Hoe je carnaval kunt vermijden

Sommige mensen houden er van, anderen hebben er een hekel aan: carnaval. Wat je mening ook is, deze week kan je er in het zuiden van Nederland toch écht niet omheen. Ik houd best van carnaval, omdat ik het leuk vind om me te verkleden en eens gek te doen. Maar die muziek… Ik heb er een hekel aan. Daarom houd ik het meestal maar één avondje vol en heb ik het dan al weer helemaal gehad! Maar hoe vermijd je op de andere dagen Carnaval dan succesvol? Lees verder voor mijn tips!

  1. Deze had je je ook wel kunnen bedenken: ga op vakantie. Ga lekker skiën, ga op bezoek bij vrienden of familie in het noorden, of ga lekker city-trippen in een ander land. Dan kom je zeker weten geen carnavallers tegen!
  2. Blijf zo veel mogelijk uit het centrum. In Eindhoven, toch een van de grotere carnavalssteden, gaan ze helemaal los. Maar zodra je het centrum uit fietst verdwijnt carnaval als sneeuw voor de zon: je ziet af en toe verklede mensen rond lopen, maar daar blijft het bij. Heerlijk, die rust! En aangezien alle carnavallers zich in het centrum bevinden, is er daarbuiten niets te doen. Dus kan je gerust een boswandeling maken of een rondje fietsen of hardlopen!
  3. Als je dan toch naar de stad moet, doe het ’s ochtends. Dan ligt iedereen nog op bed met een kater! Afgelopen zaterdag ging ik met mijn moeder naar de stad, en om 12 uur kon ik het aantal carnavallers op twee handen tellen. En in de winkels was niets te doen, we hadden de grote H&M bijna voor onszelf! Ideaal, op een normale zaterdag wacht je daar minstens tien minuten op een kleedkamer. Dus zolang je ’s ochtends gaat, kan ik je juist aanraden om naar het centrum te gaan!
  4. Koop je boodschappen uit het centrum van tevoren in. Wil je écht het centrum niet in, koop dan van tevoren alles in wat je nodig hebt. Zijn je scheermesjes bijna op, wil je nog graag een nieuw boek kopen om te lezen als je huidige boek uit is, of is je concealer op en moet je toch écht even naar de Kruidvat? Denk van tevoren vast na wat je nodig gaat hebben, en koop het vast in. Dan kom je in het carnavalsweekend niet voor verrassingen te staan!
  5. Spreek lekker thuis af met vriendinnen. Zo hebben jullie toch je wekelijkse kletsavondje, maar dan zonder dat jullie worden gestoord door dronken mannen in Michelin-pakjes.

En vergeet ook vooral niet: het is zo weer voorbij. En dan kan je weer een jaar vooruit zonder carnavalsmuziek en gek verklede mensen! En nog een laatste tip: vergeet er niet om te lachen 😉 Want eigenlijk is het best wel hilarisch!

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

