Books || Reading challenge update #2

Oef, het schrijven van een reading challenge update is moeilijk gebleken! Ik lees namelijk sneller dan dat ik dit artikel schrijf, dus moet in continu mijn tekst aanpassen. Maar voor mijn specifieke reading challenge is dat natuurlijk alleen maar positief!

Goed. We zijn al weer 3 maandjes verder sinds mijn eerste update, dus tijd voor een nieuwe! Welke boeken heb ik gelezen sinds mijn eerste update, en lukt het een beetje om mijn doel te behalen? Lees mee om er achter te komen hoe het gaat met mijn voortgang! Als ik een review geschreven heb van een boek, kan je doorklikken naar deze review in de tekst!

I am on a roll! Op dit moment van schrijven heb ik zojuist nummer 14/20 van dit jaar voltooid. Dat is voor mij erg veel, aangezien ik vorig jaar in totaal 17 boeken las en daar al erg trots op was! Als dit zo door ga, haal ik de 25 wel… Misschien zelfs de 30? Toch ben ik bang om dit getal in te voeren op Goodreads. Het zou de tweede keer zijn dat ik mijn doel verhoog dit jaar. Toch ben ik bang enigszins gedemotiveerd te raken wanneer het erop zou lijken dat ik mijn doel niet haal… Het gaat er natuurlijk om dat ik plezier heb in lezen, en niet dat ik mijn challenge haal, dus het liefst blijf ik realistisch. Voor nu houd ik mijn doel op 20, maar als ik zo door ga is 25 zeker een haalbaar doel!

Gelezen sinds de vorige update

In mijn eerste challenge update vertelde ik over de eerste vijf boeken die ik las dit jaar. Zoals ik toen vertelde, ben ik na het schrijven meteen begonnen in Ten Thousand Skies Above You, het vervolg op A Thousand Pieces of You van Claudia Gray. Dit boek was ook zeker heel goed, en las ik in 12 dagen uit. Hierna volgde Cruel Beauty van Rosamund Hodge, waar ik erg door werd verrast. Zeker een goede standalone om aan je lijst toe te voegen! Hierna las ik Everneath van Brodi Ashton in 9 dagen. Toen ik het boek uit las was ik zeer onder de indruk, maar schreef geen review. Nu kan ik me er eigenlijk niet zo heel veel meer van herinneren… En heb dus ook niet het gevoel dat het mijn favoriete boek is. Ik denk dat ik maar gewoon deel 2 en 3 moet gaan lezen, dan geef ik een review over de serie in plaats van alle boeken afzonderlijk… Of moet ik deel 1 tegen de tijd dat ik door wil lezen maar gewoon opnieuw lezen?

Ik begon op 12 maart eindelijk aan The Evolution of Mara Dyer van Michelle Hodkin, deel 2 in de Mara Dyer trilogie. Omdat ik dit hardcover boek niet overal naartoe sleepte, deed ik bijna een maand over dit boek. Maar ik was erg onder de indruk! Ik bestelde direct het laatste deel, en las ondertussen End of Days van Susan Ee, de conclusie van de Angelfall-serie. Van dit boek was ik niet onder de indruk… Ik las het met tegenzin uit, omdat ik de serie niet onafgemaakt achter wilde laten. Een review over deze serie komt vrijdag online!

Na geforceerd End of Days uitgelezen te hebben, koos ik voor een boek waarvan ik zeker wist dat ik deze goed zou vinden: the 5th Wave van Rick Yancey. En daar had ik gelijk in! In 8 dagen vloog ik door dit boek heen en genoot van elk moment. Vervolgens besloot ik The Retribution of Mara Dyer te lezen, en rondde daarmee in slechts 9 dagen de serie af. Op wat kleine irritatiepuntjes na genoot ik van dit boek, en ben ik blij hoe de serie tot zijn conclusie gekomen is.Van dit boek kan je zondag een review verwachten!

