Book review || The Next Together

Het lezen gaat goed dit jaar! Dit is al weer mijn 14e boek van het jaar, en ik las hem pas halverwege mei! Dit is veel in vergelijking met de 17 boeken die ik vorig jaar in totaal las! En wat het nog leuker maakt, is dat ik bijna elk boek dat ik heb gelezen in 2016 erg goed vond. Maar sommigen van mijn lijst vallen een beetje in het niet vergeleken bij dit boek… Ik las het geweldige boek The Next Together. Laat me je overhalen dit boek ook te lezen!

Titel: The Next Together
Auteur: Lauren James
Verschenen op: 3 september 2015
Pagina’s: 356
Uitgever: Walker Books
Eerste zin: “The last time they were together, it was late evening and they were being followed.”

AR-0558

Hoeveel keren kan je de persoon van wie je houdt verliezen?

Katherine en Matthew zijn voorbestemd om keer op keer geboren te worden, eeuw na eeuw. Elke keer verandert hun aanwezigheid de geschiedenis voorgoed, en elke keer worden ze hopeloos verliefd op elkaar, alleen maar om weer tragisch van elkaar gescheiden te worden.

In de Krimse oorlog in 1854, de belegering van Carlisle in 1745 en in de toekomstige 2019 en 2039 offeren zij zichzelf telkens op om de wereld te redden. Maar waarom keren ze keer op keer weer terug? Wat moeten ze bereiken voordat ze kunnen blijven leven en liefhebben in vrede?

Misschien wordt de volgende keer samen wel anders…

Vertaald van Goodreads

AR-0560

Ik kocht dit boek omdat hij in principe interessant klonk, en omdat de cover erg mooi was. Het was niet alsof ik meteen in dit boek wilde beginnen. Ik had er pas één keer eerder iets over gehoord, en dat was niet eens een review. Toen ik een nieuw boek moest kiezen om te lezen, probeerde ik de eerste paar bladzijdes van dit boek. Alleen maar om te kijken of het me aansprak en om te beslissen of ik dit boek zou lezen, of toch een andere. Sindsdien kon ik het boek amper neerleggen. Het was heerlijk geschreven en de karakters en hun verhaal waren erg fascinerend!

Zoals de synopsis al vertelt volg je Matthew en Katherine in vier tijdlijnen: drie in verhaalvorm, één door middel van e-mails, post-it notes op de koelkast en video’s. En elke Matthew en Katherine waren, ondanks dat ze ongeveer dezelfde persoon waren, toch heel anders. Door de omgeving en factoren waarin ze waren opgegroeid, was ieder karakter interessant en origineel. Ik had geen voorkeur voor verhaallijn, elk van hun was interessant!

AR-0564

Gelukkig was het nooit verwarrend lezen. Doordat in het boek verschillende lettertypes worden gebruikt per tijdlijn ben je nooit in de war over welke Matt & Kate je leest. Ook wordt bij elke switch aangegeven waar de komende scène zich bevindt, en in welk jaar. Als je het dan alsnog even kwijt was, kon je het gemakkelijk opzoeken of bovenaan je bladzijde kijken, waar een tijdlijntje stond!

AR-0563

De scènes waren precies lang genoeg. Er werd vaak geswitcht tussen tijdlijnen, maar dit hielp alleen maar voor de opbouw van de spanning in het verhaal. Je bleef hooked omdat je wilde weten wat er in elke tijdlijn gebeurde: allen hadden ze een spannend element over zich waardoor je moest blijven lezen. Ik kon het boek met moeite neerleggen!

Ook vond ik de algemene verhaallijn erg intrigerend. Waarom kwamen Matthew en Katherine elke keer weer terug, en vonden ze elkaar weer? Wat was het grotere doel waarvoor ze op aarde waren vastgeroest? Wanneer waren ze zich er wel en niet van bewust dat er iets meer gaande was? Het verhaal was ontzettend goed uitgewerkt en ik kan niet wachten om deel 2 van de duologie te lezen, die komende oktober uitkomt. Ik zou willen dat ik het boek nu al in mijn handen had!

AR-0562

Ik kan kort zijn en zeggen dat ik hóúd van dit boek. Hij was fantastisch. De romantiek spat van de verhalen af en de spanning in het boek houdt je op je puntje van je stoel. De reden waarom ik er 10 dagen over heb gedaan, is omdat ik de laatste dagen last had van wat ik kan benoemen als een ‘reading standstill‘ (zo noemt Sasha van Abookutopia het, en nu heb ik er eindelijk een naam voor!): je hebt geen reading slump maar vindt het boek juist zo fantastisch, dat je hem niet uit wil lezen. Want dan moet je wachten op het volgende deel, of is jouw eerste keer met deze karakters officieel voorbij! Uiteindelijk besloot ik dat het wel goed geweest was, en las de laatste 70 bladzijdes in een ruk uit. En ik wil meer!

Easy: 5 hartjes. Lees dit boek alsjeblieft!

2 gedachtes over “Book review || The Next Together