Boekenfestijn 2015

Dé plek om niet te missen als je van boeken houdt: het boekenfestijn. Dit is een beurs die het land door reist, waar je de mogelijkheid krijgt om tegen een vriendenprijsje (veel lager dan de verkoopprijs!) leuke boeken te kopen. Ik ben op vrijdag de 30e het aanbod in Eindhoven gaan bekijken, en ging met vier boeken naar huis! Ik laat je zien wat ik gescoord heb.

AR-0202

Een tijdje geleden begon ik met City of Bones (I know, shame on me). Mijn vriend weet nog al te goed dat ik continu tijdens het lezen tegen hem zei: “dit boek is zóó leuk!!”. Ik heb, ondanks dat ik relatief lang over het boek deed, van elke bladzijde genoten. Daarom besloot ik een paar weken terug het tweede boek ook aan te schaffen, City of Ashes (ik schreef een artikel over mijn aankoopjes, die kun je hier vinden). Ik weet zeker dat dit boek me ook zal bevallen.

Toen kwam ik op het boekenfestijn, redelijk vooraan bij de deur, de volgende delen tegen! Ik besloot deel drie en vier, City of Glass & City of Fallen Angels, in mijn mandje te doen. Ik hield me in en nam vijf en zes niet mee, het zou namelijk nog goed kunnen dat ik andere boeken tegen kwam. Dit was niet het geval, en net voor we weg gingen kwam ik de boeken op een andere plek weer tegen. Ik besloot ook het vijfde en zesde deel (City of Lost Souls & City of Heavenly Fire) aan mijn mandje toe te voegen, en nu heb ik de serie compleet! Ik betaalde voor deze vier boeken in totaal €20,-. Daarmee heb ik toch mooi €20,- bespaard op deze boeken! En de kwaliteit van de boeken is prima: ik haalde ze van onderop de stapels, en deze zien er prima uit. Ik ben helemaal tevreden.

Verder kwam ik geen boeken tegen die ik graag wilde lezen. Het Young Adult-aanbod in Nederlands was een stuk groter dan het Engelse (daar kwamen ze niet verder dan boxen met The Hunger Games, The Maze Runner en de boeken van Cassandra Clare, helaas). En aangezien ik mijn boeken toch het liefst in het Engels lees, liet ik de Nederlandse boeken liggen. Maar als je wel van Nederlandse boeken houdt, dan kan ik je zeker aanraden om een kijkje te nemen! En zeker ook als je andere genres leuk vindt: het totale aanbod was erg groot. Ik ben alleen een beetje kieskeurig haha!

De beurs staat op 31 oktober nog in Eindhoven. Wil je weten of ze nog bij jou in de buurt komen? Op hun website kan je de agenda met locaties vinden.

Heb jij ook het boekenfestijn bezocht, of ben je van plan dit nog te doen?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

