Ik ben verliefd op mijn droombeeld van je

Vroeger, in mijn tienerjaren, dan was ik soms wel eens verliefd. En bij verliefd moet je dan natuurlijk niet denken aan hals over je kop ik moet je vriendin worden verliefd, maar ik denk aan je en ik wil met je praten verliefd. Maar, onzekere tiener als ik was, kwam het daar natuurlijk nooit van. Dus bedacht ik scenario’s in mijn hoofd, over hoe het zou kunnen zijn om jou te ontmoeten of te kletsen of samen te zijn. De beelden waren soms enigszins onrealistisch, getekend door alle romantische komedies en romantische verhalen die ik die tijd maar graag bekeek of las.

Als ik je tegenkwam op school, dan bloosde ik. Of keek ik naar je terwijl je het raam uit staarde, en als je dan merkte dat ik keek dan keek ik snel weg. Altijd maar dromen, nooit de confrontatie aangaan. Maar eigenlijk waren die ‘ontmoetingen’, als je ze zo mocht noemen, relatief anticlimactisch. Je voldeed niet aan het beeld dat ik van je had gecreëerd. Je bleek arrogant, of deed stom tegen mij omdat je mij helemaal niet interessant vond. Maar toch kon ik die droom dan vol houden. Misschien was ik je gewoon nog niet opgevallen, moest dat gevoel bij jou nog komen. Ik hield hoopvol aan. Om er vervolgens weken later achter te komen dat je écht niet zo was als ik je getekend had in mijn hoofd. Je was helemaal niet lief, had geen scheve lach die je alleen naar mij lachte als ik onhandig of ongemakkelijk was. Je zag me überhaupt niet. Had totaal geen aandacht voor mij. Het was alsof je in een andere wereld leefde, die voor mij onbereikbaar was. Ik bestond in jouw leven niet.

Het gekke is, dat ik me moet beseffen dat ik misschien ooit ook wel die persoon ben geweest. Het is best mogelijk dat ik een droombeeld voor iemand ben geweest, een persoon die mij nooit is opgevallen. Een persoon, waarbij ik uiteindelijk ook niet aan de verwachtingen voldeed. Maar dat zal ik nooit weten. Daaruit blijkt maar weer al te goed, dat als je wilt dat er iets gebeurt, dat je de confrontatie aan moet gaan.

En op een bepaald moment, zal je op een punt komen dat je er klaar voor bent. Je wil de confrontatie aan gaan, je bent bereid je vrij te geven aan een ander. Met de kans dat je op de stoep belandt, tas in je handen en tranen op je gezicht, omdat het allemaal anders is gelopen dan verwacht. Maar soms kan je iemand tegenkomen die dat allemaal waard is. Al helemaal als je je allebei beseft dat de echte versie leuker is dan je droombeeld.

Liefs,
Annabel Rianne

Bron header

Geef een reactie

