Recept: gezond tussendoortje

Het kan goed zijn dat je je dagelijkse hoeveelheid fruit maar moeilijk binnen krijgt. De dagen gaan snel, alle ongezonde dingen zijn veel goedkoper… Mogelijk heb je de neiging om je fruit te vergeten. Terwijl het juist zo lekker is! De laatste tijd kom ik gemakkelijk aan mijn dosis fruit, omdat ik elke ochtend even een paar minuutjes in de keuken sta. Het is totaal niet moeilijk (té simpel zelfs) en zo lekker, dat ik elke dag niet kan wachten tot ik het kan gaan eten!

Benodigdheden:
– Appels (zoveel als jij wilt)
– Kaneel
– Rozijnen/krentjes
– Citroensap
– Bakje om het in te doen

En zo doe je het:
Dit zou ik eigenlijk niet eens hoeven uitleggen. Zo simpel is het!
– Snij de appels in stukjes (jouw keuze of je de schil er wel/niet afhaalt)
– Doe ze in een bakje en strooi er wat citroensap over heen. Dit proef je niet, maar zorgt er voor dat de appel niet bederft/bruin wordt.
– Doe er zoveel rozijnen bij als jij wil
– Doe er zoveel kaneel bij als jij wil

Bron

En je kan het meenemen! Je eet in principe gewoon de vulling van een appelflap. Superlekker en gezond! Ik heb ook van anderen gehoord dat het nóg lekkerder wordt als je de appelpartjes bakt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Lijkt me het proberen waard! Al weet ik niet of ze dan ook nog lekker zijn als je ze meeneemt…

Echt, probeer dit eens! Wedden dat je net zo verslaafd raakt als ik?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

