Film Review || The Jungle Book

Deze film werd al maandenlang gehyped op het internet: het zou een fantastische remake van Disney’s Jungle Book moeten zijn. En toen de film eenmaal uit was, hoorde ik alleen maar lovende verhalen. Daarom werd het tijd om hem zelf ook te bekijken en te oordelen! Samen met een vriendin bezocht ik de Pathé op een rustige woensdagavond. De zaal zat nog niet eens halfvol en wij konden volop van de film genieten. En wat vond ik er nou van?

Mowgli is niet echt populair in de jungle: hij is namelijk een mensenwelp. Wanneer de tijger Sher Khan zijn wolvenclan bedreigt, is hij genoodzaakt te vluchten om hen te redden. Samen met panther Bagheera en de vrijzinnige beer Baloo begint hij aan een reis vol met zelfontwikkeling. Is hij echt een mens, of behoort hij in de jungle zoals hij altijd al gedacht heeft?

Mijn oordeel

We hadden geen snacks gekocht. Alhoewel ik altijd erg gelukkig kan worden van popcorn (zoet of zout, allebei goed!) of m&m’s samen met een Coca Cola Cherry in de bios, zaten we nu allebei te vol van ons avondeten. Maar krijg je dan later op de avond geen zin in iets lekkers, vraag je je af? Nou, ik heb het totaal niet gemist.

Want de film was fantastisch! Vanaf minuut één werden wij het verhaal in gezogen en liet Mowgli ons niet meer los. Het verhaal is sowieso al fantastisch (want: een Disney klassieker), maar de moderne uitwerking was prachtig. De graphics waren zo goed gedaan! Je geloofde bijna dat alles echt was. Ook pasten alle stemmen erg goed bij de karakters. Je kon goed zien en horen dat er ontzettend veel tijd zat in het maken van deze film, en dat heeft het verhaal goed tot zijn recht gebracht!

Ik kon me eigenlijk vrij weinig van het verhaal herinneren. Ik heb de klassieke Jungle Book misschien één of twee keer gezien, dus de nieuwe film wist me te verrassen. Uiteraard wist ik nog dat Mowgli Baloo de beer als maatje had, dat er een panter in het verhaal voorkwam en dat hij langs gaat bij een grote oerang oetan, maar daar bleef het eigenlijk bij. Daarom was deze film voor mij des te leuker: af en toe had ik ohja-momentjes, maar ook had ik af en toe geen idee wat er komen zou en wist het verhaal me te intrigeren. Ik ben blij dat ik mij de klassieke Disney film niet zo goed meer herinnerde, maar ik weet zeker dat de film minstens even goed is als je je het verhaal wél goed kunt herinneren.

Ook nog een fijne toevoeging: de film was in 3D. Nou, het is de eerste keer dat je me hoort zeggen dat 3D daadwerkelijk van toevoeging is. Normaal vind ik 3D afleidend, niets toevoegen en krijg ik er alleen maar hoofdpijn van. Geen van de 3 punten waren nu van toepassing. Het was gewoonweg prachtig gedaan!

Ik kan je zeker aanraden deze film in de bioscoop te bekijken als je dat nog niet gedaan hebt. Hij is zijn geld helemaal waard! Ik geef de film 4,5 uit 5 sterren.

4 gedachtes over “Film Review || The Jungle Book