Als je je dag niet hebt

Soms heb je van die dagen dat alles fout gaat. Je maakt een enorme fout bij je project, je botst bijna tegen een auto op de fiets, je laat de spaghetti per ongeluk in de (niet zo schone) gootsteen vallen tijdens het afgieten, knoeit eten op de grond… het lijkt het alsof er niets meer goed kan gaan. Het is erg moeilijk om dan toch weer door te gaan, en ervoor te zorgen dat je uit die negatieve spiraal komt. Daarom wil ik graag mijn favoriete avondbezigheden met je delen, die er voor zorgen dat ik toch weer met een goed en rustig gevoel naar bed kan. Hopelijk heb je er wat aan, en kan je elke dag toch met een goed gevoel afsluiten!

  1. Tijdens het koken zet ik een kopje lekkere thee voor mezelf. Terwijl het eten pruttelt, kan ik dan even goed tot rust komen en de dag laten bezinken. Dit zorgt ervoor dat ik bewuster word van alles wat er is gebeurd, en kan ik het beter in perspectief plaatsen.
    AR2-0162
  2. Na het diner ga ik naar boven, en grijp ik mijn zachte, heerlijk warme ochtendjas. Deze is zo zacht dat het lijkt alsof je continu geknuffeld word. Ik heb hem enige tijd geleden bij de Hunkemöller van mijn lieve moeder gekregen en ik ben er zo blij mee! Wil jij ook continu geknuffeld worden door je kleding? Hier kan je hem vinden!
  3. Ook haal ik dan vaak mijn lenzen uit en zet mijn bril op. Zo komen mijn ogen alvast lekker tot rust en scheelt dat weer een taakje als ik wil gaan slapen. Ook is het dan minder erg als ik in slaap val op de bank. Soms haal ik ook al mijn make-up af, maar aangezien ik niet bijster veel make-up draag hoeft dat niet.
  4. Ik nestel me lekker op de bank met een grote pot thee naast me, mijn favoriete mok, boeken, mijn iPad mini en mijn koptelefoon. Ik kruip lekker onder een zachte fleecedeken (nu al in kerstthema, en blijf zo lekker warm terwijl ik me vermaak met wat ik het liefste doe: boeken lezen, series kijken, scrollen op youtube en Bloglovin’ om filmpjes te kijken of artikelen te lezen. Zo kan ik uren blijven zitten, zolang als ik niet in slaap val. Al is slaap natuurlijk pas écht een teken van rust!
    AR2-0156Deze mok zegt ‘Disturb at your own risk’. Is hij niet superleuk? Hij komt van Blossom Books. Ik gebruik hem dagelijks!
  5. Soms eet ik nog iets lekkers, als ik daar behoefte aan heb. Ik eet stukjes chocola of chips (tip: ze hebben bij de Lidl “neppe” beertjeschips. Smaken precies hetzelfde, kosten de helft!), of soms pak ik een bakje met fruit. Ik doe op dat moment waar ik zin in heb: ik ben dan niet echt bezig met wat goed/gezond voor me is. Mijn mentale gezondheid is ook belangrijk!
  6. Ik probeer niet te laat naar bed te gaan. Rond half 11/11 uur is het tijd om naar boven te gaan en even een douche te nemen. Ik was mijn haren, kies een fijne douchegel (ik heb er meerdere op de badkamer staan, zodat ik een geur kan kiezen die op dat moment bij mijn voorkeuren past) en doe een masker op mijn gezicht die ik laat intrekken tot op het moment dat ik wil stoppen met douchen. Dan maak ik mij verder klaar, en lig daardoor op tijd in bed.
    AR2-184607Voor deze foto heb ik als ondergrond mijn badjas gebruikt. Ziet hij er niet heerlijk zacht uit?
  7. Ik lees nog even in een leuk boek, totdat mijn ogen dichtvallen. Dan is het tijd om het lampje uit te doen en in een fijne slaap te vallen. En na al deze dingen voel ik mij meteen weer een stuk beter!

Wat doe jij om je beter te voelen na een baaldag?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

