Persoonlijke update: vrijheid blijheid!

Hoi lieve lezer! Tijd voor weer een persoonlijke update, om je te laten weten hoe het met me gaat. Er is namelijk de laatste tijd een hele hoop gebeurd! Lees mee om er achter te komen wat er allemaal in mijn leven af heeft gespeeld…

Allereerst het belangrijkste: ik ga mijn Bachelor-diploma in ontvangst nemen! WHAAA! Ik rondde anderhalve week geleden mijn project af, op een donkere donderdagavond om 22.00u, typend als een malle op de universiteit met een zak m&m’s naast me als comfort food. Ik moest en zou mijn verslag die avond af krijgen! En dat is me gelukt: hij rolde toch echt uit de printer, en ik liet bijna een traantje van opluchting. Eindelijk was ik er vanaf: mijn bachelor eindproject! Ik heb er veel te lang over gedaan, namelijk een half jaar in plaats van 3 volle maanden… Door verscheidene tegenslagen duurde en duurde het maar om mijn project af te krijgen. Maar ach, zo gaat het natuurlijk in de wetenschap: een project loopt nooit zo soepel als verwacht. Maar voor mijn gevoel had ik wel meer tegenslagen dan gemiddeld! Hoe vaak we wel niet tijdens groepsmeetings kwamen met onverwachte resultaten die we niet konden plaatsen…

Afgelopen woensdag had ik mijn bespreking. Ik was niet écht zenuwachtig, omdat ik naar mijn mening een goed resultaat had geleverd. Maar toch wist ik niet wat ze er van zouden vinden… Ik heb mijn begeleider in mijn eerste studiejaar voor een klein projectje als beoordelaar gehad, en toen was hij erg pietje precies en gaf niemand hoge cijfers. Dus ik was er een beetje bang voor… Maar het tegendeel werd bewezen: ik kreeg een 8.0! Een 7.5 voor mijn verslag, 8 voor mijn presentatie en 8.5 voor inzet. Ik ben echt heel trots! Dat mag ik toch wel zeggen, he? 😉 En met dit project heb ik mijn bachelor afgerond, en kan ik hopelijk eind februari de titel Bachelor of Science in ontvangst nemen!

Ik zou willen dat ze deze hoedjes ook in Nederland gebruikten… Ik zou hem in de lucht gooien van geluk!

Afgelopen week ben ik al begonnen met mastervakken volgen, in de richting Bionano binnen de natuurkunde. Wat ben ik blij om weer in collegebanken te zitten! Gewoon luisteren, schrijven en opdrachten maken had ik toch wel gemist. En nu kan het weer! Tijd om meer informatie op te doen in verschillende gebieden binnen de bionano 🙂

Ook fijn om te kunnen vertellen: het gaat een stuk beter met mij in het algemeen. In de vorige persoonlijke update vertelde ik dat ik een beetje in de knoop zat met mezelf, dat alle kleine dingetjes al stress opleverden en ik niet wist waar ik mijn tijd vandaan moest halen. Dat is een stuk beter geworden! De grootste reden hiervoor is natuurlijk het afronden van mijn project: er is een hele last van mijn schouder gevallen! Niet dat ik het project niet interessant vond, maar het duurde gewoon te lang en ik verloor mijn motivatie… Maar mijn motivatie is weer helemaal teruggekeerd om lekker vakken te volgen en verder te gaan met mezelf te ontwikkelen!

De stress lijkt op het moment ver te zoeken, en dat terwijl er een hele drukke tijd aan komt. Ik heb er nog niet eerder over verteld maar het wordt eens tijd: ik doe namelijk mee aan een musical! We repeteren nu bijna een jaar, en begin maart is het eindelijk zo ver: we gaan optredens doen van Spring Awakening, in Eindhoven. Het zal zeker een drukke tijd worden, maar ik heb het er voor over: het wordt zeker weten fantastisch! Als je het nou leuk vindt om te komen kijken, kan je informatie vinden door op de poster te klikken die je hieronder ziet 😉 Ik zal er zeker binnenkort nog meer over delen!

Zo, hier houd ik het eventjes bij 🙂 Als je nog vragen hebt, let me know! En waar ik ook benieuwd naar ben: hoe gaat het met jou?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

