Tag || De ‘Gewoon Niet’-TAG

Het leek me leuk weer eens een tag in te vullen. Niet eentje over boeken, maar persoonlijk! Zo leren jullie mij, naast mijn meningen over boeken, films en andere rare dingen, iets beter kennen. En ik vind het uiteraard leuk om mijn blog wat persoonlijker te maken! De tag die ik op internet tegenkwam en die ik hier wil invullen betreft de ‘Gewoon Niet’-tag. Omdat het heerlijk is af en toe te kunnen zeuren/zeiken over wat je vreselijk vindt! Lees mee en kom erachter waar ik totaal niet tegen kan. Zo leer je misschien wel heel wat nieuws over mij!

Eten

Vroeger had ik ontzettend veel voedsel dat ik niet te pruimen vond. Tegenwoordig valt het gelukkig wel mee. Maar waar ik รฉcht een hekel aan heb is haring uit een potje. Smaakt totaal niet meer naar de vis, en de geur is walgelijk! Om het erger te maken at mijn vriend het wel eens bij het ontbijt, dan krijg ik geen hap meer weg…

Muziek

Mijn muzieksmaak is best divers. Ik luister rustige muziek van singer-songwriters, rock, klassiekers van vroeger… Maar ik heb het niet zo op rap & r&b. Als ik dat zou horen op de radio, zou ik wegzappen.

Kleding

Over het algemeen mag iedereen dragen waar hij/zij zich goed in voelt. Daar heb ik niks over te zeggen! Maar mij zal je nooit zien in culottes. Gelukkig is dat meer high-fashion dan dat mensen ze ook daadwerkelijk dragen, want het ziet er dan ook nooit mooi uit vind ik!

Geuren

In het begin van ons samenwonen hadden we het nog niet zo op afwassen. Dan lieten we onze spullen veel te lang staan voor we uiteindelijk onszelf zover kregen om een afwastijltje te maken… En ik kan je vertellen, de geur van eten dat slecht is gegaan is walgelijk. Blugh. Gelukkig komt het nu bijna nooit meer zover!

Seizoen

Elk seizoen heeft wel iets. In de winter kan ik genieten van warme kleding, de verwarming, boeken lezen met thee onder een dekentje. In de lente komen er weer mooie bloemen en alles gaat weer sprankelen. En de zomer is gewoon heerlijk warm! Als ik รฉรฉn seizoen moet kiezen waar ik het minste mee heb zal het de herfst zijn. Want ook al vind ik de oranje-bruine kleuren van het seizoen erg mooi (in kleding en buiten op straat), regent het me toch echt te vaak. En aangezien ik geen auto heb merk ik dat maar al te vaak aan doorweekte kleding!

Youtube

Haatreacties. Het lijkt wel alsof 2016 het jaar is geworden dat er steeds meer mensen op Youtube komen, die als enige doel hebben om mensen af te zeiken. Om te laten weten dat ze het niet eens zijn met je levensstijl, of dat ze ronduit kut vinden. En dat vind ik echt niet kunnen. Als je iemand niet leuk vindt, kijk dan niet meer naar hun video’s! En houd je mening voor jezelf. Je merkt dat in 2016 steeds meer bloggers en Youtubers zich vervelend voelen bij reacties die worden geplaatst, en dat kan ik me goed voorstellen. Gelukkig heb ik nog nooit een negatieve reactie gehad op mijn blog, want ik weet zeker dat ik het erg vervelend zou vinden!

McDonald’s

Ik kom bijna nooit bij de McDonald’s. We kwamen er eigenlijk alleen onderweg naar huis van een vakantie, of als het de enige optie voor voedsel was op een school- of vriendinnenreisje. Ik weet wel dat ik, als ik er ben, nooit een hamburger zal bestellen. Die maak ik veel liever zelf, thuis! Wel vind ik de frietjes en de bijbehorende mayonaise heerlijk ๐Ÿ˜‰

Personen

Ik merk de laatste tijd dat ik me aan twee dingen in mensen heel erg erger. Het eerste is wanneer iemand niet evenveel aandacht wil besteden aan een vriendschap als jij. Bij enkele van mijn vriendinnen probeer ik erg vaak contact te zoeken, en afspraken te maken om bij te kletsen. Maar ze kunnen telkens niet… Dat is natuurlijk prima, als jij het druk hebt. Maar geef dan een alternatief… Als ik continu moet blijven vragen en er niets voor terug krijg, dan houdt het op een gegeven moment op. Helaas, maar ik besteed dan liever mijn aandacht aan iemand anders. Ik wacht nu nog steeds tot twee vriendinnen mij maar eens vragen, maar het blijft stil… Nou, jammer dan! Gelukkig heb ik genoeg andere vriendinnen die wel tijd met me willen besteden en actief contact zoeken. Daar heb ik dan veel meer aan!

Het tweede waar ik me kapot aan kan ergeren is wanneer iemand zich met alles bemoeit wat je doet. Bij alles wat je doet wordt de vraag ‘waarom’ gesteld, en als diegene het niet met je eens is krijg je meteen een staar of stomme opmerking. Houd het lekker voor je, en leef je eigen leven. Dit soort mensen zijn op Youtube (zoals ik al eerder aangaf), maar helaas ook in het echte leven te vinden.

Party

Ik ga naar een kroeg/club om te dansen. Niet om met je te flirten of met iemand te zoenen. Niet om geschuurd te worden of in mijn bil geknepen te worden. Dus laat mij maar gewoon bij mijn vrienden staan, en laat me met rust als je niets te melden hebt!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Ben je het op bepaalde punten met me eens? Ik hoor het graag!

Liefs,
Annabel Rianne

 

8 gedachtes over “Tag || De ‘Gewoon Niet’-TAG

  1. naomipater zegt:

    Leuk geschreven! Wat de Macdonalds betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het ook heel erg ongezellig daar. Heel veel mensen die ik ken gaan altijd maar naar de Mac.. Het enige wat ik daar eet is patatjes, kipnuggets of een macflurry!

    Like

  2. SANDRA zegt:

    Ik hou niet zo van McDonald’s, Quick daarentegen …. lekkere Giants! Van muziek hou ik ook van alles tot en met klassiekers (O.a I love Queen) en wat betreft die nieuwe trend, ik geef je volledig gelijk, lelijk! Zelf heb ik ook geen auto, alles is zo dichtbij mij thuis….maar over die regen kan ik ook meespreken. Het is echt niet leuk. En nu mag de zomer dus gaan starten want ik ben dat herfstweer een beetje veel beu. ๐Ÿ˜‰

    Like

    • Annabel Rianne zegt:

      De Quick ken ik niet! Belgiรซ? :p
      Queen is altijd fantastisch! ๐Ÿ™‚ Mijn ouders luisterden het altijd in de auto, dus ik ben er mee opgegroeid.
      Inderdaad, al die regen nu is vreselijk! Vandaag was het mooi weer, hopelijk blijft het zo ๐Ÿ™‚ Ik kan wel wat zon en hitte gebruiken! xxx

      Like

      • SANDRA zegt:

        Yep, ik woon in Belgiรซ. Ik wist niet dat je geen Quick in Nederland had. Weer iets bijgeleerd. ๐Ÿ™‚ Het is weer aan het regenen en morgen wordt het erger. GrRRRR. ๐Ÿ˜•xxx

        Like

  3. lynndetrixhe zegt:

    Ik ben het zeker met je eens over culottes, ze zijn zo vormloos, niet? Ook de herfst is niet mijn favoriete seizoen. Wat een leuk artikel trouwens!Xx

    Like

Geef een reactie

