijken of even kunt werken aan je verzorging.
    me-timeBron

Ik weet dat je, wanneer je goed je dagen inplant, je best tijd kan maken voor veel leuke dingen zoals bovenstaande. Maar je weet ook, dat je nooit perfecte dagen zult hebben. Je wilt altijd meer, er blijft altijd wat te wensen over. En hier wil ik natuurlijk niet mee zeggen dat mijn leventje niet goed is: ik heb een prima leven! Maar er blijft altijd wat te wensen over 😉

Waar zou jij graag meer tijd voor willen hebben?

Liefs,
Annabel Rianne

Bron header

Geef een reactie

