Film review: the 5th wave

Toen ik hoorde dat the Fifth Wave een verfilming zou krijgen, was ik meteen enthousiast. Ik had helaas de tijd nog niet gehad om de boeken te lezen, maar kon niet wachten om me weer onder te kunnen dompelen in een nieuwe YA-film! Ik wachtte maandenlang in spanning af, en afgelopen vrijdag was het toch eindelijk zo ver: het was tijd om de film te gaan bekijken! Lees hier mijn mening over de film!

Het verhaal

Vier golven van steeds dodelijkere aanvallen door aliens hebben de aarde achtergelaten als een ruine. Cassie is op de vlucht, terwijl ze wanhopig probeert haar jongere broertje te vinden. Ze weet dat ze niemand kan vertrouwen. Maar dreigingen voor een vijfde golf zorgen ervoor dat ze samen moet werken met Evan, een jongen die haar laatste hoop kan zijn – maar kan ze hem wel vertrouwen?

Dus, wat vond ik ervan?

Als je fan bent van films zoals de Hunger Games, The Maze Runner en andere verhalen in het YA-genre (boek of film), dan zal je deze film zeker leuk vinden! Ik vond het een sterk verhaal met een goede uitwerking. De acteurs speelden hun rollen erg goed, en ik was blij dat niet alleen voor erg bekende acteurs/actrices gekozen was. De acteurs zijn echt gekozen om hoe goed ze bij het karakter pasten! En dit werkte erg mooi uit. Chloë was perfect gecast voor Cassie, en had een goede chemie met Ben, Evan en haar broertje Sam. In het begin werd ik meerdere keren emotioneel van de consequenties van de golven op de personages. En ik voel niet snel iets bij films, dus dit zegt echt wel iets!

Het verhaal werd sterk opgebouwd, en het was interessant om de effecten van de invasie van verschillende personages uit mee te maken. Ben voegde zeker veel toe aan het verhaal. Ik wil verder niet te veel verklappen, dus ga de film maar gewoon kijken! Ondanks dat de film op Rotten Tomatoes en IMDB niet erg goede beoordelingen krijgt, is het een hele goede film. En is het zeker waard om voor naar de bios te gaan!

Zo, dan ga ik nu maar eens de boeken lezen 😉 Ja, shame on me, ik lees soms de boeken nadat ik de film bekijk. Soms heb ik gewoon de tijd niet om te beoordelen of ik een boek leuk zal vinden, en na twee uur film weet ik al een stuk meer! En aangezien het een trilogie is, heb ik nog steeds voldoende nieuw leesmateriaal met boek 2 en 3…

Heb jij de film ook bekeken? Wat vond je ervan?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

