Personal || Interior inspiration

Mijn vriend en ik wonen nu al weer een jaar in ons nieuwe huis. Daarvoor woonden we 2 jaar in een appartementje, waar we uit groeiden. Daarnaast werd de huur ook steeds hoger: het was tijd om te gaan! Via Trudo, een maatschappij die huizen met korting aanbiedt voor starters (en je huis ook weer terugkoopt wanneer je verhuist, dus je hebt zekerheid van je verkoop), kochten wij een superleuk huisje. We moesten wel het een en ander aan klussen doen, maar uiteindelijk krijg je er wel iets voor terug! En om eerlijk te zijn, zijn we eigenlijk nog steeds niet helemaal klaar… Maar buiten in de tuin schilderen of klussen terwijl het minder dan 10 graden is werkt gewoon niet! Daarom gaan wij komende zomervakantie weer lekker verder om ons huisje perfect te maken 🙂 Ook hebben wij nog steeds bijvoorbeeld geen grote kledingkast met ruimte om blousjes op te hangen…

Het leek me een leuk idee om op mijn blog interieur-inspiratie te laten zien. Zo kom ik via jullie misschien wel weer op leuke ideeën, en creëer ik tegelijkertijd moodboards met wat ik mooi vind in huizen! Dus bij deze een artikel met wooninspiratie, voor zowel mij als voor jou!

Life Is Short  Dance In The Kitchen  by ScubamouseStudiosJr, $5.00  My first creation using my new Cantoni and Great Bromwich fonts!!  Exciting!!!:

Ik ben van mening dat krijtborden heel leuk kunnen zijn, wanneer ze goed gecombineerd en gebruikt worden. Het lijkt me superleuk er een op te hangen in de keuken! Met een leuke spreuk erop, zoals die op de afbeelding. En aangezien er tegenwoordig krijtstiften te koop zijn, hoef je niet aan de haal met ingewikkelde en irritante krijtjes! Dit is echt de perfecte DIY, die ik echt eens uit moet voeren…

Be Creative: DIY Home Decor Ideas DIY Décor: How To Customize A Wooden Storage Crate:

Dit vind ik bijvoorbeeld al meteen een supertof idee. Een krat helemaal gemaakt naar jouw wensen, om vervolgens te gebruiken om comfortabele kussens en dekentjes in te bewaren naast de bank! Ik heb een plek naast de bank die op het moment niet wordt gebruikt, dus wellicht is een dergelijk idee heel leuk!

Mesin Usaha Makanan Terbaru 2014. (n.d.). Retrieved February 9, 2015, from http://sunny-day-petra.blogspot.nl/2013_09_01_archive.html:

Naast dat je dingen op de grond kunt plaatsen, is het uiteraard ook erg leuk om oppervlakken op kasten op te vullen met leuke decoraties. Ik vind deze glazen doos met daarin een kaars & wat kleine opvullingen al meteen erg leuk! In combinatie met een mooie zwart-witte lijst en wat andere details kan dit meteen voor een leuke uitstraling zorgen!

 :

Ik vind sterren en waxinelichtjes niet alleen leuk met kerstmis. Het kan je huis heel gezellig maken tijdens de donkere uurtjes van de dag, of die nou om 5 uur al of pas om 11 uur ’s avonds zijn! Ik vond dergelijke waxinehouders afgelopen winter bij de Action. En ze staan er nog steeds!

 :

Een grijze versie van deze lamp vind ik fantastisch. Met een metallic of zwart frame zou deze zó goed in ons interieur passen. Het is een opvallende lamp, echt een eye-catcher. Heel erg mooi!

 :

Ik vind het heel erg leuk als gespeeld wordt met printjes en textuur, zolang als deze in hetzelfde kleur-template passen. In ons huis is dit overduidelijk zwart-wit, met onze zwarte vloer en witte muren. Met grijze details en af en toe een pop of colour, d.m.v. bijvoorbeeld bloemen of kleurrijke waxinehouders, kleden wij ons huis aan. Deze kussenslopen zouden zeker erg leuk staan op de bank!

Winter home: knit throw blankets & pillows. How about white and red?:

Om meteen in het hoekje van kussens en dekentjes te blijven: ik vind een stapeltje met luxe, warme kleden en gebreide kussens er erg mooi en chique uitzien. En tegelijkertijd hebben de voorwerpen ook daadwerkelijk nut: omdat je lekker tegen en onder ze kunt wegkruipen. Ik wil heel graag eens investeren in een goede, warme deken voor op de bank!

Interior Styling | Mirror//:

Wat in ons huis, naar mijn idee, klaarblijkelijk nog ontbreekt is een grote spiegel. Ik heb maar twee spiegels in huis, bij de twee wastafels. Ik kan dus nooit mijn volledige outfits zien! Kort geleden ben ik op het idee gekomen graag een staande spiegel te willen. Niet een die aan de deur moet worden vastgemaakt (zoals we voorheen hadden, in het appartement, en die we vervolgens vergaten bij de verhuizing :”( ) maar die vrij staat in de kamer. Dit is niet het allerbeste voorbeeld op de foto, maar wel in het goede kleurthema. Een mooie grote spiegel in mijn huis zou een echte aanwinst zijn! En dat vloerkleedje is toch ook wel erg leuk…

Printable Typography Art Inspirational Quote "Inspire" Black and White Handwriting Style Motivation Home Decor Wall Instant Download Digital on Etsy, $9.00:

Quotes in je huis, die inspirerend op je werken telkens als je er langs loopt. Dat zou ik eigenlijk wel willen! Deze lijst, met simpel ‘inspire’ erin, vind ik erg leuk. Zoiets zou ik wel boven in de hal op willen hangen, of op de studeerkamer!

Vond je het leuk om mijn inspiratie te zien? Ik hoop van wel, want ik vond het leuk om te doen! En het geeft me goede herinneringen voor wanneer ik weer eens iets met ons huisje wil doen…

Liefs,
Annabel Rianne

 

8 gedachtes over “Personal || Interior inspiration

  1. セレネ zegt:

    Ik had een staande spiegel, maar heb die ondertussen aan mijn zusje gegeven. Het was inderdaad wel handig om mijn hele outfit in te zien, maar hij stond echt wel in de weg tijdens het stofzuigen e.d…

    Like

      • セレネ zegt:

        Ik denk dat ik, zo mogelijk, in mijn volgende huis een kledingkast wil met een spiegel op de deur! Dan kan ik ‘m niet omstoten en hoef ik ‘m ook niet voortdurend te verplaatsen (en de kledingkast is op zich een perfecte plek voor een grote spiegel…).

        Like

      • Annabel Rianne zegt:

        Dat is ook precies wat ik uiteindelijk wil! Had het een keer in een hotelkamer en was meteen verliefd. Helaas heb ik daar nu nog geen plek voor… Die kasten zijn namelijk vaak al meteen ontzettend groot! Maar die ga ik ook sowieso aanschaffen in mijn volgende huis 🙂

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

