Ik ben Bachelor of Science!!

Het is officieel: ik heb mijn diploma opgehaald!!! Na 3,5 jaar heb ik mijn Bachelor binnen. Niet slecht, al zeg ik het zelf, aangezien ik een extra vak heb gevolgd en mijn project door moeizaamheden wat langer duurde dan verwacht (heb je vast al over gelezen… Zo niet, dan refereer ik je terug naar eerdere persoonlijke updates van me). En nu heb ik hem binnen: ik ben officieel Bachelor of Science Technische Natuurkunde! WHAA. Het kwartje moet nog even vallen, hoor.

diploma

Toen ik nog op de middelbare school zat, waren Natuurkunde en Wiskunde B+D mijn favoriete vakken. Ik maakte daar het eerste mijn huiswerk voor, en ging er met het meeste plezier naartoe. Het was een logische keuze om een van deze twee richtingen (eigenlijk een combinatie, aangezien je voor natuurkunde veel wiskunde nodig hebt) te gaan studeren! Maar mijn natuurkunde leraar van de middelbare school was ervan overtuigd dat ik het niet aan zou kunnen, omdat ik net een 7 gemiddeld stond, en dat ik maar iets anders moest zoeken om te gaan studeren. Dat liet ik me geen tweede keer zeggen, ik ging er lekker tegenin! Want waarom zou je niet gaan studeren wat je het leukste vindt, als je bereid bent er voor te werken en je zeker weet dat je, wanneer je je studie afrondt, een mooie baan kunt krijgen? Dus ik ging ervoor! Mijn werkhouding werd optimaal vanaf dag 1 (over het algemeen, haha) op de universiteit en in mijn eerste jaar haalde ik 55 uit 60 studiepunten. Voor mijn gevoel had ik me al goed bewezen aan mijn middelbare schoolleraar, maar er kwamen nog genoeg vakken aan! En nu heb ik die afgerond: wauw, waar is de tijd gebleven?

Een uur geleden, woensdag 24 februari om 16.00u, heb ik mijn Bachelor diploma in ontvangst genomen. Tijd voor een feestje, zou je zeggen! Of in ieder geval taart 😉 En ik ben al begonnen in mijn master! In de richting Bionano, wat over nanomaterialen gaat met een focus richting biologie: denk aan DNA, polymeren en thermodynamica. Spannend, opeens zo’n focus binnen mijn studie! Maar tot nu toe gaat het goed. Het gaat allemaal wel zijn gangetje!

Maar dus: ik heb mijn Bachelor officieel binnen! Nu heb ik die docent wel een poepie laten ruiken, zoals we dat altijd zeiden binnen mijn familie 😉 En nu hop, door naar de titel Master of Science! Wat ik daarna ga doen, bekijk ik nog even: misschien een PhD, misschien een eerstegraads bevoegdheid voor de lerarenopleiding halen. Ik laat het even afhangen van de komende 2 jaar, waarin ik hopelijk een goede mening vorm over mijn toekomst! Dat horen jullie waarschijnlijk vanzelf wel, wanneer ik meer weet 😉

En nu ga ik even genieten van mijn eerste officiële titel! WHAA!

Liefs,
Annabel Rianne

2 gedachtes over “Ik ben Bachelor of Science!!

  1. Marcia zegt:

    Gefeliciteerd met je bachelor diploma! En ik snap heel goed dat dat een beetje voelt als ‘wraak’ tegenover die docent. Bij mij zei mijn basisschool leerkracht dat ik het VWO nooit zou kunnen, maar ook dat bleek alles behalve waar 😉

    Like

Geef een reactie