Sinds het beginnen met schrijven van dit artikel las ik City of Fallen Angels van Cassandra Clare (#4 in de Mortal Instruments serie) en The Next Together van Lauren James uit. Reviews van deze boeken moeten nog geschreven worden. Ik denk dat ik City of Fallen Angels combineer in een review met #5 (en misschien ook #6), omdat deze boeken al zo lang bekend zijn in de boekenwereld. Op die review zal je dus nog eventjes moeten wachten! Wel kan je binnen de komende paar weken de review van The Next Together verwachten. Kan je niet wachten? Dan kan je altijd mijn Engelse review op Goodreads bekijken!

Van plan om te lezen

Ik begin vanavond in The Infinite Sea van Rick Yancey, #2 in de 5th Wave-serie. Ik kan niet wachten om er achter te komen wat de karakters nog allemaal te wachten staat! Ook is The Last Star, het laatste deel (#3) in de serie, vanaf 27 mei verkrijgbaar op Bol. Nog eventjes wachten dus, en dan kan ik de serie afmaken! Maar daarvoor moet je wel deel 2 gelezen hebben…

Ik heb nog enkele boeken liggen om te lezen. Als ik de komende tijd geen boeken koop (ik beloof je niks…) kan het zomaar wel eens gebeuren dat ik Shadow & Bone lees, of I’ll Give You The Sun, Illuminae, Unearthly of City of Lost Souls & – Heavenly Fire. We zullen zien wat de tijd ons brengt!

Zoals je ziet zit ik lekker in een lees-flow. Ik lees veel en snel, en ben vaak erg enthousiast over de boeken die ik lees. Daar ben ik erg blij mee! Als het zo doorgaat, komt het wel goed met die reading challenge…

Hoe gaat het met jouw reading challenge? Loop je een beetje op schema?

Liefs,
Annabel Rianne

6 gedachtes over “Books || Reading challenge update #2

  1. Marcia zegt:

    Illuminae is echt een aanrader! Zeker lezen 😀 voor mijn reading challenge op Goodreads (80 boeken) loop ik met 30 gelezen boeken precies goed, terwijl ik eigenlijk al 44 boeken gelezen – rereads tellen helaas niet mee op Goodreads.. maarja ook zonder de rereads probeer ik de 80 boeken te halen!

    Like

    • Annabel Rianne zegt:

      Ik heb Illuminae al liggen, dus die zal ik zeker lezen in 2016! 🙂
      Wauw al 44 boeken?! Dat is knap! Maar eigenlijk had ik dat ook wel aan moeten zien komen, met de frequentie waarop je boekreviews op je blog plaatst 😉 Als je zo doorgaat haal je de 80 makkelijk!

      Liked by 1 persoon

  2. セレネ zegt:

    Ik heb tot nu toe 17 boeken gelezen dit jaar 🙂 Ik wil de 50 halen, maar ik weet niet of dat gaat lukken 😛 Heb op ’t moment niet zoveel tijd om te lezen i.v.m. werk waarvoor ik ook ’s avonds dingen moet doen. Maar mijn TBR-stapel groeit dus ook niet omdat ik ook geen tijd heb om nieuwe boeken te kopen 😛 Ook weer een voordeel dus!

    Like

    • Annabel Rianne zegt:

      50 is veel! Hopelijk lukt het je 🙂 Haha dat is op zich ook handig! Ik heb soms juist net iets te veel tijd waardoor ik maar boeken blijf kopen, en dat is niet zo handig :p Want ik heb er nog genoeg liggen om te lezen! Succes met je werk en hopelijk heb je snel weer wat tijd voor jezelf 🙂

      Liked by 1 persoon

      • セレネ zegt:

        Bedankt 🙂 Ik ben nu iets aan het lezen voor mijn werk, maar tussendoor lees ik even wat blogs bij (dus vandaar een paar comments op oudere berichten)…

        Like

Geef een reactie

