Mijn enorme To-Read lijst #2

Zoals iedere booklover heb ook ik een grote lijst met boeken die ik nog graag wil lezen. Sommige staan al in mijn kast, sommige moeten nog worden toegevoegd (of kan ik lezen op mijn iPad). Ik laat je graag weten welke boeken ik nog graag wil lezen! Kijk je mee?

Legend – Marie Lu

Ik denk dat het je verbaast dat ik dit boek nog niet heb gelezen. Maar helaas, het is toch echt zo! Ik heb regelmatig op het punt gestaan om het boek te kopen, maar wat me tegenhield was dat het boek zo dun was. Echt! Op die momenten kocht ik het liefst wat dikkere boeken, die wat meer mijn geld waard zouden zijn. Dit boek zou namelijk nog geen dag kosten om uit te lezen. Nu heb ik de serie toch eindelijk op mijn iPad staan! Daar vind ik de dikte van boeken toch wat minder belangrijk. Het wordt dus hoog tijd om deze serie eens te gaan verslinden! Het verhaal gaat over June & Day. June is een meisje dat geboren is in een rijke familie in de Republic (vroeger de US, nu in oorlog met de buren), en ze wordt klaargestoomd om zich aan te sluiten als hoge pief bij de militairen. Day is juist geboren in de ‘ghetto’ (als ik het zo mag noemen) en hij is een van de meest gezochte criminelen van de natie. Wanneer June’s broer wordt vermoord en Day als verdachte wordt aangewezen, komen ze elkaar tegen. Day is druk bezig om zijn familie in leven te houden en June wil niets liever dan haar broer wreken, wanneer ze de waarheid ontdekken waarom ze samen gekomen zijn en wat de natie er aan doet om vanalles geheim te houden.

The Program – Suzanne Young

Dit boek werd mij door iemand aangeraden op Goodreads. Ik had in The YA Book Club groep de vraag gesteld of iemand een boek kent met een jongen & meisje die een stabiele relatie hebben. In de meeste YA boeken speelt liefde een belangrijke rol, en daarin voornamelijk de weg die zij bewandelen voordat ze officieel samen zijn. Het leek me verfrissend om eens een boek te lezen waarin dit niet het geval is! Dat zou dit boek moeten zijn. Verder valt de plotlijn helemaal in mijn straatje, dus ik ben erg benieuwd naar dit verhaal. Het verhaal gaat over Sloane. In haar wereld zijn gevoelens verboden, zelfmoord van tieners is een epidemie, en de enige mogelijke oplossing zou the Program moeten zijn. Maar wanneer je daarvan terug komt, is niet alleen je depressie verdwenen, maar ook al je gevoelens. Sloane weet wel beter en doet haar best om haar gevoelens zo min mogelijk te uiten en dapper te zijn. De enige waarbij ze haarzelf kan zijn is James, die haar heeft beloofd hen veilig en weg van de behandeling te houden. Sloane gelooft dat hun liefde sterk genoeg moet zijn om alles te overleven. Maar toch wordt het steeds moeilijker om de waarheid te verbergen; ze worden zwakker. Depressie loert om de hoek. En het kan niet anders dan dat The Program hen opwacht.

All the bright places – Jennifer Niven

Dit boek heb ik helaas niet in mijn bezit, dus het zal nog even duren voor ik dit boek zal lezen. Toch hoor ik er veel goede verhalen over, dus ik ben erg benieuwd! Het verhaal gaat over Theodore (Finch) & Violet. Finch is gefascineerd door de dood, en bedenkt continu nieuwe manieren om zichzelf het leven te ontnemen. Maar toch houdt elke keer iets kleins hem tegen. Violet leeft continu voor de toekomst, en kijkt uit naar het moment dat ze afstudeert, zodat ze haar leventje en verdriet voor het verliezen van haar zus kan verlaten. Wanneer Finch & Violet elkaar tegen komen, op de rand van de toren op school, is het onduidelijk wie wie nou daadwerkelijk redt. Ze besluiten samen te werken op een schoolproject, waarbij ze veel leren: Finch kan eigenlijk alleen zichzelf zijn bij Violet, en Violet kan eigenlijk alleen bij Finch vergeten om de dagen weg te tellen en eens te beginnen met leven. Maar wanneer Violet haar wereld groeit, begint Finch zijn leven te verkleinen…

P.s. I still love you – Jenny Han

Dit is het vervolg op ‘To All the Boys I’ve Loved Before’, dat ik enige tijd geleden las. Dit boek vond ik vermakelijk maar niet super, maar toch ben ik benieuwd naar het tweede deel. Ik vraag me af wat er met Lara Jean gaat gebeuren en hoe ze haar problemen deze keer oplost. Maar dan moet ik het boek wel snel lezen, anders ben ik bang dat ik mijn interesse verlies. Al zal ik het boek misschien alsnog aanschaffen, want heb je die kaften gezien? Ze zijn heel cute! En als ik ‘m dan aanschaf, kan ik ‘m net zo goed lezen want anders heeft het geen nut 😉 Wil je weten waar de serie (of in ieder geval het eerste deel) over gaat? Hier kan je mijn review vinden!

