Outfit inspiration: button down denim skirt

Vroeger vermeed ik ze zo vaak mogelijk, maar toch kwam ik er niet onderuit, want mijn moeder vond ze fantastich. Ik heb het over de spijkerrok. Spijkerstof is de laatste tijd weer veel in het straatbeeld te zien, en eigenlijk vind ik het ook wel leuk. Mijn oog is gevallen op een A-lijn spijkerrokje, met knopen die over de hele lengte te zien zijn. Ik laat je zien wat ik bedoel in deze outfit inspiration, waarvoor ik het internet heb afgestruind voor manieren om dit rokje te dragen. Kijk mee!

Overal bij denim skirts zie ik op foto’s blote benen. Is dit de manier waarop ze gedragen worden, of is dit omdat ze populair waren in de zomer? Ik weet het niet, maar ik trek me er in ieder geval niets van aan: bij mij zou er gewoon een panty onder gaan.

De spijkerrok:

Bron

Dit meisje combineert het rokje met hoge laarzen (dit is wat ik ook zou doen!) en een strak shirt met lange mouwen. Omdat ze geen vest draagt, valt het rokje extra op! Ik hou er wel van.

Blogger Gala Gonzalez wears a Bella Freud knit sweater, button-down denim mini skirt, and round sunglasses:

Bron

Waarom zou je zo’n rokje niet met een trui dragen? Geeft net wat extra nonchalance aan je outfit, terwijl je wel een rokje aan hebt. Leuk! Al moet de trui dan ook niet te wijd zijn, want dat past er dan ook weer niet bij vind ik.

I want a buttoned denim skirt so badly! Lands End has some like this right now, but longer...Alexa Chung Denim Skirt:

Bron

Deze outfit is door het shirtje met kant een stukje klassieker. Ik vind dit soort rokjes altijd erg leuk met vestjes! Geeft een fijn winters gevoel aan de outfit!

Duffle Coat Striped Top Beatnik Outfit | Flickr - Photo Sharing!: De spijkerrok:

Bron

Hé, eentje met panty! Hierbij het bewijs dat een button down denim skirt ook leuk kan zijn in de winter. Ook zij combineert haar rokje met een gestreept shirt, maar maakt de outfit net wat specialer door er een hoed aan toe te voegen. Jas aan, en je bent helemaal herfst-/winterproof.

A blue button-down blouse is worn with a button-down skirt, adidas sneakers, a black crossbody bag, and cat-eye sunglasses:

Bron

Deze rok is dan wel niet helemaal denim en hoort dus niet echt in deze post thuis, maar het kan je wel (en mij ook!) wat inspiratie geven. Zoals je ziet zijn rokjes namelijk ook heel leuk met blousjes! Voor als je een zakelijke afspraak hebt, of als je kledingstijl wat meer met blousjes is. En de outfit is toch nonchalant door de sneakers! Ik hou er wel van.

Wat vind jij van deze rokjes? Ga je er zelf ook een aanschaffen voor de winter?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

