Fitspiration || Diary week #1

Zoals je hebt kunnen lezen ben ik aan een journey begonnen om fitter te worden, met behulp van Kayla Itsines en haar Bikini Body Guide. Ik wil graag op mijn blog bijhouden hoe het me af gaat! En hoe kan ik je dat beter laten zien dan met een dagboek? Bij deze een dagboek van mijn eerste week: hoe is het me afgegaan? Lees verder en ontdek of ik al opgegeven heb, of dat ik nog doorbikkel! Ook laat ik van me horen betreffende wat ik eet en krijg je meteen een kleine blik in mijn leventje. Best leuk, zo’n dagboek bijhouden!

Zondag 29 mei, 21.00u

This goes for all things in life, but double for fit goals.:

Dag één van de Guide. Vandaag is het zover. Ik begin met week 1 dag 1, die focust op benen en cardio. Ik zet voor het eerst de SweatbyKayla playlist van Spotify aan, die me goed bevalt. De muziek is uptempo en ideaal voor extra motivatie. Uiteraard op standje nog-net-geen-oordoppen-nodig:

Mijn matje uitgestrekt in de woonkamer en mijn telefoon naast me om mijn workouts te timen. Er zijn 2 circuits, die je elk 2 x (afwisselend) moet uitvoeren, telkens 7 minuten. Nou, pas als je bezig bent besef je je hoe kapot je kunt gaan in zeven kleine minuutjes! De workouts zijn zwaar. Maar dat is natuurlijk ook goed, want je doet het niet voor niets.

Maandag 30 mei

Manmanman, wat een spierpijn aan mijn benen!! Elke keer als ik enige tijd stil zit is het een enorme moeite om op te staan. En om het nog maar niet te hebben over traplopen…!

Het is een hele regenachtige dag, dus ik ga met de bus naar de universiteit en loop vanaf het station. Na mijn college duik ik even de stad in, op zoek naar een kortere sportbroek. Ik had het namelijk echt té warm tijdens het sporten gisteren, een kortere broek lijkt me een verstandig idee. Ik slaag voor €19,99 bij de H&M: ik vind een leuke grijze broek met knielengte pijpen. Ik kocht voorheen nooit sportbroeken buiten sportwinkels om omdat ik geen last wilde hebben van afzakkende broeken. Maar dat is natuurlijk duur! Laten we kijken of mijn nieuwe broek voldoet aan mijn eis (zo ja, dan ideaal, want het scheelt bakken met geld).

 :

Ook probeer ik wat armoefeningen uit vandaag. Het is een ‘rustdag’ waarop je bezig moet blijven: ik gebruik mijn weerstandsband (een elastiek met 2 handvaten) en doe drie sets van 15 met de bicep curl, upright row, triceps kickback en bent-over reverse fly, zoals je ze hieronder ziet van Popsugar. Hiervoor zet ik beide voeten op het elastiek, de breedte (en dus kracht waarmee je de elastieken optilt) variërend. De overhead shoulder press is niet te doen met dit elastiek (want te kort) dus die sla ik over. Ik besluit dat deze oefeningen, in combinatie met mijn extra lopen van vandaag, wel prima is als activiteit.

Die dag eet ik helaas niet zo gezond… Ik had me aangemeld voor een activiteit bij de studievereniging waarbij pizza geserveerd werd. Helaas ging die activiteit niet door door het weer. Maar ja, toen had ik natuurlijk geen eten. En omdat we bezig waren (lees lui) en het zo hard stormde, lieten we frietjes komen. Oeps. Nou ja, morgen weer een dag!

Dinsdag 31 mei

Ik ben gemotiveerd om mijn leven om te gaan gooien. Daarom eet ik vandaag redelijk normaal en ga ook weer sporten, ondanks dat ik ontzettend moe ben! In de ochtend heb ik een presentatie waarvoor ik hard heb zitten blokken, ik word wakker met de speech zwevend door mijn gedachten. Pas als hij erop zit, merk ik hoeveel stress er eigenlijk achter die presentatie verscholen zat. Maar dat mag het sporten niet in de weg staan! Daarom bezoek ik vandaag de Pilates klas, samen met een vriendin en nog een vriendin van haar. En het is een goede manier om de spierpijn weg te werken! Ook doe ik alles weer met de fiets, want het regent vandaag gelukkig niet.

Now:

Mijn eten van de dag: ik ontbijt met havermout en halfvolle melk, en eet niets meer tot de lunch (ik wilde wel, maar het plastic maakte teveel geluid bij college dus ik gaf op). Ik lunch met een bagel met zalm, een boterham pathé en een Breaker aardbei. ’s Middags eet ik een paar Prince koeken want ik crave naar iets lekkers. Na het sporten is het tijd voor het diner: pasta kip pesto met champignons, cherrytomaatjes en rucola. Zeker mijn favoriete goedkope recept!

Woensdag 1 juni

workout:

Op woensdag doe ik het ’s ochtends rustig aan. In de middag werk ik aan een project, en na het eten is het weer zover. Ik begin weer met Kayla! Deze keer armen en abs. En dat gaat best prima! Ook gaat het eten erg goed: ik merk dat ik wat minder behoefte heb aan zoetigheid en eet dus ook weinig slechte dingen. Ik eet maar één koekje, voor mij een prestatie, haha! ’s Avonds probeer ik voor het eerst sinds lange tijd een smoothie: want dat is natuurlijk de perfecte manier om veel fruit (en eventueel ook groente) binnen te krijgen. Ik maak een frambozen-smoothie: frambozen uit de vriezer, halfvolle yoghurt + een beetje melk om de smoothie wat dunner te maken. Heerlijk!

