Tag || Creatures of the night tag

Ik ben voor het eerst getagd om een tag in te vullen! 😀 Door de lieve Marcia van Oog op de toekomst wel te verstaan. Aangezien wij allebei erg van lezen houden, gaat het hier over de Creatures of the Night tag! Denk aan vampieren, weerwolven en zombies… Wat zijn mijn favoriete boeken die deze nachtschepsels bevatten? Lees mee en kom er achter!

Vampier

AR-0243

Vroeger was ik ontzettend fan van vampieren. Bijna al mijn verhalen, op tv en in boeken, hadden iets met vampieren te maken! Het waren er zo veel, dat ik moeite heb met bedenken welke het ook alweer waren. Maar toch kwam meteen één favoriet in mijn hoofd op toen ik het woord vampier las. En dat is er eentje die niet eens uit mijn verre verleden stamt! Ik heb het over de Mortal Instruments serie van Cassandra Clare. Deze serie begon ik vorig jaar, en ik heb tot nu toe 4 van de 6 boeken gelezen. Simon is de belangrijkste vampier in het verhaal en mijn favoriete karakter in de serie! Daarom moest ik deze hier vernoemen. Vooral City of Ashes is tot nu toe favoriet!

Weerwolf

Ik heb vaak weerwolf-boeken op mijn To Read-lijstje gezet. Toch kwam het er vaak niet van om deze boeken ook daadwerkelijk te kopen! Daarom kan ik mij voor dit kopje maar twee series bedenken… Uiteraard weer de Mortal Instruments serie, en de Twilight serie van Stephenie Meyer! Twilight was erg populair rond het tijdstip dat de eerste film uitkwam, in 2008. Toen was ik 13 en vond het eerste boek erg leuk. Boek 2 viel tegen, boek 3 vond ik oke. Boek 4 heb ik nooit uitgelezen! Aangezien iedereen me toch al had verteld hoe het ging eindigen… Dit was mijn eerste gespoilde serie, en ik heb er een intense haat voor ontwikkeld als mensen mij spoilen voor boeken of films, haha!

Fae

Feeën hebben me nooit echt aangetrokken. Tijdens het kijken van Peter Pan toen ik klein was was ik ook geen fan van Tinkerbell. Het heeft me daarom ook nooit aangetrokken om fee-verhalen te lezen. En aangezien de feeën in de Mortal Instruments serie nou ook weer niet zó belangrijk zijn, vind ik niet dat ik die serie nóg een keer kan noemen :p

Zombie

AR-0227

Zombies hebben mij juist wél vaak aangetrokken. In spelletjes, boeken, maar vooral in films. Toch heb ik ook een boek dat over zombies gaat, die ik fantastisch vond. Hij is me goed bijgebleven, en een leuk extraatje is dat ik nog heel goed weet dat ik dit boek aan het lezen was toen ik het eerste sms-contact kreeg met mijn huidige vriend. De spanning in mijn lichaam switchte steeds tussen het boek en de berichtjes 🙂 Het boek waar ik het over heb is Dearly, Departed van Lia Habel. Des te sneller je wakker wordt na overlijden door het virus, des te beter je bij je zinnen bent. Hierdoor kan de groep zombies worden onderverdeeld in twee groepen: hersenloze zombies die doen wat hun wordt verteld en altijd erop uit zijn je op te eten, en zombies die eigenlijk nog wel redelijk goed kunnen functioneren, maar wel last hebben van afvallende kinnen en slecht functionerende lichamen. Het is het jaar 2195 en de maatschappij heeft besloten dat het Victoriaanse tijdperk het beste was. Daarom moet Nora nu weer corsetten aan en zichzelf verkopen om in de smaak te vallen bij mannen van hogere afkomst. Maar daar heeft ze helemaal geen zin in. Dan wordt ze opeens ontvoerd door zombies… Ik vond dit verhaal zo spannend en origineel! Helaas ben ik nooit aan deel 2 begonnen. Misschien wordt het eens tijd voor een re-read!

