Mijn enorme To Read-list #1

Zoals iedere booklover heb ook ik een grote lijst met boeken die ik nog graag wil lezen. Sommige staan al in mijn kast, sommige moeten nog worden toegevoegd (of kan ik lezen op mijn iPad). Ik laat je graag weten welke boeken ik nog graag wil lezen! Kijk je mee?

The Unbecoming of Mara Dyer – Michelle Hodkin

Dit boek ben ik op het moment aan het lezen! Dus dit is geen officiële To Read meer… Maar aangezien het lezen de afgelopen paar dagen niet zo vlot gaat (drukdrukdruk!) mag hij van mij nog wel op mijn ‘nog te lezen’-lijstje. Het verhaal gaat over Mara, die in een ongeluk terecht is gekomen met haar vrienden. Ze is de enige overlevende… en ze weet er niets meer van. Wat is er gebeurd? Tegelijkertijd worstelt ze met hallucinaties en visioenen… Wat is er aan de hand?

Ik twijfelde erg lang of ik dit boek moest aanschaffen: ik hoorde er erg goede dingen over, maar tot nu toe won hij het niet van andere boeken, die ik in zijn plaats aanschafte. Oen ik iets voor iemand anders moest bestellen op Bol, en ik onder de 20 euro zat (en dus verzendkosten moest betalen), besloot ik er een boek bij te bestellen om de verzendkosten te vermijden. Wat je toch allemaal niet voor redenen verzint om boeken te mogen kopen van jezelf… Dus nu is dit verhaal eindelijk aan de beurt! Hopelijk volgt er over niet al te lange tijd een review.

The Mortal Instruments serie – Cassandra Clare

Deel 1 las ik al uit, 4 van de andere boeken kocht ik met enorme korting op het Boekenfestijn in oktober. Ik heb ze nu allemaal in mijn bezit en dat vind ik superleuk! Nu nog de tijd vinden om ze allemaal te lezen… Het verhaal gaat over Clary, die plotseling de wereld van de Shadowhunters ontdekt als blijkt dat ze hen kan zien, maar anderen niet. Dan wordt haar moeder ontvoerd, en sluit ze zich aan bij de shadowhunters. Wie is ze nou echt, en kan ze haar moeder terug vinden? Haar leven samen met de Shadowhunters wordt uitgebreid behandeld, en dit levert uiteraard vaak erg spannende momenten op.

Isla and the Happily Ever After – Stephanie Perkins

Het laatste deel in de Anna and the French Kiss serie. De eerste twee boeken vond ik allebei super, dus ik kan niet wachten om ook over Isla te gaan lezen! Overigens, hoe leuk en bijzonder is haar naam? Het verhaal gaat over Isla (uiteraard) die op de School of America in Paris (SOAP) zit, net als Anna uit het eerste boek. Wanneer ze de kans krijgt om naar Manhattan te gaan in de zomer, slaat ze dit niet af. In New York leert ze Josh beter kennen, de jongen waar ze al een tijdje op verliefd is. Maar eenmaal terug in Parijs komen ze toch voor de nodige problemen te staan…

Dit zijn de boeken die ik in mijn bezit heb en graag wil lezen! Maar ook heb ik nog een paar boeken op mijn iPad/niet, die ik toch graag aan dit lijstje toevoeg:

If I Stay – Gayle Forman

Dit boek heb ik als eBook, zowel op mijn iPad als telefoon. Dan heb ik altijd een boek bij me om te lezen, als ik geen fysiek boek bij me heb. Alleen is het soms verwarrend om meerdere boeken tegelijk te lezen, omdat ik dan al snel karakters door elkaar ga halen… Dus daarom ben ik nog niet echt begonnen aan dit boek. Maar dat gaat nog gebeuren! Ik ben erg benieuwd naar het verhaal, en heb bewust de film nog niet gezien omdat ik het boek wil lezen. Als film lijkt het me leuk, maar boeken lijken het tot nu toe toch bijna altijd te winnen… Het verhaal gaat over Mia, wiens belangrijkste keuzes in haar leven draaien om het kiezen voor haar vriendje of haar muziekcarrière. Maar plots komt ze in een ernstig auto-ongeluk terecht, en houdt ze nog maar één keuze over. Blijven, of niet?

Ik geef je de zon – Jandy Nelson

Juist, je ziet het goed, een Nederlands boek! Dit boek is uiteraard ook in het Engels te verkrijgen, maar ik heb de Nederlandse versie op mijn iPad staan. Ik lees eigenlijk altijd Engelse boeken, en ik wilde wel eens een keertje wat afwisseling! Want waarom zou ik niet af en toe in mijn eigen moedertaal lezen, wanneer het verhaal dat me interessant lijkt ook in het Nederlands te verkrijgen is? Het verhaal gaat over Jude en Noah, een tweeling die onafscheidelijk lijkt. Maar enkele jaren later is dit compleet anders; ze spreken elkaar nog amper. Wat is er gebeurd waardoor ze zo uit elkaar gedreven zijn? Noah vertelt over de eerder jaren, Jude de latere: maar wat ze zich niet beseffen is dat ze beide alleen de helft van het verhaal kennen, en als ze zich zouden openstellen voor elkaar, ze elkaar weer zouden kunnen vinden.

The Kill Order – James Dashner

Ik las al eerder The Maze Runner trilogie uit. Ik vond het leuk, maar niet fantastisch. De plots waren voor mij net niet volledig genoeg, niet alle vragen zijn voor mij goed beantwoord. Ik hoop dat de prequel van de serie mij enige duidelijkheid kan verschaffen! Dit verhaal gaat niet over Thomas en zijn vrienden, maar over Mark & Trina, die leefden voordat WICKED bestond, voordat de Glade ooit werd gebouwd, voordat de sun flares de aarde bereikten en ervoor zorgden dat iedereen ziek werd. Voordat Thomas ooit de Maze betrad. Mark & Trina waren er, toen de sun flares kwamen. Dit overleefden ze, maar de ziekte en daarmee krankzinnigheid die over het land verspreidden waren een heel ander verhaal. Ze zijn overtuigd dat er een manier moet zijn om de zielen te redden, voordat ze krankzinnig worden. Zolang als ze overleven, zijn ze bereid te blijven zoeken. Maar in deze nieuwe wereld staat er een prijskaartje op elk leven…

The 5th Wave – Rick Yancey

Wist je al dat hier een film over uit komt? Ook weer met Chloé Grace Moretz. Ze is on a roll met alle films die van haar uitkomen tegenwoordig! Ik ben erg benieuwd naar de film, en het liefst lees ik het boek voordat de film uitkomt. De serie lijkt me al langer erg leuk, dus het wordt maar eens tijd om het boek te lezen. Het liefst voordat de film uitkomt, want dan kan ik hem bekijken in de bioscoop… Het verhaal gaat over Cassie. De aarde is overrompeld door de komst van aliens, ‘Them’. Ze zien eruit als mensen, maar proberen de mensheid uit te roeien. Er zijn al 4 vlagen geweest waarin meerdere mensen werden vermoord; nu is de vijfde vlaag aan de beurt. Cassie rent weg van ‘Them’, durft niemand te vertrouwen. Dan ontmoet ze Evan, die haar kan helpen om haar broertje te redden (en misschien zelfs haarzelf). Maar wie kan je nog vertrouwen?

Dan was dit mijn eerste gedeelte van mijn enorme lijst met boeken op mijn ‘nog te lezen’-lijstje. Zie je boeken die jij nog graag wil lezen? Of heb je er al een paar van gelezen? Dan zou ik het leuk vinden om te horen wat je ervan vond!

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

