Fitspiration || Ik begin aan Kayla…

Ik weet niet zo goed waar ik aan begin. Of beter gezegd, ik weet te góéd waar ik aan begin! En dat gaat niet makkelijk worden. Ik zal moeten laten zien dat ik doorzettingsvermogen heb van hier tot Tokyo, iets waar ik niet altijd even goed in ben… Maar door middel van deze blogpost wil ik mezelf een extra steuntje in de rug geven. Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn sportperiodes! Zo kunnen jullie me zien slagen, of falen… Ik begin met de Bikini Body Guide van Kayla Itsines!

Vorig jaar januari ben ik weer begonnen met sporten. Enkele vriendinnen van mijn dispuut bezochten meerdere keren per week de sportschool van de universiteit en hadden me eindelijk overgehaald om eens mee te gaan. Dat beviel goed! Ik merkte dat ik me in groepsverband makkelijk kon laten motiveren door het geschreeuw van de lerare(sse)n en me optrok aan andere mensen, die het beter konden dan ik. Langzamerhand begon ik wat actiever te worden, en dit had een positief effect op mij en mijn humeur!

Heel 2015 heb ik volgehouden om te sporten. Niet super actief, maar wel minstens 1 keer per week. In 2016 ging ik verder, en ontdekte ik Pilates. Heerlijk ontspannend terwijl je wel bezig bent met bewegen. En eigenlijk is dat nou het enige wat ik doe. Beter dan niets, maar het zal me niet het lichaam geven waar ik naar zoek!

Al enige tijd twijfelde ik of ik aan de BBG van Kayla Itsines moest beginnen. De resultaten die je op internet ziet zijn fantastisch, maar daar had ik toch helemaal het doorzettingsvermogen niet voor…?

Maar toen zei mijn zus opeens dat ze er aan was begonnen. Ze woont in Australië, waar sporten nog belangrijker lijkt dan hier. Ze is altijd al een actieveling geweest, net als onze vader. En nou heeft ze er opeens al 10 weken opzitten! En haar eerste progress-foto laat al zien dat ze een stuk dunner en meer getoned is geworden. Nou, dat wil ik ook!

Daarom deel ik het nu met de wereld. Als stok achter de deur. Ik ga ook vaker sporten! Ik zal nu geen docent hebben om me te motiveren, of anderen om me aan op te trekken qua niveau. Ik moet alles zelf gaan doen, thuis! We zullen zien of ik het vol ga houden…

Ik blijf ook gewoon doorgaan met Pilates. Het voelt voor mij als de minder zweverige versie van yoga en ik word er helemaal zen van. Dat geef ik niet zomaar op! En het is prima te combineren met het schema van Kayla, dat 3 zware sportdagen per week aanhoudt en je verder mogelijkheden geeft om ook bezig te blijven met lage intensiteit. Pilates past hier dus perfect bij!

Nou, wens me succes. Hopelijk lukt het me en heb ik over een tijdje een wat beter gevormd lichaam dat me de mogelijkheid biedt om veel actiever te zijn in het leven. Kom maar op met die kwabbetjesloze armen en strakkere buik!

Heb jij al ervaring met de BBG van Kayla Itsines? En hoe vaak sport jij?

Liefs,
Annabel Rianne

 

4 gedachtes over “Fitspiration || Ik begin aan Kayla…

  1. セレネ zegt:

    Hm haha, jij bent echt veel actiever bezig dan ik met bewegen :O
    Ik fiets 1x per week heen en terug naar koor… 😛 Voor de rest is het autorijden naar werk, zitten op het werk, terug autorijden… Tijdens mijn master sportte ik nog wel, maar toen de locatie niet meer beschikbaar was verhuisden ze naar een locatie waar ik niet meer heen kon fietsen dus ben ik ermee opgehouden.
    Steeds denk ik, ik moet meer gaan traplopen (ik woon 15-hoog), maar als ik dan thuiskom van werk heb ik eigenlijk gewoon honger dus dan ga ik gewoon met de lift zodat ik snel kan gaan koken…

    Like

    • Annabel Rianne zegt:

      Haha 15 hoog zou ik ook nooit met de trap lopen! Maar je kan best een paar verdiepingen doen en dan alsnog de lift nemen 😉
      Ik fiets sowieso alles! Daar haal je al ontzettend veel beweging uit. Maar ik kan me goed voorstellen dat je voor je werk graag representatief wilt zijn en dus niet verwaaid en bezweet aan wilt komen, hoe weinig dan ook!
      Thuis sporten is misschien een goed alternatief? Sowieso: iets is beter dan niets! Yoga bijvoorbeeld is ook al heel fijn en ook nog eens rustgevend!

      Like

      • セレネ zegt:

        Dat gaat dus niet, want je hebt alleen een sleutel van je eigen verdieping 😛 Daardoor kun je niet tussendoor naar de trap. Maargoed, je blogpost inspireert me toch weer om wat vaker echt de trap te nemen :O

        En mijn werk is al 25 minuten met de auto, dus dat ga ik inderdaad niet fietsen…

        Like

Geef een reactie

