Book review || The infinite sea

The 5th Wave is nu al een van mijn favoriete boeken van 2016. Ik kon dus niet wachten om verder te gaan in deze serie! Ik kocht The Infinite Wave, en 16 mei was het eindelijk zover. En ik las hem uit, precies op tijd om direct in The Last Star, het laatste deel in de serie, te kunnen beginnen wanneer deze uit komt eind mei! Lees hier mijn mening over het tweede deel in de 5th Wave-trilogie!

Titel: The Infinite Sea
Auteur: Rick Yancey
Verschenen op: 16 september 2014
Pagina’s: 300
Uitgever: Penguin
Eerste zin: “There would be no harvest.”

Synopsis

AR-0566

Hoe ontdoe je de aarde van zeven miljard mensen? Ontdoe de mensen van hun menselijkheid.

Het was bijna onmogelijk de eerste vier golven te overleven. Nu bevindt Cassie Sullivan zich in een nieuwe wereld, een wereld waar het fundamentele vertrouwen dat ons verbindt verdwenen is. Terwijl de vijfde golf over het land trekt, zijn Cassie, Ben en Ringer gedwongen om het ultieme doel van de aliens te confronteren: het uitroeren van het menselijk ras.

Cassie en haar vrienden hebben niet door hoe ver de Anderen bereid zijn te gaan. Maar de aliens hebben niet door tot hoe ver de mensen zichzelf kunnen ontsteigen. Het is een ultieme strijd tussen leven en dood, hoop en wanhoop. Liefde en haat.

Synopsis (vrij) vertaald van Goodreads

Mijn mening

AR-0568

Het boek kwam wat langzaam op gang. Via verschillende karakters werd opgebouwd tot één moment, waardoor het verhaal traag was. Ook waren de hoofdstukken iets te kort om daadwerkelijk in de hoofden van de karakters te kunnen duiken. Dit vond ik erg jammer, want dit was één van de aspecten die ik zo goed vond aan boek een. Het was beter geweest als dit eerste gedeelte uitgebreider op elk personage was ingegaan, maar wel meer actie had bevat. Het was in het begin eigenlijk iets te gemakkelijk om het boek neer te leggen.

Toch kwam na een tijdje, zoals het eigenlijk altijd gaat met middelste boeken in series, het verhaal goed op gang. Tot ik op bladzijde 191 aankwam. In de boeken van The 5th Wave is duidelijk te zien wanneer van standpunt wordt gewisseld: dit wordt aangegeven met een grotere hoofdstukindeling. Ik besefte mij dat vanaf dit punt de rest van het boek gefocust zou zijn op Ringer, mijn minst favoriete personage tot nu toe. Toch wilde ik graag weten wat er ging gebeuren, dus besloot verder te lezen.

AR-0570

En met elke pagina ging ik meer van Ringer houden. Haar verhaal was precies wat ik nodig had: we gingen in op de geschiedenis van Ringer, voorheen Marika, en het verhaal bleef spannend. Ook leerden we een nieuw personage kennen: Razor (Alex). Vanaf punt één dat we hem leerden kennen in het verhaal besloot ik dat ik hem mocht. Wat hij ook deed, ik had het gevoel dat hij in principe een goed persoon was. En man man, wat was dit gedeelte van het verhaal spannend! Er gebeurde veel, er werden redelijk wat vragen beantwoord over de aliens, en elk moment leefde ik mee met Ringer. In deze ruime honderd bladzijdes is ze veranderd, van iemand waar ik niets om gaf tot mijn favoriete personage. Ik hoop ontzettend dat het derde boek veel aandacht op haar vestigt! Want als je er op terug kijkt, besef je je dat Cassie eigenlijk niet zoveel meer te melden heeft: ze heeft haar broertje terug, ze is bij Evan. Ze is nog steeds een leuk personage, maar ze is niet dezelfde ontwikkelingen doorgegaan als andere karakters in dit verhaal. Ik hoop in boek 3 veel te lezen over Ben & Marika!

De laatste 100 bladzijdes hebben dit boek voor mij gemaakt. Voor ik hier belandde overwoog ik het boek 3 hartjes te geven: het was prima, maar niet heel bijzonder. Maar dat laatste gedeelte maakte voor mij alles goed! Daarom verdient dit boek uiteindelijk een goede 4 hartjes! Ik kan niet wachten op The last Star, en hoop dat dit boek een goede conclusie van het verhaal zal zijn. Wanneer dit zo is, zal deze serie zeker een van mijn favorieten zijn!

4 hearts

Kan jij ook niet wachten op The Last Star?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

