New in: boeken

Ik heb weer eens wat boeken besteld op Bol.com! Zoals je al kon lezen las ik een tijdje geleden Anna and the French Kiss uit, waarna ik niet kon wachten om de andere boeken van de schrijfster te lezen. Ook waren er nog twee andere boeken waar ik erg benieuwd naar was, die dus in mijn winkelwagentje belandden. Ik laat jullie graag mijn aankopen zien!

AR-0132

To all the boys I’ve loved before

AR-0134

Lara Jean bewaart een doos onder haar bed, die nooit iemand mag vinden. Hierin zitten namelijk liefdesbrieven, die zij heeft geschreven aan haar crushes. Één per jongen, waarin ze haar hart uitstort en alles deelt, wat ze over hem kan bedenken. Op deze manier probeert ze haar liefde te verminderen, zodat ze weer door kan met haar leven zonder te dagdromen of geen enkele hap door haar keel te krijgen. Plots komt ze er achter dat iemand haar brieven op de post heeft gedaan, waardoor de jongens achter haar gevoelens komen. En dat is inclusief de ex van haar zus.

Dit boek bleef de laatste tijd maar langs komen in mijn dagelijkse leven. Er kwamen reviews langs op goodreads, de cover werd maar al te vaak gebruikt in mooie foto’s van ‘Bookstagrammers’… ik kon er niet meer omheen. Benieuwd dat ik was naar het verhaal, en waarom iedereen er zoveel over bezig was, heb ik het boek besteld. Het klinkt als een erg lief en zoet verhaal, maar dat is waar ik de laatste tijd erg veel zin in heb. Ik heb tot nu toe nog niets van Jenny Han gelezen, maar wat ik tot nu toe lees in reviews klinkt veelbelovend. Dit boek ben ik nu aan het lezen, en een review zal snel volgen!

Je kan het boek hier vinden op Goodreads.

Lola and the boy next door

AR-0136
Het tweede boek van de “Anna and the French kiss” serie (overigens; waarom noem je de serie naar het eerste boek, als de andere twee boeken over andere karakters gaan?) gaat over, zoals de titel al doet vermoeden, Lola. Haar leventje verloopt wel prima, tot de kinderen van de buren na lange tijd terugkeren. Crickett, de buurjongen, doet door zijn terugkeer Lola’s gevoelens voor hem weer opwaaien. Maar ze heeft, in de tussentijd dat Crickett van de aardbodem verdwenen was, een nieuwe jongen leren kennen, die ze op het moment haar vriendje mag noemen. Lola komt voor verschillende obstakels en keuzes te staan, die haar toekomst kunnen bepalen.

Ik heb het boek niet specifiek voor de plotlijn gekocht. Toch heb ik er hoge verwachtingen van. Ik heb namelijk erg lang getwijfeld of ik Anna and the French kiss zou kopen, omdat het mij te zoetsappig leek, en geschreven voor een jonger publiek. Maar dit boek was juist op dat moment alles wat ik zocht. Dit had zeker veel te maken met de schrijfstijl van Stephanie: het boek las makkelijk weg en er gebeurde veel in het verhaal, zonder dat hierdoor te weinig tijd werd besteed aan de ontwikkeling van de karakters. Ik ben erg benieuwd naar het tweede deel van de serie!

Je kan het boek hier vinden op Goodreads.

Isla and the happily ever after

AR-0139

Ook kocht ik het derde en daarmee laatste deel van de serie. Dit verhaal volgt Isla, een meisje dat al even kort voorkwam in het eerste boek. Ze is hartstikke verliefd op Josh sinds ze hem heeft ontmoet tijdens haar tijd in Parijs, op de School of America in Paris (SOAP). Als ze de kans krijgt om de zomer door te brengen in Manhattan, zegt ze daar geen nee tegen. Daar leert ze Josh beter kennen, en het lijkt erop dat er iets tussen hen opbloeit. Maar als ze terug zijn in Parijs komen ze toch voor meerdere obstakels te staan.

Dit verhaal klinkt zeker interessant! Erg leuk vind ik dat dit boek het verhaal volgt van Isla en Josh, die allebei al voorkwamen in het eerste boek. Isla had toen een erg kleine rol, maar toch wilde ik meer over haar weten. Nu krijg ik die kans! Josh had een grotere rol, maar nog steeds was erg veel over hem onbekend. Ik zou ze graag beter willen leren kennen! Ook las ik dat de karakters uit de eerste twee boeken (Anna, St. Clair, Lola en Crickett) voorkomen in dit boek, om de serie tot een mooi einde te brengen. Het lijkt me verwarrend om vanuit het perspectief van een ander over hen te lezen, maar ik laat me verrassen.

Je kan het boek hier vinden op Goodreads.

AR-0145

City of Glass

AR-0148

Dit is het tweede deel van de Mortal Instruments-serie. Ik ben pas geleden begonnen met deze serie, ik weet het, shame on me! Deze serie bestaat al ontzettend lang en ongeveer iedereen heeft de serie al gelezen. Dus als je denkt, nee ik ook niet, dan kan ik je een hand geven. En vervolgens aanraden om de serie ook maar eens aan te schaffen, want hij is leuk!

In City of Bones leert Clary de wereld van de Shadowhunters kennen. Zij zijn krijgers, soldaten op aarde om de wereld te beschermen van demonen. Wanneer Clary’s moeder plotseling verdwijnt en Clary aangevallen wordt door een demon, wordt ze het buitenaardse wereldje ingezogen. Ik wil verder niet te veel verklappen over het eerste boek, kan alleen zeggen dat het echt een aanrader is! Ik ben heel benieuwd hoe het tweede deel zal zijn. Hopelijk kom ik daar snel achter!

AR-0149

Ik ben erg tevreden met mijn aankoopjes. Ze klinken allemaal erg leuk en ze zijn een mooie aanvulling voor mijn boekenplank. Ik ben weer even zoet voor de komende tijd!

Heb je ook Goodreads? Ik zou het leuk vinden als je me toevoegt! Je kunt me vinden onder Annabelrianne.

Welke boeken plan jij nog in oktober te lezen?

Liefs,
Annabel Rianne

4 gedachtes over “New in: boeken

Geef een reactie