Geest

AR-0273

Toen ik 15 was las ik de serie The Hollow, geschreven door Jessica Verday, die ik toen erg leuk vond. Abbey is zojuist haar beste vriendin verloren en heeft moeite te geloven dat ze echt dood is. Dan komt ze Caspian tegen, die haar weer een beetje levend laat voelen. Maar dan komen geheimen aan het licht… Ik heb deze serie niet afgemaakt, omdat het derde boek voor mij tegenviel. Toch was het een erg leuke serie! Een ander boek om te vernoemen is If I Stay van Gayle Forman. Niet het eerste boek waar je aan zou denken bij dit kopje, maar eentje die toch wel een plekje verdient: Mia ondervindt namelijk na een auto-ongeluk een out of body experience, waardoor ze door het ziekenhuis zweeft en alles ziet wat er met haar familie en vrienden gebeurt terwijl zij zich in een coma bevindt. Vooral de film is een aanrader!

Heks/tovenaar

Ik ga hier het antwoord geven dat iedereen geeft: de Harry Potter-boeken! Hoe kan ik ook anders. Deze serie van J.K. Rowling heeft mijn interesse gewekt om te lezen, doordat mijn zus en ouders de boeken lazen. Ik begon er in op vakantie, en was niet meer te stoppen! De boeken en de films maken een belangrijk deel uit van mijn jeugd. Ik ben van plan om binnenkort de Engelse boeken zelf aan te schaffen. Ik heb namelijk nog geen eigen kopieën!

Halfgod(in)

Ik kan me maar één boekenserie (technically twee) herinneren waarin halfgoden voorkomen, en deze serie heb ik nooit gelezen: de Percy Jackson boeken van Rick Riordan (en de Heroes of Olympus-serie). Daarom denk ik dat ik helaas geen antwoord heb op dit kopje! Als ik me een boek herinner, zal ik met een antwoord komen. Maar voor nu helaas dus niet!

Demon

AR-0222

Voor demonen kan ik dan wel weer genoeg boeken verzinnen. Allereerst Cruel Beauty door Rosamund Hodge, die ik dit jaar las en die me positief verraste. Ook Everneath, geschreven door Brodi Ashton, een boek dat net iets minder indruk op me maakte maar zeker wel spannend was. Vroeger vond ik demonen ook erg interessant: zo las ik bijvoorbeeld Falling Under & Dreaming Awake, een duologie van Gwen Hayes. Deze boeken zijn niet zo bekend, maar zeker waard om te benoemen! De schrijfstijl in deze boeken is erg mooi & de demoon in dit boek was zeker een crush van mij toen ik jonger was!

Engel

AR-0504

Voor dit kopje kies ik de Angelfall serie geschreven door Susan Ee. Wat gaf die serie mij toch veel gevoelens. Het eerste boek, Angelfall, was fantastisch: spannend, eng, origineel en bad-ass. Deel 2 was ok, en deel 3 stelde mij totaal teleur. Ik krijg nog steeds neigingen om boek 3 uit het raam te gooien en hem te verscheuren tot duizenden stukjes. Maar wat ik wél over deze serie kan zeggen, is dat het zeker een originele take was op engelen-verhalen.

Alien

AR-0476

Dit is voor mij  het makkelijkste kopje: The 5th Wave! Geschreven door Rick Yancey. Wat een heerlijke serie vind ik dat. Ik las vorige week deel 2 uit, en wacht nu met smacht op het laatste deel, The Last Star. Ik hoop dat deze voor een knallend einde zorgt! Wanneer dit het geval is, zal deze serie zeker één van mijn favorieten worden!

Mens met superkrachten

AR-0218

Bij deze categorie wil ik graag de Shatter Me trilogie benoemen van Tahereh Mafi. Deze trilogie las ik in de zomer van 2015, en zeker boek één wist me te verrassen. Daarna had ik zo mijn twijfels over deze serie, omdat het me allemaal toch iets te voorspelbaar werd. Maar de liefde in dit boek was nog steeds erg vermakelijk, en de schrijfstijl was zeker origineel.

Ik vond het een ontzettend leuke tag om in te vullen, dankjewel Marcia! Als jij deze tag ook wilt overnemen, be my guest! Ik hoor namelijk ook graag welke boeken jij bij de kopjes benoemt 🙂

Zou je het ook leuk vinden om op de hoogte te blijven van welke boeken ik lees, en wil je als eerste een (engelstalige) review van mij lezen over mijn boeken? Dan kan je me hier vinden op Goodreads! Ik zou het leuk vinden als je me toevoegt!

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

