En toen was kerst alweer voorbij…

De titel zegt het al: wat is de tijd toch weer ontzettend snel gegaan! De weken zijn omgevlogen, en nu zitten we al weer tegen het nieuwe jaar aan te hikken. 2016, zie je het al voor je? Ik ben heel benieuwd wat het volgende jaar ons gaat brengen. Maar voor nu: hoe komen we de rest van de winter nou door?

Ik kijk altijd ontzettend uit naar kerstmis (ook al valt het uiteindelijk altijd een beetje tegen, stom he? Ach ja, als het er naartoe leven maar leuk is…). Ik vind de winter leuk omdat de kerstdagen er dan zijn, en die zijn zo gezellig. De winkels hebben veel lekker eten, we kunnen op pad voor het kopen van cadeautjes… Maar wat dan erna? Na kerstmis en nieuwjaar is de winter maar guur en saai. Dan kunnen we niet wachten tot het weer wat beter weer wordt (al zeker als je naar buiten kijkt en er ligt opeens sneeuw… mooi maar o zo onhandig om door heen te fietsen!). Maar goed, in de zomer klagen we weer dat het te warm is… Zo zijn we altijd bezig. Maar hoe komen we die gure, donkere maanden nu goed door, is mijn vraag? Dit is hoe ik de winter ga overleven!

Bron

  1. Ik ga alleen de deur uit wanneer ik dat zelf wil
    Feestjes? Leuk hoor. Maar als ik geen zin heb om te komen, en dat kan allerlei redenen hebben, dan ga ik écht de deur niet uit. Want dan ga ik liever…
  2. Op de bank met een dekentje, serie, boeken & warme drankjes
    Soms zijn er van die dagen dat ik nergens zin in heb. Maar ik heb altijd zin om op de bank te zitten niksen! En in de donkere wintermaanden vind ik dat toch altijd net ietsje gezelliger dan in de zomer…
  3. Lekker op pad, leuke dingen doen
    Ik ga wat vaker eens met vrienden een drankje doen op een terras (met verwarming en dekentjes!), lekker uit eten of naar de film. Of op kleine weekendjes weg! Zo houd je het voor jezelf gezellig.
  4. Plannen maken voor komende zomer
    Want er is toch niets heerlijker dan alvast op internet scrollen, op zoek naar die vakantiebestemming van je dromen? Tuurlijk, vaak is dat veel te duur, maar dromen is gratis… En wie weet kom je alvast een goede vroeg-boekdeal tegen, en zit jij komende zomer voor een paar tientjes in het vliegtuig naar Spanje!
  5. De kerstboom blijft nog gezellig even staan
    Dat kerstmis afgelopen is hoeft niet te betekenen dat de gezelligheid ook maar meteen moet verdwijnen. De kerstboom blijft bij ons nog lekker eventjes staan! Tot dat iemand tegen me zegt dat het écht niet meer kan (waarschijnlijk mijn vriend) doe ik nog gezellig elke dag de lampjes in de boom aan hoor… Helpt me nog even door de donkere avondjes heen!
  6. Wat vaker gezellig bakken/lekker eten maken
    In de winter heb ik veel vaker zin om dingetjes te bakken of lekker te kokkerellen. In de zomer vind ik het eten maar saai, je hebt zo weinig keuze: stamppotten, soepen en dergelijke vallen dan niet zo goed in de smaak. In de winter heb je veel meer keuze tussen warme gerechten! En er is toch ook niets lekkerder dan de geur van vers gebakken cake/koekjes in huis in de winter? Geurkaarsen winnen het bij mij niet hoor!

Hoe hou jij het gezellig in de winter? Heb je toevallig nog goede tips voor mij?

Liefs XXX Annabel Rianne

Een gedachte over “En toen was kerst alweer voorbij…

Geef een reactie

