Personal || Een van de gaafste dingen die ik ooit heb mogen doen

Terwijl ik dit schrijf beginnen de zenuwen al op te lopen. Ik zal ze me niet laten overmeesteren, wat het ook kost! Ik ga vanavond vroeg naar bed, en zal waarschijnlijk morgenochtend, vanochtend voor jou, al heel vroeg wakker zijn. Ik mag namelijk iets ontzettend gaafs gaan doen!! Ik vertel je wat…

Ik studeer nu al een tijdje. In de zomervakantie al weer 4 jaar, om precies te zijn! Ik heb nog eventjes te gaan, maar het einde komt al in zicht. Straks zal ik nooit meer in de schoolbanken zitten, en een baan gaan zoeken! En dan gaat het officiële leven beginnen… Spannend, maar ook iets om over te dromen. Iets om op te bouwen, door er hard voor te werken. Blijkbaar is mijn pad wat ik tot nu toe bewandel opgevallen.

21 april, vandaag dus, is de dies van mijn universiteit, de Technische Universiteit Eindhoven (kortweg TU/e). De universiteit viert haar 60e verjaardag. Om dit grootst te vieren, is het hele weekend gevuld met gave activiteiten. Er komen bekende artiesten naar het terrein, er zullen gave activiteiten zijn zoals een drone café waar een drone je bier komt brengen, en nog veel meer. Maar voordat dit weekend officieel wordt ingeluid, is er een officiële viering in een kerk op de dies.

Bij deze viering vertelt de voorzitter van het College van Bestuur over de voortgangen van de universiteit. Er worden lezingen gehouden. Er worden eredoctoraten uitgedeeld. Er wordt kortom geïnspireerd. Hiervoor komen partners van de universiteit van over de hele wereld naartoe!

Het thema van dit 12e lustrum is ‘Dream & Dare’. Vandaar dat de universiteit het ook groots aanpakt, en niet bang is om nieuwe dingen te verzinnen en dapper te zijn. En daar heb ik iets mee te maken… Ik en drie andere studenten zijn namelijk gevraagd om een presentatie te geven tijdens de viering! Ik mag het publiek van de kerk toespreken en vertellen over mijn dromen. En hiermee gaan mogelijk deuren voor me open betreffende mijn carrière en ontwikkelingen, die er anders nooit waren geweest!

Nou vraag je je misschien af, wat zijn mijn dromen dan. Ik heb het altijd gaaf gevonden om een deel uit te mogen maken van een onderzoeksgroep. Diep ingaan op onderwerpen die nog niet zijn uitgezocht, zoeken naar verbanden en connecties. Zoeken naar baanbrekende informatie. Nadat ik mijn bachelor eindproject had afgerond, wist ik het zeker: ik wil mijn carrière maken in onderzoek. Dit is dan ook een van mijn dromen voor de toekomst. Een andere droom ligt in het bijbrengen van informatie bij anderen. Docentschap spreekt me niet meteen aan, maar wel het idee om mensen wat bij te brengen. Mijn ultieme droom is daarom ook om op een universiteit te werken: daar kan ik onderzoek doen, en tegelijkertijd les geven aan jong volwassenen met interesse in de onderzoeksgebieden waar ik me mee bezig houd. Dit is lesgeven op een heel ander level dan op een basis- of middelbare school! Verder droom ik er gewoon heel erg van om mezelf te ontwikkelen. Door uitdagingen aan te blijven gaan, door te werken voor mijn doelen.

Op het moment dat dit artikel online komt, is de viering in de kerk bezig. Misschien sta ik terwijl je dit leest wel op het podium, voor ruim 700 man… Waaronder mijn moeder, enkele van mijn vrienden, mijn baas die dit voor mij mogelijk heeft gemaakt, het team dat ons begeleid heeft om prachtige presentaties te geven en héél veel anderen. Ik hoop dat ik er een fantastische presentatie van maak. Uiteraard deel ik naderhand mijn ervaringen! En om het nog leuker te maken: de viering wordt live gestreamd. Ik kan straks dus een link delen (als het goed gegaan is, haha 😉 ) waar jullie mijn presentatie terug kunnen zien. Whaa!

bram-berkien-2016-04-12-17-15-07-1

Dit is de foto die van mij gemaakt is voor het doeleinde van de presentatie! De foto is verzorgd door fotograaf Bram Berkien. Ik vind het een hele gave foto geworden en ben er erg blij mee!

Ik heb ontzettend veel zin in morgen. Na 4 weken oefenen is het eindelijk zover. Ik heb een outfit ingeslagen (nieuwe schoenen + een colbertje, de rest van mijn eigen kleding kon ik hier fantastisch bij combineren!), heb duizenden keren geoefend onder de douche, op de fiets en tijdens het koken. Ik ben er klaar voor, ik weet het zeker. Maar hopelijk bekruipen de zenuwen me niet wanneer ik die 700 man in de ogen kijk… Als het goed is zit mijn moeder voorin de zaal! Ik zal haar zoeken, als ik dat gezichtje zie weet ik altijd dat ik het kan 🙂 Want zij en papa zijn degenen die mij gevormd hebben tot wie ik ben! Hopelijk maak ik ze trots 🙂

Liefs en tot snel,
Annabel Rianne

P.s. dit is dus ook de reden dat er de laatste tijd wat minder posts zijn geweest: ik was druk! Maar waarschijnlijk wordt dat me wel vergeven 😉 Zo’n kans als deze laat je namelijk niet liggen!

3 gedachtes over “Personal || Een van de gaafste dingen die ik ooit heb mogen doen

Geef een reactie

