Waarom ik een hekel heb aan de herfst

Al eerder schreef ik (hier) waarom ik van de herfst houd. Maar dit seizoen wekt ook allerlei negatieve gevoelens in mij op. En omdat ik overal alleen maar lijstjes zie waarom je van de herfst zou moeten houden, hier een lijstje met dingen die wat minder leuk zijn aan het seizoen dat komen gaat.

  1. Het gaat weer zó vaak regenen! Ik kan het aantal keren dat ik in de herfst verregend thuis kom van de universiteit niet op twee handen tellen. Het gebeurt veel te vaak dat het regent terwijl je naar een belangrijke afspraak moet, en je die regenbui niet kan afwachten. En als student ga ik natuurlijk niet met de auto… En ho maar dat ik een regenpak aan ga trekken, ik moet er natuurlijk wel een beetje normaal uit zien, haha!ROTTERDAM - Fieters in de regen.Bron
  2. Het wordt weer een stuk kouder. En ook al betekent dat dat we weer leukere kleding aankunnen, weer lekker sjaals aan kunnen… we moeten onszelf wel elke keer dik aankleden, anders kan je je pen niet meer vast houden en aantekeningen maken. Of vriest je neus eraf voordat je op locatie bent. Waarom bestaat er niet zoiets als neuswarmers?
  3. De mensen met verwarming in hun auto zijn extra jaloersmakend als jij op je fiets zit.
  4. Het wordt weer vroeger donker; en ook al lijkt het dan alsof je een langere avond hebt, het zal niet lang duren voor je een kleine winterdip krijgt. Je mist de zomer!
  5. Om daar aan toe te voegen: het wordt steeds later licht. Wat het een stuk moeilijker maakt om je bed uit te komen in de vroege ochtend! Om maar niet over de kou te spreken die je al onder je deken voelt kruipen als je je verroert…
  6. Alle planten gaan langzaam dood. En ook al ziet dat er soms mooi uit, de gedachte er achter is een beetje verdrietig.

The sun shines through the trees in the woods near Gasselte, Drenthe, The Netherlands.

Bron

Gelukkig wegen de positieve kanten goed op tegen de negatieve; er is gelukkig nog een enorme lijst met punten te verzinnen waarom de herfst wél leuk is. Daardoor is het seizoen toch nog verdraagbaar. Maar de herfst zou toch net íets leuker zijn, als we hier geen last van hadden!

Ben jij wel of geen herfst-lover?

Liefs,
Annabel Rianne

Bron header

Geef een reactie

