De ABC tag

De afgelopen paar weken ben ik op zoek geweest naar een leuke tag. Een lijst met vragen, waardoor jullie mij net ietsje beter kunnen leren kennen. Toch vond ik het moeilijk om er een te vinden, die aan mijn wensen voldeed. Ik wil natuurlijk een goed begin maken! Tot ik meerdere keren de ABC tag tegen kwam. Deze leek me best wel leuk, en daarom heb ik hem ingevuld. Hopelijk vind je hem leuk! En zoals je weet, kan je uiteraard tags die je online vindt, overnemen op je eigen blog. Laat je weten als jij hem ook hebt ingevuld? Dan neem ik zeker een kijkje!

ABCtag2

Age: Afgelopen zomer werd ik 21 jaar. Voelt best als een mijlpaal, ik ben nu echt mijn tienerjaren gepasseerd. Gelukkig ben ik er wel tevreden mee, haha!

Best Friend: Ik heb, en ik weet hoe gelukkig ik mezelf daarmee kan prijzen, meerdere hele goede vriendinnen. Allereerst mijn moeder, die altijd voor me klaar staat met een luisterend oor en goede adviezen, als tweede Francesca, die ik al weer 12 jaar ken sinds we elkaar op de camping ontmoetten, en sinds dit jaar ook mijn musicalbuddy Ruby waar ik altijd mee kan kletsen en lachen. En als laatste kan natuurlijk mijn lieve zus niet ontbreken, ook al is ze nu ver weg. Toch staan we altijd voor elkaar klaar en zijn we in superveel opzichten (ondanks de afstand) hetzelfde gebleven. Ik weet niet of ze het lezen, maar zo ja: ik hou van jullie ❤

Chore you hate: Er is niet echt iets wat ik háát, maar ik heb wel vaak moeite met het beginnen van de afwas. Vaak stapelt het zich op, en des te groter de stapel des te groter de tegenzin. Ik hoop dat ik het mezelf ooit aanleer om dagelijks even kort af te wassen. Zou de ideale oplossing zijn, maar toch kan ik mezelf er vaak niet toe zetten.

Dreamhouse: Een vrijstaand huis met veel wit en houtelementen. Ik hou er erg van als een huis van zichzelf erg minimalistisch is, en dat je kan spelen met de details om het persoonlijk te maken. Ook zou ik graag een grote keuken willen (het liefst inclusief kookeiland) en een grote badkamer met bad. Waar weet ik nog niet, maar ik heb nog tijd genoeg! En voor nu zit ik in een heerlijk paleisje, een huisje samen met mijn vriend, en het is groot genoeg voor ons tweeën 🙂

&SUUS: Binnenkijker VT Wonen: Martine  | Styling: Suzanne de Jong Photo's: Jansje Klazinga  |:

Bron

Dit vind ik een hele mooie badkamer. Licht en donker gecombineerd, minimalistisch en heerlijk rustgevend!

Essential start of your day: Ik kan niet zonder mijn havermout in de ochtend. Af en toe wil ik het best vervangen door een lekker broodje, maar verder zal havermout altijd winnen. Ik gebruik de zakjes van Quaker, melk erbij, 2 minuten in de magnetron en klaar. Verder niks er in, geen poespas! Heerlijk.

Favorite color: Met stipt op een donkerblauw. Ik vind het een rustgevende kleur die bij heel veel andere kleuren past. Bijna al mijn kleding is blauw (of heeft blauwtinten), al probeer ik daar de laatste tijd mee af te wisselen. Ook wel vreemd eigenlijk: in mijn interieur zie je nergens blauw. Dat trekt me dan weer niet zo! Daar ben ik weer meer van zwart/wit met een kleuraccent, zoals goud of groen.

Gold or silver: Beide! Ik mix het lekker door elkaar, en ik vind dat dat ook moet kunnen. Mijn ketting, oorbellen en armband zijn zilver, maar mijn horloge is (rosé)goud. Ik vind eigenlijk dat het heel goed samen kan! Ook in mijn interieur combineer ik het. Het steekt zo lekker tegen elkaar af!

Height: Ik ben 1.79m. Ik vind het een fijne lengte! Ik kijk regelmatig boven anderen uit, maar ik vind mijn lengte wel heel goed bij mij passen. Het valt niet op een rare manier op!

