Blogmas: kerstboeken

Zoals je weet houd ik van boeken lezen. In mijn vrije tijd ben ik, als ik niet met mijn vriend op pad ga of op de bank hang of zelf serie aan het kijken ben, het grootste gedeelte van de tijd lezend te vinden. Ik sleep mijn boeken overal mee naartoe als ik ze leuk vind, en heb er graag pijnlijke schouders voor over. Want wat nou als ik een tijdje niets te doen heb? Dan zou ik toch graag mijn boek bij me willen hebben!

En uiteraard is dat in december ook zo. Alleen spendeer ik dan het liefst mijn tijd met het lezen van kerstboeken! Vroeger las ik verhalenbundels vol met kerstverhaaltjes. Maar aangezien ik daar toch een beetje uit gegroeid ben, is het tijd om op zoek te gaan naar de ultieme kerstboeken! Ben je ook benieuwd welke boeken ik op mijn kerst-‘verlanglijstje’ heb staan? Lees snel mee!

Bridget Jones’s diary – Helen Fielding

Wie kent haar niet: Bridget Jones. Grote kans dat je de film(s) al meerdere keren bekeken hebt. Maar heb je ook de boeken gelezen? Ik heb zelf één (of twee?) jaar geleden boek 1 gelezen, en me erg goed vermaakt. Want naast dat Bridget in de film erg vermakelijk en een gezellige vrouw is, is ze dat in het boek minstens net zo erg! Ik kan je zeer aanraden om dit boek te lezen. Ideaal om in de kerststemming te komen! Ik hoef deze boeken niet meer op mijn ‘verlanglijstje’ te zetten, omdat ik de twee boeken samen in een omnibus heb gekocht. Maar deel 2 staat nog wel op mijn ‘te-lezen’ lijstje! En kom op, welke kerstboekenlijst bevat nou niet Bridget Jones?!

Let It Snow – John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

Drie schrijvers, drie verhalen, één conclusie. Alle schrijvers vertellen het verhaal vanuit een ander perspectief, over karakters die uiteindelijk allemaal bij elkaar komen. Het is kerstavond, en een storm heeft het hele land stil gelegd. Jubilee is net gedumpt door haar vriendje, en tot overmaat van ramp stopt de trein waar ze in zit ermee. Addie is vreemdgegaan, waarna haar vriendje het heeft uitgemaakt. Eigen schuld natuurlijk. Ze probeer het goed te maken. Maar wat ze niet weet is dat Jeb in de trein zit met Jubilee. Tobin hoort ondertussen van de gestrandde trein (waar zogenaamd allemaal mooie vrouwen in zitten) en maakt het zijn doel om de trein op te sporen, samen met drie vrienden.

Ik hoor gemixte signalen over dit boek, maar toch zou ik hem graag willen lezen. Alleen al omdat het met kerst te maken heeft! Ik ben de laatste tijd niet zo’n fan van John Green, maar we zullen zien. Het boek staat alsnog op mijn verlanglijstje!

My True Love Gave To Me: 12 Holiday Stories

20309175

Ik had het er al even over in het begin: ik las vroeger graag verhalenbundels met kerst. Kleine verhaaltjes die een avond kunnen vullen, dat is natuurlijk ideaal! Hoef je niet per sé een boek voor de kerst af te hebben, maar kan je telkens als je behoefte hebt aan een kerstig verhaal dit boek erbij pakken. Er hebben twaalf schrijvers aan bijgedragen, waaronder Gayle Forman (van If I Stay), Jenny Han (van To all the boys I’ve loved before) en Stephanie Perkins (van de Anna and the French Kiss serie, waarvan ik twee van de drie boeken heb gelezen en verslonden). Oh, en ook Rainbow Rowell! Ik denk dat dit het boek gaat zijn wat ik binnenkort bestel. Ik kan niet wachten om van al deze schrijvers een kerstverhaal te lezen! Ik laat van me horen wanneer ik hem binnen heb 😉

Dash&Lily’s Book of Dares – Rachel Cohn & David Levithan

7741325

Lily heeft een rood notitieboekje vol met weddenschappen achter gelaten op haar favoriete plank in de boekenwinkel. Hopelijk komt de perfecte jongen langs, die haar weddenschappen aangaat. Maar is Dash wel de goede jongen? Of zijn Dash en Lily alleen maar samen gebracht om weddenschappen, dromen en wensen te delen via het notitieboek, die ze afwisselend aan elkaar geven bij verschillende locaties door New York heen? Kunnen ze samen net zo goed overweg als dat ze met elkaar kunnen via het notitieboek? Ik ben best benieuwd naar dit boek. Het klinkt interessant! Ik vraag me heel erg af hoe de schrijfstijl is (lezen we alleen de notitieboek correspondenties, of ook hun gedachten er omheen?) en of je goed kunt merken dat het door twee schrijvers is geschreven. De tijd zal het leren!

Welke kerstboeken heb jij op je verlanglijstje staan? Of lees je gewoon lekker gewone boeken door?

Liefs, Annabel Rianne

Bron header

Geef een reactie

