Wat ik doe als ik een avondje alleen ben

Don’t get me wrong, ik houd ervan om samen te zijn met mijn vriend. Maar toch heb ik de neiging om YASHHH te schreeuwen als ik een avond helemaal alleen ben. Vreemd? Ikzelf vind van niet… Ik leg je uit waarom! Dit is wat ik vanavond ga doen op mijn avondje alleen!

Eten
Mijn vriend en ik hebben niet geheel dezelfde smaak als het op eten aankomt. Hij houdt erg van Grieks, Mexicaans, oftewel alles wat niet Hollands is. Ik ben met Hollands eten opgevoed, dus vind het super jammer dat we dit nooit eten. Maar iets wat ik nog erger vind: hij houdt niet van rode sauzen. WAAATT, hoor ik je roepen. Wij eten dus nooit spaghetti bolognese, pasta met rode saus, en iets waar ik nog het hardste om kan huilen: tomatensoep. Ik houd van tomatencrème soep! Dus wat eet ik op een avond dat ik alleen ben: juist. Tomatensoep! Ik kijk er nu al naar uit om vanavond lekker mijn unox pakje open te trekken, de soep op te warmen en deze heerlijkvoor de tv op te eten. En wat eet ik als ik geen zin heb in tomatensoep? Pizza. Eigenlijk kook ik nooit voor mezelf als ik één avondje alleen ben. Dan neem ik het ervan, we koken al vaak genoeg!


Ooh, als ik dit zie krijg ik alleen nog maar meer zin in vanavond…

Series kijken
Wij kijken vaak series samen, zowel tijdens en na het eten. Maar als ik een serie wil kijken die wij niet samen kijken, kijk ik deze op mijn laptop, inclusief koptelefoon of oortjes. Jammer, want ik denk dat een serie alleen maar leuker kan zijn wanneer je deze op een groter scherm bekijkt! Dus wat ga ik vanavond doen: de nieuwe aflevering kijken van Shadowhunters, op tv, met het geluid lekker hard. En met een kom tomatensoep op schoot!

Toetjes eten
Wij eten nooit toetjes. Dat is ook iets waar ik vroeger juist wel mee opgevoed ben: na het diner kregen wij altijd een bakje yoghurt, of wanneer wij een speciale gelegenheid hadden puddinkjes, kwark of ijs. Dit mis ik nu wel! Het is niet alsof ik het nodig heb, omdat wij genoeg avondeten maken om ontzettend vol te zitten, maar een toetje is pas echt een afsluiting van het avondeten. Dus als ik alleen ben, eet ik toetjes voor twee! Dit is vaak chocolademousse, en ik schaam me er niet voor… Deze lepel ik ook lekker weg tijdens serie kijken. Vanavond eet ik echter een nog bijzonderder toetje: de rijst met krenten van oma. Deze heeft zij vorige week gemaakt, en ik kan niet wachten! Ik moet alleen nog besluiten of ik hem koud of warm zal eten…

De rest van de avond
Ik doe de rest van de avond alleen waar ik op dat moment zin in heb. Nagels lakken, lekker lang douchen, of chips eten op de bank en alleen opstaan wanneer ik naar de wc moet. Zo’n avondje zie ik wel zitten! En als mijn vriend dan weer thuis komt, ben ik zo uitgerust en happy dat ik hem alleen maar in mijn armen kan sluiten. “Welkom thuis!”

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

