Persoonlijke update: hoe gaat het?

Hoi. Zoals je het misschien al is opgevallen, komen er de laatste tijd wat minder blogposts langs. Dat heeft twee redenen. Allereerst: het was vakantie, en ik wilde van mijn vrije dagen gaan genieten. Dat kan je me uiteraard niet kwalijk nemen! Ten tweede: ik heb het tegenwoordig zo druk dat ik bijna het overzicht verlies.

Het is niet eens alsof alle taken ontzettend veel tijd kosten, maar wanneer ik de enorme lijst opgesomd op mijn bureau zie liggen, weet ik even niet waar ik moet beginnen. Dan zijn de kleinste taakjes eigenlijk al te veel. Een belangrijk punt hiervan is natuurlijk mijn bachelor eindproject, waar maar geen einde aan lijkt te komen. Ik weet dat mijn project zeker af is in februari, wanneer ik aan mijn master begin. Dat kan niet anders. Maar toch blijf ik er maar tegenaan hikken, en mijn enthousiasme voor het project ben ik inmiddels ook al verloren… Ook al vond ik het project bij de vakgroep erg leerzaam en nuttig, en waren de mensen bij de vakgroep erg gezellig (en dat zijn ze nog steeds).

Elk klein puntje voelt als een te veel, elke keer als ik een nieuwe taak in mijn agenda moet schrijven maakt mijn hart een sprongetje. De stress begint al te komen terwijl het maar een kleine vergadering is, of een avondactiviteit. Of misschien moet ik wel alleen maar een agenda voor een vergadering maken. Ik heb er in principe tijd voor (wanneer ik niet aan mijn verslag werk), maar die tijd wil ik het niet geven. Wanneer ik niet bezig ben, ben ik ontzettend moe en kan ik alleen maar op de bank zitten met thee en een boek. En het is de laatste maanden al te vaak voorgekomen dat ik vervolgens in slaap viel, en om half 12 wakker werd gemaakt door mijn vriend, dat ik maar naar bed moest gaan. Ook niet erg gezellig natuurlijk.

Daarom begrijp je hopelijk dat ik het even aan kijk qua hoe het loopt de komende tijd. Het kan zijn dat er wat minder blogposts op mijn blog verschijnen, of van wat onregelmatiger karakter dan eerst (ik kan niet zeggen dat ik erg regelmatig was in het posten, maar ik probeerde altijd 3 a 4 posts per week aan te houden, meestal doordeweeks en sowieso een op maandag). Ik moet even aan mezelf denken, prioriteiten stellen en plezier houden in de dingen die ik graag doe, zoals blogs schrijven. Ik heb dan nog wel geen groot publiek, maar ik merk dat ik nu al een paar maanden enthousiast aan het schrijven ben. Dat had ik nooit verwacht!

Als je tips voor me hebt, hoor ik die graag. Misschien heb je dit gevoel ook wel eens gehad, ken je iemand die dit ook heeft meegemaakt. Ik hoor graag hoe jij/diegene het op heeft kunnen lossen!

Voor nu dus een wat rustigere tijd op mijn blog, tot ik mijn draai heb gevonden. We zullen zien wat de tijd ons brengt! Hopelijk kan je er begrip voor opbrengen.

Veel liefs en tot snel,
Annabel Rianne

Geef een reactie

