Mijn bescheiden boekencollectie & herorganiseren

De afgelopen tijd heb ik steeds meer boeken verzameld. Yay! Ik word de laatste tijd steeds gelukkiger van het lezen van boeken, en kan er dan ook geen genoeg van krijgen. Daarom verdienen ze ook een mooi plekje! Helaas heb ik geen goede boekenkast in mijn nieuwe huis, dat wordt een nieuwe aankoop, hopelijk binnenkort… Voor nu deed ik het met een klein, vierkant kastje dat ik voor de helft gebruikte. De rest van mijn boeken… tja, bekijk de foto’s maar.

AR-0259

Dit was vanochtend mijn boekenkastje! Twee kleine plankjes met zoveel mogelijk boeken erop, terwijl de rest van de boeken…

AR-0261

…zielig op een verhuisdoos lag. Auch. Ik moet zeggen dat ik er niet trots op was. Daarom heb ik besloten er iets aan te doen! Ik laat jullie zien wat ik met mijn boeken heb gedaan, maar eerst laat ik graag zien welke boeken ik in mijn collectie heb, die al in mijn kast stonden. Want dat waren eigenlijk toch wel mijn paradepaartjes.

AR-0254

Op dit stukje kast ben ik best wel trots. Het is zo vrolijk! En bijna alle boeken heb ik afgelopen jaar gelezen. Je zal ze heus allemaal wel kennen, of de meeste ervan. Van links naar rechts, boven naar beneden zie je City of Bones van Cassandra Clare (de rest van de boeken heb ik ook in mijn bezit, maar die liggen op mijn to-read stapel!), de gehele Anna and the French Kiss serie van Stephanie Perkins, We were liars van E. Lockhart, Fangirl van Rainbow Rowell, de Maze Runner serie van James Dashner, Lobsters van Tom Ellen & Lucy Ivison, The Fault in Our Stars van John Green, To all the boys I’ve loved before van Jenny Han en Because you’ll never meet me van Leah Thomas, meteen ook het enige boek van deze kast die ik nog niet heb gelezen. Ik heb hem al een tijdje in mijn bezit, maar heb er nog geen tijd voor gemaakt… Daarom ligt hij op het moment ook niet op mijn to read stapel.

AR-0255

En dit is het tweede gedeelte van mijn boekenkast. Wat donkerdere boeken, ook per serie gerangschikt. Allereerst uiteraard de Hunger Games serie, waar ik een mooie box van heb. Houdt de boeken mooi in de periodes dat ik de boeken niet aan het lezen ben (dit is ongeveer eens per jaar)! Dan de Shatter Me serie van Tahereh Mafi, deze las ik afgelopen zomer uit en ik was er erg enthousiast over. Vervolgens de eerste twee delen van de Penryn and the end of days serie, Angelfall en World After, van Susan Ee. Ik kan niet wachten om straks deel 3 (End of Days) te gaan lezen! Deze heb ik helaas nog niet in mijn bezit. Vervolgens zie je nog Paaz, het eerste Nederlandse boek dat ik sinds een hele lange tijd Engels lezen wilde proberen afgelopen zomer. En in faalde: ik ben halverwege gestopt om World After te gaan lezen (had ik toen meer zin in), en ik ben nooit verder gegaan. Verder zie je nog een leuk notitieboekje dat ik in Spanje kocht, Een van de schrijfboeken van Keri Smith en een Paperblanks notitieboek.

Maar dit zijn niet al mijn boeken, zoals je al zag. Ik wilde de andere boeken toch ook graag een plaatsje geven, dus daarom ben ik aan de slag gegaan om deze te rangschikken in de onderste plankjes. De mandjes heb ik weggezet, hier vind ik een nieuwe plek voor als ik een goede boekenkast aanschaf. Zie hieronder wat het geworden is!

AR-0264

Dit is de nieuwe rangschikking. De plank linksboven heb ik zo gelaten, omdat ik deze al heel gezellig en leuk vond, de rest heb ik geprobeerd redelijk te rangschikken naar kleur. En zoals je ziet paste mijn manga-serie en mijn Friends-dvd’s er niet meer in, hiervoor komt ook een andere keer een plaatsje.

Op de plank rechtsboven heb ik the Host van Stephanie Meyer toegevoegd, een boek dat ik al 3 keer gelezen heb, en Looking for Alaska van John Green, die ik nog wel ok vond. Overigens: Paper Towns kreeg geen plekje in mijn kast. Die zit in een verhuisdoos samen met andere boeken van mij en mijn vriend, die niet in mijn kleine kast hoeven (dit is de kast op de studeerkamer, een beetje mijn plekje. Mijn vriend zal waarschijnlijk zijn boeken beneden plaatsen, wanneer we plek maken in de kast!).

De onderste planken heb ik geprobeerd te ordenen naar kleur. Ik denk dat het aardig is gelukt! Je ziet van links naar rechts Wuthering Heights (gekocht op het boekenfestijn, nog niet gelezen), the Yard (een boek van mijn vriend dat ik wil proberen te lezen), To Kill a Mockingbird (ook nog niet uit, oeps), Clockwork Angel, Clockwork Prince (deze serie was ok, maar ik merk dat ik TMI leuker vind. Daarom heb ik deze serie nooit afgemaakt!), Falling Under & Dreaming Awake (in de verkeerde volgorde, oeps!), Divergent, Hoe ik nu leef, Dearly, Departed, een steengoed zombieboek die ik las toen ik 18 was. Er is een deel twee van, maar die moet ik nog lezen! Alleen zal ik dit boek opnieuw moeten lezen voordat ik aan deel 2 wil beginnen, omdat ik totaal vergeten ben wat er gebeurde. Ik kan hem wel aanraden overigens! Dan zie je rechts Jane Eyre, Extremely loud and incredibly close, Paaz (hij staat er nog, maar eigenlijk alleen maar omdat ik plek over had), The Perks of being a wallflower (leuk!), Emma (Mijn doel is om deze dit jaar te lezen), Sherlock Holmes, een omnibus met veel verhalen van Arthur Conan Doyle, The Bridget Jones omnibus, Citadel, ik kwam erachter dat dit helemaal niet deel 1 in een serie was nadat ik hem had gekocht. Toch wil ik hem nog eens proberen! En twee reisboeken, een van Maleisië & Singapore, waar we in 2014 heen gingen, en eentje over gave avonturen over de hele wereld, een boek van mijn vriend.

AR-0249

Ik bewaar mijn boeken die ik nog moet lezen op een speciaal plekje. Op mijn vensterbank! Hier kan ik er altijd naar kijken. Overigens staat hier normaal ook The Unbecoming of Mara Dyer van Michelle Hodkin bij, maar aangezien deze niet op mijn To-Read lijstje staat (al uit!) heb ik hem uit de foto gelaten. Je ziet het vervolg op dit boek, namelijk The evolution of Mara Dyer, waar ik ontzettend veel zin in heb. Ernaast staat Voor Jou van Jojo Moyes, het Nederlandse boek dat ik dit jaar nog wil lezen. Dan The Next Together, deze heb ik afgelopen woensdag gekocht. Ben ik erg benieuwd naar! Dan Carry On, misschien wel het meest besproken boek van 2015 in het Young Adult-genre. Ik kan niet wachten! En vervolgens nog de hele rest van de Mortal Instruments-serie, bijna geheel gekocht voor twee tientjes bij het boekenfestijn. Ook hier ben ik erg benieuwd naar!

Hopelijk vond je het leuk om mijn boekencollectie te zien en mijn kleine reorganisatie. Heb jij deze boeken ook in je bezit?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

