Books || Zomer-aanraders!

De zomervakantie komt weer in zicht! Wat een heerlijk gevoel, na een lange tijd vol met studeren, projecten en een tekort aan vrije tijd. Er komen een paar fijne weken aan, waarin we zelf precies bepalen wat we uitvoeren. Een van de dingen die ik zeker ga doen is lezen! Ik heb mijn passie weer helemaal hervonden en kan niet wachten om dagenlang achter elkaar in de tuin me te verliezen in verhalen over liefde, vriendschap en spannende ontwikkelingen.

En bij de zomer horen natuurlijk zomerse boeken. Verhalen over zon, zee, strand, liefde en vooral veel zoetigheid, als het aan mij ligt. Vandaar dat ik mijn zomer vaak vul met contemporaries! Ik heb er al aardig wat gelezen. Daarom wilde ik een lijstje maken met boeken, die ideaal zijn voor de zomervakantie! Zo doe je alvast wat tips op, en kan je je TBR-lijstje voor de zomer aanvullen. Deze contemporaries kan ik je aanraden voor komende zomer!

  • We were liars – E. Lockhart
    AR-0237
    Naar mijn mening is dit het perfecte boek voor op vakantie. Terwijl je op het strand ligt, of aan het zwembad… Drink een fijne cocktail of eet een ijsje, en laat je verrassen door dit verhaal. Het is het beste als je zo min mogelijk weet over het verhaal wanneer je er in stapt, dan is het effect van het verhaal het grootste! Daarom geef ik geen synopsis, niets. Koop dit boek en laat het je stom slaan van verbazing!
  • Anna and the French Kiss serie – Stephanie Perkins
    AR-0233
    Deze drie zoetsappige verhalen zijn niet alleen lief, maar ook nog eens supergoed geschreven en erg vermakelijk. Als je zoekt naar een contemporary zullen deze altijd aan de top van de lijst naar voren komen, en dat is niet voor niets! Deze serie is zeker een aanrader! De drie verhalen zijn onafhankelijk van elkaar te lezen, en gaan over Anna, Lola en Isla. De verhalen spelen zich af in Parijs en Amerika en zitten boordevol liefde, vriendschap en mooie locaties.
  • Summer days and summer nights: twelve love stories – Stephanie Perkins & others
    Dit boek vol met korte verhalen is de zomerse versie van My True Love Gave to Me, de verzameling met Kerstverhalen die afgelopen winter uit kwam. Deze bundel, weer verzameld door Stephanie Perkins, bevat 12 lieve verhalen met een zomers tintje. De bundel is afgelopen 17 mei uitgekomen, en wordt al verkocht op Bol! Tijd om hem in te slaan dus, en mee te nemen op vakantie. Als het boek vergelijkbaar is met zijn kerst-compagnion, dan is zwijmelen gegarandeerd!
  • The Unexpected Everything – Morgan Matson
    AR-0572
    Dit boek is ideaal als je iets langer op vakantie gaat. Deze contemporary is namelijk ruim 500 pagina’s lang! Maar wel 500 pagina’s genieten, van Andie en haar vrienden, ontelbaar veel honden en de veel te leuke, nerdy Clark. Geen kans dat dit boek je níét bevalt!
  • The Next Together – Lauren James
    AR-0557
    Dit boek past niet perfect in het rijtje contemporaries dat ik voor de rest in dit artikel benoem, maar ik kan het niet laten hem te vernoemen. Dit boek moet je namelijk gelezen hebben! Hij bevat liefde, geweldige karakters en spanning. Kate en Matt zijn elke keer weer om van te genieten! Hun relatie is goals en hun interacties samen zijn heerlijk om over te mogen lezen.
  • The Statistical Probability of Love at First Sight – Jennifer E. Smith
    Het perfecte boek voor in het vliegtuig! Dit liefdesverhaal over Hadley en Oliver bevindt zich namelijk voor een overgroot gedeelte in een vliegtuig, waar ze elkaar leren kennen. Uiteraard bloeit er iets tussen hen op, maar kan dit behouden blijven? Ze kennen elkaar immers amper naast het kletsen tijdens de vlucht…
  • Lobsters – Tom Ellen & Lucy Ivison
    AR-0231
    Een meer awkward verhaal dan deze kan je niet krijgen. Dit liefdesverhaal zit vol met ongemakkelijke momenten en is de definitie van het woord awkward. Heerlijk om te lezen in je zomervakantie, zeker als je een dagje niets te doen hebt: aan het einde van de dag ben je een ontzettend fijn verhaal verder!
  • Fangirl – Rainbow Rowell
    AR-0240
    Je dacht toch niet dat ik dit boek niet aan mijn lijstje toe zou voegen? Rainbow Rowell schrijft ontzettend fijne comtemporaries. Je kunt je elke keer weer ontzettend gemakkelijk verliezen in de liefdesverhalen van haar hand! Als je dit boek nog niet gelezen hebt, shame on you! Je hebt wat te doen komende zomervakantie 😉

Dan was dit mijn lijstje met contemporary-aanraders! Welke heb jij al gelezen? En welke heb je zojuist aan je lijstje toegevoegd?

Liefs,
Annabel Rianne

2 gedachtes over “Books || Zomer-aanraders!

  1. Marcia zegt:

    Fangirl is echt één van mijn favoriete YA Contemporary boeken – een genre dat ik eerlijk gezegd maar weinig lees. Voor Lobsters wil ik wel graag een uitzondering maken, want dat boek lijkt me hilarisch 😀

    Like

Geef een reactie