Donderdag 2 juni

A little Fitspiration for YOUR Fitness - p.s. - Don’t forget to check out http://ift.tt/1aRarfj:

Vandaag doe ik het rustig aan. Ik voel mijn abs en armen wel pijn doen, maar het valt mee. Zeker niet zo erg als afgelopen maandag! ’s Ochtends heb ik weer geen les dus doe het weer rustig aan. ’s Middags heb ik college + instructie, en erna is het tijd voor de wekelijkse borrel. Hier drink ik een cola (dit is eigenlijk het enige moment dat ik ooit fris drink: als ik op een terrasje zit of op een borrel). Erna is het dispuutsavond, bij mij thuis. We eten het een en ander, zoals je zou verwachten bij een vrouwenavond, maar ik houd het binnen de perken. Prima vind ik, aangezien zo’n avondje maar één keer per maand is! Ik eet die dag weer havermout (zoals altijd), dan lunch ik met brood, ’s middags eet ik een kruidkoek tijdens college (erna die cola) en ’s avonds eet ik een banaan, een klein beetje chips en burrito’s en een stukje chocoladetaart (klein stukje).

Vrijdag 3 juni

Eigenlijk is het vandaag weer Kayla-tijd. Maar ik ben zó verschrikkelijk moe in de avond, dat ik besluit het door te schuiven naar de volgende ochtend. Wel let ik extra goed op mijn eten gedurende de dag: ik ontbijt weer met havermout, lunch met 2 boterhammen en een banaan-aardbei smoothie, en eet ’s middags nog een kruidkoek. ’s Avonds maak ik voor het avondeten de burrito’s na van de avond ervoor, om mijn vriend voor te schotelen. Ik maak echter nooit iets met kruidenpakketjes, dus zoek zelf de kruiden op. In principe is het enige echt slechte van deze burrito’s de kaas die erop gesmolten is. Dus dat valt mee! Erbij maak ik een pittige salade van rucola met zongedroogde tomaatjes, komkommer en zwarte en groene olijven.

Zaterdag 4 juni

Mind building Muscle, there will always be a few speed bumps in a training program but never give up!!!!!!!:

Vandaag is het dus wel Kayla tijd. Voor de lunch doe ik mijn workout: een full body versie, dus een combinatie van benen, armen, abs en cardio. Af en toe wissel ik de oefeningen af met andere, om wat afwisseling in de oefeningen te implementeren. Hierna rond ik af met een wat uitgebreidere stretch-routine, volgens Kayla de wekelijkse rehabilitatie die nodig is. Het sporten gaat prima, en ik heb nog verrassend veel energie de rest van de dag! Ik zeg altijd dat ik liever ’s avonds sport omdat ik erna altijd zo moe ben, maar dat valt me nu alles mee. Ik zal dus nog eens vaker overdag of ’s ochtends sporten, afhankelijk van mijn tijdsschema van de dag! Verder eet ik vandaag wel prima, niks om over te klagen 🙂 En nee, ik lieg niet in dit dagboek, haha! Het is weer havermout, grote aardbeien-bananen smoothie (nog lekkerder deze keer), 3 boterhammen (pathé, jam, pindakaas na de workout), eet een beschuitje met aardbeien bij mijn ouders en drink koffie. ’s Avonds vegetarische nasi met ei en wat kroepoek.

En, hoe is de week nou bevallen?

New year, new you. Keep your motivation up with some new workout clothes from fabletics!:

Hoe het bevallen is? Nou, goed! Ik heb braaf elke keer gesport (al moet ik nog een betere invulling vinden voor de dagen dat je geen oefeningen hebt, suggesties zijn welkom), en heb ook gezonder gegeten dan voorheen. Daarin kan ik zeker nog verbeteren, maar ik ben al heel trots op hoe het gegaan is. Ik merk dat ik energie heb, dat ik trots ben op hoe ik het gedaan heb en daardoor ook weer motivatie heb om door te gaan. Ik ben blij dat ik er zo positief naar kan kijken! Ik ben benieuwd hoe volgende week zal gaan, want ik ga gewoon door. En ik ga weer proberen het bij te houden!

Ik vond het ook superleuk om een dagboek van mijn dagen bij te houden. Zo bleef ik ook nog eens extra gemotiveerd, want om te moeten zeggen tegen de wereld dat je lui bent of je programma niet vol hield is natuurlijk vervelend. Als ik mezelf nou ook nog aanleer om foto’s te maken, kan ik de dagboeken natuurlijk echt iets bijzonders maken. Excuses dat de plaatjes nu nog niet van mijzelf zijn, maar hier hoop ik verandering in te brengen!

Bedankt als je het tot het einde hebt gehaald! Mijn vraag aan jou is: vond je het leuk om te lezen over mijn journey en leventje? Zou je opnieuw lezen? 🙂

Veel liefs,
Annabel Rianne

2 gedachtes over “Fitspiration || Diary week #1

  1. lotteromijn zegt:

    Leuk hoor!! Goed bezig en je kunt het volhouden hoor! 🙂
    Ik ren op de dagen dat ik geen Kayla workout heb: en dat wissel ik af met interval training HIIT (20 min sprinten, met elke keer 60s sprint en 30s pauze tussendoor) en low intensity steady state LISS (40 min rennen met constant snelheid 10k/h). xxx

    Like

Geef een reactie