Carry on – Rainbow Rowell

Eerder las ik Fangirl, een boek over een meisje, Cath, dat voor het eerst naar de universiteit gaat, met alle gevolgen van dien. Tegelijkertijd schrijft ze fanfictie, over haar favoriete personages Simon & Baz uit de Simon Snow serie (vergelijkbaar met Harry Potter). In het boek kwamen af en toe al stukken over Simon & Baz voor, van de zogenaamde officiële schrijfster en van Cath zelf. Nu heeft Rainbow Rowell een nieuw boek geschreven, Carry On, dat specifiek over Simon & Baz gaat. Dit is een origineel verhaal, en heeft dus niets te maken met de stukjes die al voorkwamen in Fangirl. Alhoewel ik geen fan was (haha) van de stukjes over Simon & Baz, omdat zij niet de hoofdpersonen waren en het me afleidde van het verhaal over Cath, ben ik toch erg benieuwd naar dit nieuwe boek. De twee boeken van Rainbow Rowell die ik tot nu toe heb gelezen (Fangirl en Eleanor & Park) vond ik erg leuk. En iedereen is lyrisch over Carry On! Daarom komt hij toch op mijn to read-lijstje. Het verhaal gaat uiteraard over Simon, die ‘verkozen’ is. Baz, zijn kamergenoot, die mogelijk slecht, een vampier en een ontzettende klootzak is, vindt hem de slechtste verkozene ooit. En misschien heeft hij een beetje gelijk: Simon weet niet goed om te gaan met zijn toverstaf, en hij zet ontzettend vaak dingen in brand. Zijn mentor ontwijkt hem, zijn vriendin heeft het uitgemaakt, en er rent ook nog een gevaarlijk monster rond dat magie eet, en die Simon’s gezicht gebruikt. Baz zou het fantastisch gevonden hebben: maar hij is niet op komen dagen voor hun laatste schooljaar.

Ik snap dat het voor iedereen klinkt als een soort Harry Potter: een magie-school, toverstaffen, een verkozene… En ik kan me bij die gedachten alleen maar aansluiten. Ik ben benieuwd wat Rainbow Rowell van het verhaal gemaakt heeft, en of het origineel is. We zullen zien!

End of Days – Susan Ee

Misschien heb je ooit al wel eens van deze serie gehoord, Penryn & the End of Days. Dit is het derde en laatste deel in de serie, en ik ben ontzettend benieuwd hoe het af gaat lopen met Penryn & Raffe! De boeken waren spannend, luguber, interessant en zeker het lezen waard. Jammer dat ze niet zo bekend zijn! Het eerste boek, Angelfall, speelt zich af zes weken nadat de engelen van de apocalyps naar de aarde kwamen om deze te verwoesten. Het leven is omgeslagen tot chaos. Wanneer Penryns hulpeloze zusje wordt ontvoerd door engelstrijders, probeert Penryn er alles aan te doen om haar weer terug te krijgen. Dat houdt ook in dat ze hiervoor een deal wil sluiten met een engel, die eigenlijk haar vijand is. Raffe is een strijder, en zijn vleugels zijn gebroken & gestolen. Hij wil er alles aan doen om ze weer terug te krijgen. Hij had nooit verwacht gered te worden door een uitgehongerd tienermeisje. Samen reizen ze door California, en hebben ze alleen steun aan elkaar om te overleven. Kunnen ze Penryn’s zusje en Raffe’s vleugels redden?

Ik zal je nog niets vertellen over de rest van het verhaal, dus ook het tweede boek. Ik zal wel zeker een review over de serie plaatsen wanneer ik deze uit heb! En voor nu: ga dit lezen!

Dan was dit mijn tweede gedeelte van mijn enorme lijst met boeken op mijn ‘nog te lezen’-lijstje. Zie je boeken die jij nog graag wil lezen? Of heb je er al een paar van gelezen? Dan zou ik het leuk vinden om te horen wat je ervan vond!

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