Instruments I play: Ik houd van het spelen van piano. Ik heb jarenlang les gehad toen ik nog bij mijn ouders woonde, en zeker in de laatste paar jaren heb ik erg veel geleerd, toen ik van docent wisselde. Daar heb ik nog steeds profijt van! Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn vriend een elektrische piano (ik weet het, belachelijk. Maar zo lief!) dus nu kan ik thuis ook weer lekker aan de slag. Mijn favoriete pianomuziek is op het moment (bijna) alles van Yann Tiersen. Dit is relatief simpel om te leren, en zo ontzettend mooi. Hieronder kan je er een luisteren, deze heb ik pas geleerd. Overigens: superveel bladmuziek van Yann Tiersen is te vinden op het internet, gratis! Waar wacht je nog op? 😉

Job Title (most recent): Ik ben nog student, dus heb nog geen titel (naast VWO diploma). Maar hoogstwaarschijnlijk ben ik komende februari Bachelor of Science!

Kids: Nu nog niet, maar in de toekomst zeker wel. Ik zou graag een jongen en een meisje willen, maar twee jongetjes of twee meisjes zal ook superleuk zijn 🙂 Maar van beide een lijkt me erg leuk als ouder zijnde!

Music that you always listen to: Tijdens het blokken luister ik graag pianomuziek. Dan kan ik me goed focussen! Verder luister ik de laatste tijd graag naar het album Chapter One van Ella Henderson, en van de week ontdekte ik het album 1989 van Ryan Adams. Dat zijn allemaal covers van het gelijknamige album van Taylor Swift! Maar dan met een rauw, herfstig randje eraan. I like!

Nickname: Niet heel veel mensen hebben een nickname voor me. Maar sommigen noemen me An (origineel hè).

Overnight hospital stays: Geen! Ik ben pas voor de eerste keer geopereerd, maar toen kon ik gewoon meteen weer naar huis (zo’n drastische ingreep was het niet). Verder ben ik tot nu toe alleen voor kleine ingreepjes in het ziekenhuis geweest, zoals het trekken van verstandskiezen (wat me alles meeviel!).

Phobias or fears: Ik ben best bang voor serieuze zaken. De grootste denk ik de dood. Ik ben soms best bang dat er iets gebeurt met de mensen om mij heen, die het allesbehalve verdienen. Ook voel ik me soms onveilig op straat, en verzin ik erge scenario’s wat er dan kan gebeuren.

Quote from a movie: Okay? Okay.

Okay? Okay. TFiOS/ John Green Inspired Rings. {This is going to be my future wedding ring. Okay? Okay.}:

Bron

Reason to smile: Genoeg redenen! Ik heb een lieve familie, lieve vriend waarmee ik mag samenwonen, genoeg lieve vrienden om mijn tijd mee door te brengen, ik krijg de kans om te studeren, en zo kan ik nog wel eeuwen doorgaan!

Siblings: Ik heb een zus, die in Australië woont. Maar gelukkig komt ze in december een maand langs!

Time you wake up: Doordeweeks om half 8 als ik naar de universiteit moet, anders rond half 9. In het weekend slaap ik soms iets langer uit.

Underwear: Zwart.

Very important date this year: 20 december, want dan komt mijn zus met haar vriend!

Worst habit: Ik stress erg snel. Als iets niet helemaal goed gaat, kan ik het maar moeilijk loslaten. Maar daar werk ik nu aan! Een andere slechte eigenschap is dat ik me snel aangesproken voel. Maar dat ligt er misschien ook aan hoe kritiek wordt overgebracht.

X-ray’s you’ve had done:  Enkele keren om mijn tanden te checken.

Yummy food you make: Mijn favoriete recept komt van een vriendin van mij, en dat is pasta kip pesto met cherrytomaatjes en rucola. Is heerlijk! Maar misschien komt daar nog wel een recept van online 🙂

Zoo animal: Ik houd erg van Afrikaanse dieren. Olifanten, leeuwen, zebra’s, giraffen,… you name it. En afgelopen zomer heb ik er erg veel van in het wild mogen bekijken in Zuid-Afrika! Ik ben van plan daar ook nog een fotoverslag van te maken.

Afrika Collage

Alvast een voorproefje: dit zijn een paar foto’s die ik deze vakantie maakte!

Dit was de ABC-tag! Hopelijk vond je het leuk om te lezen. Ben je het op bepaalde punten met me eens/oneens?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

