Book review: Isla and the happily ever after

Titel: Isla and the happily ever after
Auteur: Stephanie Perkins
Verschenen op: 14 augustus 2014
Pagina’s: 339
Uitgever: Dutton

Mijn laatste boek van 2015, ik voltooide hem op 30 december. Dus hij kon nog net op mijn 2015 Reading Challenge! Ik heb er zeker mijn best voor gedaan om hem uit te krijgen, maar gelukkig deed dat niet af aan het verhaal zelf. Ben je benieuwd naar wat ik van het boek vond, lees dan snel verder!

Isla heeft al jarenlang een crush op Josh, al sinds ze begon op de SOAP, de School of America in Paris. Ze durfde hem nooit aan te spreken, zeker toen hij al verkering had met Rashmi. Maar dan komt ze hem, half gedrugged door medicijnen van het trekken van haar verstandskiezen, tegen in Manhattan (waar ze allebei vandaan komen) tijdens hun zomervakantie. Ze kletst hem de oren van het hoofd en hij loopt haar naar huis. Zou er iets op kunnen bloeien? Ze draaien nog een tijdje om elkaar heen, en ja hoor, terug op school groeien ze dan eindelijk naar elkaar toe. Voor Isla komt een droom uit! Maar toch gaat niet alles van zijn leien dakje: Josh’ familie (de senator en zijn vrouw) zijn er niet blij mee als ze een weekendje weg slippen van school om naar Barcelona te gaan en Josh spijbelt vaker dan hij aanwezig is op school, met alle gevolgen van dien. Ook twijfelen ze beide erg naar welke universiteit ze gaan: kunnen ze bij elkaar zijn? En is hun relatie sterk genoeg om al hun problemen te kunnen overleven?

DSC_0139

Ik vond het boek erg vermakelijk. Het was gezellig, las snel zoals we van Stephanie Perkins gewend zijn, en de relatie tussen Isla en Josh was erg schattig. Inderdaad, schattig: ze voelden soms nog erg jong aan, en de problemen die ze voor zichzelf creëerden gaven goed aan hoe jong en naïef ze waren. Eigenlijk waren het niet eens écht problemen. En als ze er waren, dan hadden ze er zelf voor gezorgd. En vervolgens waren ze te onvolwassen om dit te beseffen en het op te lossen! Het waren nog échte tieners, dat merk je wel.

Aan het einde van het boek komen alle karakters weer bij elkaar: Anna, Étienne, Meredith, Lola en Crickett, natuurlijk Josh en Isla en zelfs Calliope wordt nog even genoemd. Dat was erg leuk, de serie werd hierdoor mooi gebundeld en de boeken kwamen eindelijk mooi samen. Ik vond het in Lola al leuk om over een vorig personage te lezen vanuit een ander perspectief, en dat was nu weer het geval!  En aangezien Josh al een karakter is in het eerste boek, was het ook een logisch gevolg dat ze nog samen zouden komen.

Ondanks ook de negatieve punten, heb ik genoten van het boek. Het was schattig, vermakelijk en zo goed geschreven dat je door wilde blijven lezen. Dat is wel een van de krachten van Stephanie Perkins! Dat merk ik toch maar weer bij elk boek dat ik van haar lees. Dit was wel het minst leuke boek uit de serie, maar het is ook moeilijk om Anna & Lola te overtreffen. En het feit dat ik het boek nog steeds 4 hartjes geeft, zegt al genoeg over de kwaliteit van het verhaal! Zeker gezien de opmerking die ik geef, die eigenlijk door het hele boek heen goed te merken is en best irritant waren!

4 hearts

Heb jij deze serie gelezen? Welk boek vond jij het beste?