Book review || The evolution of Mara Dyer

Sinds 16 februari is er geen boek review meer op mijn blog verschenen. Shame on me, want ik ben zeker niet gestopt met lezen! Het lukte gewoon even niet met het schrijven van reviews… Misschien omdat ik continu met mijn gezicht in mijn boeken gedrukt zat? Goed, hier is een boek review! Er wachten nog 3 andere boeken op me om te reviewen, maar dit boek krijgt even voorrang. Ik las hem zojuist uit, en ben zo enthousiast dat ik meteen mijn mening moet delen! Lees mee naar mijn review over The Evolution of Mara Dyer, deel 2 in de Mara Dyer trilogie!

Titel: The Evolution of Mara Dyer || Deel 2 in de Mara Dyer trilogie
Auteur: Michelle Hodkin
Verschenen op: 23 oktober 2012
Pagina’s: 527
Uitgever: Simon & Schuster Books for Young Readers
Eerste zin: “You will love him to ruins.”

AR-0001

Als je deel 1 in de serie nog niet hebt gelezen, The Unbecoming of Mara Dyer, dan kan je hier mijn review vinden. En vervolgens naar bol.com gaan om de boeken te bestellen! Deze review zal spoiler-vrij blijven, dus als je benieuwd bent naar mijn mening over deel 2 in de serie, lees dan verder!

Ik heb meer dan een maand gedaan over dit boek. Ja, meer dan een maand. Terwijl ik in februari maar liefst 4,5 boek las. Dat ligt niet aan het verhaal, maar heeft de volgende reden: ik koop deze serie in hardcover formaat, omdat ik dit graag een keer wilde (bijna al mijn boeken zijn paperback). Alleen zijn deze zoveel zwaarder en groter om mee te slepen! Daarom nam ik mijn boek bijna nooit mee naar college, waar je in elke pauze toch ongeveer een kwartiertje kan lezen. Dit scheelt zo ontzettend veel in hoe snel je een boek leest! Als je overdag al aan het lezen bent, blijf je geïntrigeerd door het verhaal: je wilt blijven lezen, dus ’s avonds lees je verder zodra je thuis bent! Dit had ik nu niet: ik las meestal alleen voor het slapen, en dat gaat natuurlijk een stuk langzamer. Maar dat betekent niet dat dit boek minder fantastisch was!

AR-0015

Want, simpel gezegd, dit boek was fenomenaal. Fantastisch! Het boek was anders dan deel 1 in veel aspecten, maar bevatte dezelfde als niet meer van de creepy-factor die ik zo fantastisch vond toen ik deel 1 las. Heerlijk als een boek je weet te grijpen en je af en toe bang bent voor het lot van de karakters!

Ik kan me goed voorstellen dat het leven van Mara ongelofelijk frustrerend is. Niemand gelooft haar! Ze wordt in de handen van dokters gegooid, waar ze tegen moet liegen om normaal over te komen. Want zodra ze iets doet of zegt wat haar familie of dokters niet geloven, wordt ze in een doofpot gegooid. Alleen Noah gelooft haar, en hij is dan ook haar enige houvast in haar moeilijke periodes. Er gebeurt van alles om haar heen, en ze kan er maar niet wijzer uit worden… Want is het wel echt, of hallucineert ze? Noah is er voor haar om haar te helpen: hij probeert antwoorden te krijgen en probeert haar te beschermen. Maar dat betekent niet dat ze altijd veilig is…

AR-0004

In dit boek zijn ontzettend veel dingen gebeurd. Er zijn veel dingen ontrafeld betreffende Jude en alles daar omheen, over het instorten van het gekkenhuis waarmee alles begonnen was… Ik kan nog niet helemaal bevatten wat ik allemaal over het verhaal geleerd heb. Toch heb ik nog heel veel vragen na het uitlezen van het boek. Wat gaat er nu nog gebeuren, wat staat Mara allemaal te wachten en kan ze ooit nog een gelukkig einde tegemoet zien? Het zal allemaal moeten blijken uit boek 3… Ik heb The Retribution of Mara Dyer zojuist besteld, en hij moet snel binnenkomen! Ik heb redelijk lang gewacht om in deel 2 te beginnen, maar dat ga ik nu niet opnieuw doen. Ik wil dat het verhaal nog vers in mijn herinnering zit als ik verder lees over Mara! Je zal waarschijnlijk snel een review lezen over het laatste deel in de serie.

AR-0010

Ook al heb ik ruim een maand over het boek gedaan, het heeft me een enorme reading boost gegeven. Ik wil meer lezen! Totdat ik verder kan lezen in deze serie, lees ik End of Days, de conclusie in de Penryn & The End Of Days serie van Susan Ee. Ik wil nu niet in een nieuwe serie beginnen, en deze serie moest ik nog afmaken, dus dit boek is ideaal als tussenstapje. Hopelijk lees ik hem deze week uit, zodat ik in deel 3 van Mara kan beginnen! Ik kan niet wachten om de conclusie te lezen!

AR-0008

Ik geef dit boek een dikke 5 hartjes, die eigenlijk niet genoeg zijn om te laten weten hoe goed ik dit boek vond! Als je van Young Adult houdt, moet je deze serie NU lezen. Echt, je zal versteld staan van de kwaliteit en het verhaal!

Een gedachte over “Book review || The evolution of Mara Dyer