Outfit inspiration || maxi dresses

Ik had weer inspiratie voor een outfit inspiration! Met dit mooie weer loopt iedereen al weer rond in korte broeken en jurkjes. Mijn favoriet uit de kast is met stipt op nummer één mijn maxi-jurk, die mooi afkleed maar tegelijkertijd heerlijk luchtig is. Ik voel me er heel erg fijn in! Daarom is het mijn doel om komende zomer veel vaker rond te paraderen in maxi-jurken. Daarom bij deze een artikel om inspiratie op te doen voor deze soort jurk! Kijk mee en ontdek welke soort kleding ik komende zomer hoop aan te schaffen!

De perfecte zomerjurk moet voor mij hebben:

  • Bandjes/mouwen: strapless vind ik lelijk en onhandig. Daar begin ik niet aan!
  • Een flatterende vorm: strak aan het bovenlichaam, tot mijn taille. Daarna heeft hij vrijheid: los of strak, alles is prima.
  • Bij voorkeur een gedeeltelijk dichte rug: ik wil wel een bh aankunnen.
  • Niet te diepe decolleté: want weer die bh, en ik wil niet te koop lopen. Het moet wel representatief blijven, decolleté showen doe ik wel als ik naar het strand/zwembad ga! Het is de bedoeling dat ik de jurk naar de universiteit aan zou kunnen. Dan wil ik me fijn voelen 🙂
  • Lengte: met mijn 1.79m wil ik geen uitstekende enkels. Maar hij moet ook niet over de grond slepen wanneer ik geen hakken draag!
  • Een mooie kleur/een leuk printje: uiteraard.

Met deze eisen ben ik Pinterest af gaan struinen. Dit zijn de resultaten! Overigens voldoen niet alle jurken aan alle punten. Helaas! Maar het is een inspiratie-artikel, dus als de rest overtuigend genoeg is verdient hij toch een plekje 😉

Image 1

Deze jurk heeft een leuk printje en ziet er mooi uit! Helaas heeft hij wel een lage rug: ik weet niet hoe ik dat op zou lossen. Maar toch is ie leuk!

Simply Yours Maxi Dress: Navy/Ivory #shophopes:

Voldoet aan alles! Lekker casual, perfect voor een dag in de stad of naar de universiteit! En leuk gecombineerd met die hoge sandaaltjes…

FabFashionFix - Fabulous Fashion Fix | Style Watch: 30 summer looks with maxi dresses:

Deze is gaaf! Vooral de print vind ik heel erg mooi. Al moet de vorm van de jurk (en dan heb ik het vooral over het bovenstuk) je wel staan.

Sweet Love Navy Blue Print Maxi Dress at Lulus.com!

Deze jurk vind ik prachtig! Mooi hoog gesloten, een blauwe mooie print en een chique uiterlijk. Deze zou ik zo willen hebben!

Vestimenta Juvenil. vestido largo bello en color azul y dese~os de paloma..:

Deze jurk vind ik super! Met de vogeltjes heel uniek, maar toch erg mooi gekleed.

Como se dice, "Where is the beach?" We want to be there!:

Voor de heel zomerse dagen vind ik dit een prachtige jurk. Deze zou bijvoorbeeld beeldig staan tijdens een zomervakantie in een mooi oord!

❤️ this dress:

Deze jurk vind ik ook erg mooi! Leuk in de details maar niet te opvallend in de kleuren, wat ik soms toch ook heel erg kan waarderen. Mooi!

Heb jij je zomer-wardrobe al aangeschaft? Ik moet maar eens gauw op pad! En dan begint de speurtocht naar mijn nieuwe maxi-jurk… Het zal niet makkelijk worden, maar ik ben bereid er voor te vechten. Haha!

Liefs,
Annabel Rianne

 

5 gedachtes over “Outfit inspiration || maxi dresses

  1. セレネ zegt:

    Zitten echt mooie jurken tussen 🙂 Leuk artikel om te lezen! Heb je ondertussen al zelf nieuwe maxi-jurken gevonden?
    Als de rug te laag is zou ik persoonlijk een (gekleurd) hemdje eronder aandoen, ik heb van die katoenen hemdjes met dunne bandjes die makkelijk onder een ander kledingstuk kunnen zonder dat het weer heel warm wordt.
    Ik hou ook wel van lange rokken/jurken, maar de meeste (zomer)jurken die ik heb zijn knie-lengte… Ik heb wel 1 maxi-jurk (bovenstukje blauw, witte rok, met aan de bovenkant een wit bloemenpatroon en op de rok een blauw bloemenpatroon), maar meer rokken die wat langer zijn (al vind ik de lengte tot halverwege onderbenen het handigste, want met rokken tot aan m’n enkels kan ik niet zo makkelijk fietsen).
    Misschien wordt het nu het weer iets beter wordt, ook wel tijd om nieuwe zomerkleding te regelen en te kijken wat ik niet meer draag van vorige jaren… 🙂

    Like

    • Annabel Rianne zegt:

      Ik heb goed gezocht maar twijfelde toch teveel over de examplaren die ik paste… Mijn zoektocht gaat dus nog verder!
      Een hemdje is inderdaad een goed idee! Dat kan vaak gewoon en dan kan je wel een gewone bh er onder aan 🙂
      Het fietsen is inderdaad een gedoe! Daarom kies ik graag voor exemplaren met snedes in de zijkanten, dan til ik de onderkant op tijdens het fietsen. Wel een heel gedoe en niet te doen als je in de spits zit! :p
      Ik ben ook van plan mijn kledingkast binnenkort uit te mesten! Alles wat ik niet meer draag mag naar het goede doel, en dan heb ik meteen weer wat meer plek voor nieuwe dingen! En dat is altijd positief natuurlijk 😉

      Liked by 1 persoon

      • セレネ zegt:

        Haha, ja ik had gister ook nog een discussie met een groep meiden, over waarom er toch eigenlijk zoveel jurken zijn waar een BH niet mooi onder past (en je dus eigenlijk een strapless BH of geen BH onder zou moeten dragen). Uiteindelijk maar de designers de schuld gegeven van dit probleem 😛 Die daar niet goed over hebben nagedacht (je wil toch wel een keus hebben en niet “verplicht” een strapless- of geen-BH moeten dragen).

        Oh, met snedes in de zijkanten is inderdaad wel een goed idee! Ga ik eens op letten 🙂

        Like

Geef een reactie

