Blogmas: de ultieme kerstfilms

Je zat er al op te wachten, denk ik. Bij een blogmas kan je natuurlijk niet vergeten een post te schrijven over kerstfilms! Er zijn er genoeg te vinden, ze zijn allemaal leuk en brengen je lekker in de kerststemming. Ideaal voor deze maand dus! Ik deel een paar leuke films met je, die perfect zijn voor deze en volgende week.

Love Actually

Komop, deze had je verwacht. Ik denk dat ik er vanuit kan gaan dat je deze mínstens één keer hebt gezien. Toch? Het is in ieder geval de ultieme kerstfilm, die je jaarlijks moet kijken. Eigenlijk net zoiets als…

Home Alone

Tja, wat kan ik hier nog over zeggen? De eerste film is de leukste, met het schattige jongetje dat door zijn ouders wordt vergeten mee te nemen op vakantie. Het is superleuk om te zien wat hij allemaal uitvreet!

Bridget Jones’s diary

Eerder had ik het al over de boeken. Maar de films zijn minstens net zo leuk! Bridget neemt je mee in haar struggles om een vriend te vinden, om af te vallen, en om eindelijk eens te stoppen met roken.

The Santa Clause

Een zakenman ziet per ongeluk de kerstman dood gaan. En nu?! Hij gelooft in eerste instantie niet dat het echt de kerstman was, maar zijn zoontje probeert hem toch te overtuigen. Maar dan begint opeens zijn haar grijs te worden, zijn buik en honger te groeien… Hij wordt zelf de kerstman! Deze film is superleuk, al is hij wel ietsje minder bekend. Daarom komt ie zeker in mijn lijstje!

The Holiday

Deze film keek ik een tijdje geleden toen ik ziek was. Ik was erg benieuwd waar de film nou over ging! Ik had nog niet echt door dat dit een kerstfilm betrof, totdat ik begon met kijken. En wat is de film leuk! Ik denk dat ik hem komende week ook nog wel een keertje kijk 😉 Zeker een aanrader als je hem nog nooit gezien hebt!

A Christmas Carol

Deze film staat nog op mijn to-watch lijstje, maar dit zal zeker een ultieme kerstfilm zijn. Het verhaal van Dickens over een sarcastische Scrooge, die door geesten wordt meegenomen om toch de ideale kerstgevoelens terug te krijgen, is superbekend. En natuurlijk het ideale kerstverhaal!

Mickey’s mooiste kerst

Vroeger keken wij elk jaar Mickey met kerst. Dit is mijn ultieme kerstfilm! In allerlei kleine verhaaltjes beleef je kerstmis met je favoriete Disney karakters van vroeger. Aanrader!

Joyeux Noël

Houd je toch iets meer van serieuze films? Dan is deze film misschien iets voor jou! Aan het battlefront besluiten ze om het gevecht te staken, omdat ze in vrede kerstmis willen vieren. Indrukwekkend!

Ga jij ook kerstfilms kijken komende weken? Hopelijk heb je iets aan mijn lijstje gehad!

Liefs,
Annabel Rianne

 

 

Geef een reactie

