Personal || The Instagram tag

Instagram is mijn favoriete social media. Ik houd van foto’s maken, en kan deze gemakkelijk delen op dit plekje op het internet. Maar ik kan het ook gebruiken om leuke gebeurtenissen in mijn leven te delen, waardoor ik meteen een geschiedenisje van mijzelf creëer! Altijd leuk om terug te kijken 🙂 En omdat ik zo van Instagram houd, leek het mij erg leuk de Instagram tag in te vullen. Dus bij deze!

Wat is je allerlaatst geplaatste foto op Instagram?

IMG_20160511_115833

Deze! Eigenlijk een throwback. Op internet las ik namelijk over de jaarlijkse actie, #withoutshoes. Voor elke foto op instagram met deze hashtag wordt een paar schoenen gedoneerd aan een kind dat het hard nodig heeft. Ik kon het niet laten aan deze goede actie mee te doen! Niet met een gewone foto van mijn voeten, maar een foto uit Singapore van mijn buitenlandse reis in 2014, met mijn studievereniging. Voor alle tempels moest je je schoenen uitdoen! Deze bijzondere foto vond ik goed bij het thema passen, en gooide ik daarom op het internet. Sindsdien heb ik nog geen nieuwe foto geüpload!

Wat is de allereerste foto die je postte op Instagram? #TBT

IMG_20140607_213528

Deze, samen met mijn zus Lotte, de laatste keer dat we samen waren in Amsterdam. Want ze is verhuisd naar Australië! Dat weekend genoten we nog samen van de stad en van elkaar. Ook al zit er een heftige filter over deze foto, ben ik er erg blij mee. Het was zo gezellig en ik ben blij dat ik er een eeuwige foto van heb!

Wat is je allerleukste foto op Instagram waar je zelf op staat?

IMG_20160206_174908

Eigenlijk post ik helemaal niet vaak selfies. En als ik ze wél plaats, zijn ze vaak samen met anderen om te laten zien dat ik herenigd ben met een vriendin/dat we iets gezelligs doen. Maar van de selfies van mijzelf die op internet staan, vind ik deze het leukste! Het licht in de paskamer van de H&M was erg geschikt voor een selfie die dag, dus ik kon het niet laten!

Van welke Instagramfoto krijg jij ter plekke heimwee?

IMG_20150803_003201

Deze foto maakte ik op safari in Zuid-Afrika. In de zomervakantie van 2015 kreeg ik de kans om met mijn schoonfamilie 2 weken lang op reis te gaan in het noord-oosten van Zuid-Afrika! Het was een droom die voor me uitkwam. Ik had een telelens van mijn opa en oma gekregen voor mijn verjaardag, maar vervroegd zodat ik hem mee kon nemen op reis. Ik heb hem vaak gebruikt en zoals je ziet liegt het resultaat er niet om! Ik zou willen dat ik terug kon, om alle ervaringen opnieuw te beleven en nog veel meer van het mooie land te ontdekken…

Wat is het allerlekkerste gerecht dat je op Instagram hebt gezet?

IMG_20151021_225222

Met Halloween maakte ik deze cupcakes. Zodat we toch op de een of andere manier Halloween konden vieren in ons huisje! Ze waren griezelig lekker 😉

Welke foto kreeg de meeste likes?

IMG_20160422_092946

Niet verrassend: mijn foto van mijn presentatie op de dies van de universiteit in de kerk! Die dag mocht ik voor ruim 500 man praten over mijn dromen. Achter mij zie je de andere sprekers zitten, die het minstens net zo fantastisch deden! Het was een geweldige dag, en ik ben vereerd dat ik ben gevraagd om dit te doen. Een onvergetelijke dag!

Wat is de allerleukste foto die je maakte van een dier?

IMG_20150803_003016

Tja, hoe kan het ook anders dan dat hier een foto uit Afrika staat. Deze foto maakte ik in dezelfde safari. Beide safari’s stonden we vroeg op en reden we met zonsopgang al het park in (Kruger & Hluhluwe, de tweede was mooier!). Aan het eind van de tweede keer vroeg onze chauffeur: “Wat willen jullie nog graag zien?” “Olifanten van dichtbij!” reageerden wij. Lange tijd zei de chauffeur niets meer, en wij waren bang dat we ze niet meer zouden zien. Maar plots zagen we ze, op een heuveltop: een groep olifanten! Met een rotvaart reden we de heuvel op, en stopten recht voor de olifanten terwijl ze de weg overstaken. Wauw! Maar toen de chauffeur nog dichterbij wilde komen en de motor startte, werden twee olifanten naast de weg opeens boos… En kwamen hard op ons af gerend! Dat is uiteraard supergevaarlijk, want als ze de auto omduwen ben je het haasje. Gelukkig was de chauffeur een pro en wist hij naar achter te rijden met een rotkabaal, waardoor de olifanten besloten weg te rennen in plaats van ons aan te vallen. Pfoe! En het grappige aan dit verhaal? Ik zat met mijn camera in mijn hand te fotograferen, en had als enige in de auto met 8 man een goed shot van de aanval (maar die staat niet op Instagram, haha!). En pas naderhand bedacht ik me dat het eigenlijk best wel levensgevaarlijk was, want ik hing zowat uit de jeep! Oeps!

Welke fotobewerkingsapps (of Instagramfilter) gebruik jij het meest?

Ik heb wel bewerkings-apps op mijn telefoon, maar gebruik ze nooit. Het liefst maak ik foto’s met goede belichting en laat ik ze voor wat ze zijn! Soms pas ik in het bewerkingsvenster van Instagram de brightness aan. Maar daar laat ik het meestal bij!

Hopelijk vonden jullie de tag leuk om te zien en lezen! Wil je me volgen op Instagram? Dat kan! Ik heet @annabelrianne, zoals je zou verwachten. Mijn account staat wel op privé (omdat niet iedereen op de wereld mijn foto’s hoeft te zien), dus vraag wel even om mijn toestemming!

Veel liefs,
Annabel Rianne

 

5 gedachtes over “Personal || The Instagram tag

Geef een reactie

