Outfit Inspiration || Denim jacket

Toen ik in de stad was samen met mijn moeder, begon ze er opeens over. Iets waar ik al een tijdje een liefde voor had, maar wat inmiddels naar de achtergrond was verdwenen in mijn gedachten: spijkerjasjes. Ze paste er een, en ik paste die van haar ook. Ik was nog niet helemaal overtuigd. Maar gedurende de middag bleef het maar door mijn hoofd spoken. We zochten bij andere winkels dan de H&M, maar wisten niet te slagen. Dus maar terug naar de H&M dan! Hier paste ik 5 jasjes. Na enige twijfel koos ik diegene die ik het leukste vond. Bleek het dezelfde te zijn als die van mama! En het grappige is dat dat niet eens de eerste keer is dat wij dezelfde kleding uitkiezen… Gelukkig vinden wij dat allebei alleen maar leuk.

Maar goed. Spijkerjasjes dus! Na een lange, stille liefde heb ik eindelijk een beetje baggy exemplaar weten te bemachtigen (lees baggy als een maat te groot gekocht). Ik laat je in deze outfit inspiration zien hoe je zo’n spijkerjasje zoal kunt combineren! Zo doe ik voor mijzelf inspiratie op, en kan ik jou mogelijk overtuigen om ook een spijkerjasje te kopen (als je die niet al hebt, want ja ik weet, ik ben laat op deze bandwagon). En uit deze post blijkt maar weer dat zo’n spijkerjasje eigenlijk overal goed voor is…!

Jacket Styles Every Woman Should Own waysify:

Dit is een combinatie die ik zelf ook al heb uitgevoerd: in combinatie met een zwarte broek en een wit shirt/witte blouse. Heel makkelijk en door de spijkerstof toch een erg leuke outfit! En omdat deze outfit zo basic is, kan je hem gemakkelijk oppimpen door middel van een leuke tas, sieraden en leuke schoenen. Sneakers of hakken maken al meteen een enorm verschil!

graphic T / denim jacket / black denim / cognac / leopard flats:

Dat kan je hier bijvoorbeeld heel goed zien. Nog steeds een zwart-witte basis, maar met een heel ander resultaat! Gecombineerd met een bruine tas en een tekst op het t-shirt geeft dit meteen een hele andere look. Ik vind het allebei leuk! P.s. hoe leuk zijn deze luipaardschoenen niet ook? Ze lijken me comfortabel en opvallend. En dat is natuurlijk een hele goede combi!

denim jacket in girly outfit

Voor een zomerse combinatie is een spijkerjasje ook erg leuk met een rokje! Dit kan in het wit, in het zwart, wat je dan ook wil. Zoals ik al zei, eigenlijk kan een spijkerjasje altijd wel!

Spring 2016 | The #1 boutique for moms! $5 Flat Rate Shipping + FREE shipping on all orders over *$50. #Evereve:

Een spijkerjasje kan ook erg goed op een jurk. En dit is ideaal voor de koudere avonduurtjes! Je neemt hem gewoon mee in je tas en bent op alles voorbereid. Handiger kan het bijna niet!

Love this denim jacket over the stripped top! Shop similar styles on Effinshop.com xx:

In combinatie met voornamelijk zwarte kleding vind ik een spijkerjasje ook erg leuk. Het is een hele andere look! En aangezien ik erg houd van streepjes (dat weet je denk ik ondertussen wel), is deze look ideaal voor mij. Dit zal ik binnenkort, zodra ik een zwart shirt met witte strepen heb ingeslagen, zeker dragen!

Deze look combineert het spijkerjasje meteen met een andere trend van nu: suede. En I like! Ondanks de bruine tint van het rokje is de look erg zomers. Al is hij ook meteen herfst-proof wanneer je er een panty en enkellaarsjes aan toevoegt!

How to wear sneakers with skirts . || Rita and Phill specializes in custom skirts. Follow Rita and Phill for more pencil skirt images. https://www.pinterest.com/ritaandphill/pencil-skirts/:

Ja, deze look past helemaal bij mij. Wat vind ik die rok ontzettend leuk! Al helemaal gecombineerd met een spijkerjasje en sneakers. Dit maakt de look toch nonchalant, terwijl hij ook sophisticated blijft. I like!!

Double_Denim-Levis_Vintage-Skinny_Jeans-Striped_Top http://FashionCognoscente.blogspot.com:

En nog even heel iets anders. Deze vrouw combineert haar jasje met een broek in dezelfde kleur en een streepjestrui. Ik kan me heel goed voorstellen dat mijn moeder en haar vriendinnen er zo bijliepen in de jaren ’80/’90. Gedurfd, maar wel erg leuk!

white jeans and denim jacket via Sincerely, Jules | SADIERAE + CO.:

Maar ook in combinatie met een witte broek kan een spijkerjasje erg leuk zijn! Dat wordt maar al te goed in deze outfit bewezen. Ook dit zal ik komende zomer zeker uit de kast trekken!

En, wat vind jij van de spijkerjasjes? Go or no go?

Liefs,
Annabel Rianne

 

Een gedachte over “Outfit Inspiration || Denim jacket

Geef een reactie

