Things to do in… november

Een nieuwe maand, nieuwe kansen! Ik wil voor mezelf graag maandelijkse doelen stellen, met een blogpost er over als stok achter de deur. Dus hierbij een paar dingen die ik de komende maand wil gaan realiseren! 

Hello November. Let's not forget fall isn't over yet.:

Bron

Maar voordat ik doelen voor de komende maand kan stellen, is het natuurlijk verstandig om de doelen van afgelopen maand te bekijken. Heb ik gedaan wat ik wilde doen?

Oktober wrap-up

October | Tanya Berestova | berestova's photo via Instagram:

Bron

  1. Meer boeken lezen
    Mijn doel was om deze maand minstens 2 boeken te lezen. Dat klinkt niet als veel, maar (zoals je kon lezen) had ik anderhalve maand gedaan over een boek. Doodzonde!
    En het is gelukt! Ik ben bezig aan het derde boek van de afgelopen maand. Aangezien het nu tentamentijd is gaat het lezen niet zo hard, maar hopelijk kan ik dit weer oppakken als het nieuwe kwartiel begint. Maar op mijn twee andere boeken ben ik toch wel een beetje trots, haha. Het was in ieder geval erg leuk! Ik las afgelopen maand Anna and the French Kiss uit en ‘To all the boys I’ve loved before’ (review volgt). Nu ben ik bezig in ‘Lola and the boy next door’, het tweede boek van mijn laatste bestelling boeken.
    AR-0134
  2. Vaker nee zeggen
    In september had ik het zó druk, dat ik me de laatste rustige avond niet meer kon herinneren. Daar wilde ik verandering in brengen. Ook dat is gelukt! Afgelopen maand heb ik veel vaker avondjes thuis gehad, waar ik echt van kon genieten. Een boek/serie, grote mok thee… dat zijn mijn favoriete avonden.
  3. Een leuke DIY doen
    Ik heb afgelopen maand geen DIY gedaan. Ik wilde mijn huis wat opfleuren, wat gezelliger maken. Ondanks dat ik geen projectjes heb gedaan, heb ik wel enkele kaarsen/kaarsenhouders gekocht bij de H&M en Action, die nu verspreid over de woonkamer staan. Dus het is toch al een stukje gezelliger! Op de foto hierboven zie je naast het boek een stolpje (vind je hier, van H&M home) die, samen met wat kaarsen, op mijn kast staat. Ik ben er blij mee!
  4. Mijn blog wat meer promoten via social media
    Ik heb afgelopen maand mijn blog af en toe gepromoot via mijn Instagram-account, door te laten weten dat ik een blogpost had geplaatst. Toch vind ik dit nog erg moeilijk, omdat ik er naar mijn gevoel vrienden me ‘irriteer’. Snap je dat? Ik twijfel nog hoe ik dit oet oplossen. Misschien een extra account waarop ik plaats voor mijn blog, naast mijn persoonlijke account? Ik weet het nog niet zo goed. Dus ik kijk het nog even aan! Heb jij misschien tips voor mij? Hoe pak jij dit aan?

November to-do’s

November wreath by Kelsey Garrity Riley (via Etsy).:
Bron

  1. Iets lekkers bakken vanaf nul
    Pas geleden maakte ik weer eens cupcakes. Dat was zo lang geleden! (Zie mijn resultaat op mijn Instagram, daar kan je me volgen!) Alleen gebruikte ik daarvoor een pakketje van Dr. Oetker. Maar kan je daar dan wel écht trots op zijn? Is het niet veel leuker om iets helemaal zelf te bakken, met bloem, vanillesuiker, etc.? Met dit goede voornemen ging ik een kijkje nemen op het internet. Op de site van Chicks Love Food kan je erg veel lekkere ‘Sinner Sunday’s vinden, zoals stroopwafel-cake en chocolate chip cookie-cake. Klinkt allemaal heerlijk en niet heel moeilijk! Daarom is mijn doel van komende maand om minstens één keer iets te bakken vanaf nul.
    Stroopwafelcake
    Bron
    Krijg je van deze foto niet meteen zin om te gaan bakken? Dit is de stroopwafelcake, die héél erg vooraan op mijn to-do lijstje staat.
  2. Op pad voor een fotografie-sessie
    Ik vind fotografie superleuk, met name portretfotografie. Het lijkt me superleuk om eens met iemand op pad te gaan en een paar mooie foto’s te schieten. De herfst biedt zich hier natuurlijk ideaal voor! Ik hoop komende maand een keer zelf of met iemand op pad te kunnen om mooie plaatjes te schieten.
  3. 5 dagen per week hard werken bij mijn project
    Begin november is mijn laatste tentamen voor mijn bachelor. Daarna is het enige wat tussen mij en mijn bachelor diploma in staat mijn bachelor eindproject! Om er zeker van te zijn dat deze afgerond is vóór de kerstvakantie, moet ik er nog even hard tegenaan. Daarom is mijn belangrijkste doel om me daar komende november op te focussen!
    Keyboard, notebook & coffee. Photography inside the cafe.:
    Bron
  4. Vaker nee zeggen volhouden
    Afgelopen maand is het heel goed gegaan, maar dat betekent niet dat ik nu weer teveel taken op me moet nemen. Het lijkt me heel verstandig om deze maand ook nog heel bewust te blijven met het aannemen van projecten/avondjes weg/etc. Daarom blijft dit doel ook voor deze maand staan!
  5. Een fotoweek/sneak peek maken
    Een van de leukste dingen om te lezen op andermans blogs vind ik de blogs, waarin ze via foto’s een kijkje in hun leven geven. Het lijkt me heel leuk om dit zelf eens te proberen! Of ik dit in dagen ga doen of kleine beelden van mijn week ga geven, weet ik nog niet. Maar dat bedenk ik me nog wel!

Dat zijn mijn doelen voor deze maand! Afgelopen maand merkte ik dat ik van ze bewust bleef, omdat de hoeveelheid te overzien was. Daarom houdt ik het voor deze maand bij vijf doelen!

Wat zijn jouw doelen voor deze maand?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

