Book review: Lola and the boy next door

Enige tijd geleden las ik Lola and the Boy Next Door uit, deel twee in de serie ‘Anna and the French Kiss’ van Stephanie Perkins. Benieuwd naar wat ik van het boek vond? Kijk mee!

Praktische info

Schrijfster: Stephanie Perkins
Boektype: serie, #2 van 3 (allen uitgebracht)
Genre: contemporary ya (realistische Young Adult)
Link naar Goodreads: hier

AR-0136

Synopsis

Alles in Lola’s leven lijkt perfect. Ze ontwerpt en paradeert rond in de meest extravagante kledingstukken en heeft een geweldig vriendje. Maar dan komt plots de tweeling weer naast haar wonen. Calliope, het meisje dat beroemd is door haar kunstschaats-kunsten (waar dan ook alle aandacht in de familie naar toe gaat), en Cricket, haar broertje dat wegvalt achter de roem van zijn zus. Maar voor Lola betekent hij iets heel anders… Lola raakt verstrikt in allerlei verstikkende situaties, omdat ze lijkt te moeten kiezen tussen haar huidige (maar jaloerse, en door haar twee vaders niet goedgekeurde) vriendje Max en haar eeuwige jeugdliefde Cricket, die haar niet los lijkt te willen laten…

Mijn mening

Ik vond het boek wat moeilijk om in te komen. Doordat Lola zo extravagant (en dus een beetje vreemd) is, was het moeilijk om me in haar in te leven. Het liefst filterde ik alle rare outfits weg, en stelde ik me een meisje voor dat er normaal uit zag. Toch merkte ik dat ik gedurende het boek begon te wennen aan Lola’s outfits. Ze werden normaler, en werden juist een toevoeging aan het verhaal. Gelukkig maar. Anders zou het boek toch veel minder leuk geweest zijn om te lezen…

En gelukkig vond ik Lola zelf ook steeds leuker. Haar relatie met Cricket was namelijk adorable, en was ontzettend leuk om over te lezen. Wat ik denk ik het leukste vond aan hun interacties was dat alles zo realistisch was. Niets was te zoetsappig of volmaakt. In plaats daarvan las ik over realistische karakters waarmee echte dingen gebeuren, en waarop zij ook écht reageren. Ze maakten fouten, en groeiden door het verhaal heen als personen. Bij Anna & the French Kiss kreeg ik af en toe het gevoel dat alle gebeurtenissen íéts te toevallig goed uit kwamen. Hier had ik dat niet. En dat was erg fijn om over te lezen. Al ben ik ook geen tegenstander van zoetsappige realistische fictie!

Het verhaal was leuk opgezet. Leuke karakters, leuke gebeurtenissen om over te lezen. En uiteraard vond ik de schrijfstijl van Stephanie Perkins weer erg fijn: ze trekt je het verhaal in en laat je niet meer los, tot het boek uit is. En het liefst zou je dan meteen opnieuw beginnen!

Beoordeling

5 hearts

Dit boek is een van mijn favorieten! Ik kan hem je zeker aanbevelen.

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

