Book review: The unbecoming of Mara Dyer

Titel: The unbecoming of Mara Dyer
Auteur: Michelle Hodkin
Verschenen op: 27 september 2011
Pagina’s: 456
Uitgever: Simon & Schuster Books for Young Readers

Met stipt op één mijn favoriete boek van 2015, en ik had eigenlijk helemaal geen idee waar het over zou gaan toen ik aan het boek begon. Dat zijn de pareltjes! Wil je weten wat ik van het boek vond? Lees dan snel verder!

Mara wordt wakker in het ziekenhuis, met geen enkele herinnering van wat er is gebeurd. Al haar vrienden zijn overleden, maar op de een of andere manier is zij ongedeerd. Wat is er gebeurd? Zij en haar familie proberen hun leven weer op te pakken, en daarom verhuizen zij naar Florida. Daar beginnen de herinneringen van vroeger weer langzaam terug te komen… en tegelijkertijd overlijden steeds meer mensen om haar heen. Wat is er aan de hand? Ze probeert er achter te komen wat er met haar en haar vrienden is gebeurd, maar tegelijkertijd wordt het steeds moeilijker om de werkelijkheid van andere dingen te onderscheiden…

Ik zal verder niet al te veel over het boek vertellen: een van de sterkste punten vond ik dat ik door het hele boek geen flauw idee had wat er aan de hand was. En dat maakte het zo’n spannend en intrigerend verhaal! Dat was echt een van de krachten van het boek: de synopsis heeft me nieuwsgierig gemaakt, maar zorgde er niet voor dat ik al kon voorspellen wat er ging gebeuren (ik heb er zo’n hekel aan als dat wel het geval is). Maar daardoor was het ook wel spannend: straks vond ik het boek een enorme flop! Gelukkig was ik positief verrast. Ik bleef met het verhaal door mijn hoofd spoken: wat was echt, en wat niet? Wat zou er nou echt gebeurd zijn?

Mara was intrigerend als hoofdpersonage. En uiteraard was Noah, de jongen die ze leert kennen op haar nieuwe school, fantastisch als tegenspeler. Vanaf zin één word je het boek in getrokken, en het laat je niet meer los. Ik heb het boek elke dag overal mee naartoe gesleept, ook al was hij enorm en was het een hardcover. Ik moest elk vrij moment lezend spenderen! Ik heb voornamelijk tijdens mijn metingen voor mijn experiment kunnen genieten van dit boek: elke meting duurde zo’n 30 minuten, en ik had toestemming om in die tussentijd iets voor mijzelf te doen. Dat laat ik me geen tweede keer zeggen! Ik heb redelijk lang over het boek gedaan, ongeveer een maand, maar dat is helemaal niet erg als je een verhaal leest dat zo boeiend is als deze.

Ik ben heel enthousiast over dit boek, maar dat heb je vast wel gemerkt! Ik kan je heel erg aanraden om deze serie te gaan lezen, en er zelf achter te komen wat er allemaal aan de hand is. Ik ga binnenkort aan deel 2 beginnen, hij staat al te wachten op mijn plank! Ik ben heel erg benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

Ik geef het boek dan ook, niet zo verrassend, 5 hartjes!

Een gedachte over “Book review: The unbecoming of Mara Dyer