Fitspiration || Food & fitness diary week #2

We gaan weer verder met de Bikini Body Guide van Kayla Itsines. Het is pas week 2, ik ben pas net begonnen! Ik neem je weer mee om te laten zien hoe het is gegaan de afgelopen week, en laat je hierbij meteen een blik in mijn leven zien. Lees mee over mijn overgang naar een wat sportiever en actiever leventje in dit artikel vol met sport, wat ik allemaal heb gegeten deze week, en ook moeilijke momenten.

Zondag 5 juni

Oeps, we waren vergeten dat het familiedag was bij mijn schoonfamilie! Gelukkig waren we er de dag ervoor aan herinnerd door mijn schoonmoeder. Nou, hoppa, de trein in dus. Geen tijd om te sporten vandaag! En niet eens tijd om een smoothie te maken voor we vertrekken… 😦 Ik ontbijt weer met havermout, lunch met 3 volkoren boterhammen met pathé en cervelaat (dit eet ik meestal voor een lunch onderweg/op de uni) en eet ’s middags een klein koekje en drink wat ijsthee en cola. Maar dan gaan we uit eten en eten we tapas… Daar kan ik me natuurlijk niet inhouden! Ach, de rest van de dag heb ik pas weinig gegeten: ik zal dus niet onzettend ver over mijn maximum gegaan zijn. Morgen weer een dag!

Maandag 6 juni

 :

Vandaag is het weer tijd om te sporten! ’s Avonds om 10 uur is het zoveer: Kayla week 2.1: benen. En ik ga weer helemaal kapot! Na één circuit ben ik al helemaal buiten adem. En ik moet er nog 3! Tijdens het tweede circuit krijg ik bij touwtje springen een enorme steek in mijn zij. Ik denk even dat ik dood ga! Na eventjes rust ga ik toch door, en ik maak mijn 4 circuits af. Ik heb het overleefd! Ik ben best trots op mezelf dat ik het heb volgehouden. Eindelijk heb ik genoeg motivatie gevonden om door door door te gaan! Dat is voor het eerst… Ik denk dat het ontzettend helpt om op deze manier mijn ervaringen te delen van het sporten. Als ik op schrijf ‘ik heb niet gesport, want ik was lui’ ziet dat er natuurlijk erg lullig uit op mijn blog. Maar liegen mag niet, dus ik zal het toch echt moeten doen! Ook motiveert het dat ik zo veel extra energie krijg van het sporten en beter eten. Je denkt dat het niet veel scheelt, maar pas als je je leven omgooit en beseft hoe slecht je eigenlijk at, merk je het verschil!

Ik eet vandaag weer banaan en havermout als ontbijt, maar met wat kaneel en kaneelsuiker in mijn papje omdat mijn melk op was en ik dus moest aanvullen met water. Dat neemt helaas zoveel smaak weg! Gelukkig kreeg ik het tot een redelijk maaltje gefabriceerd 🙂 Tijdens college (Landau theory, een theoretisch vak over fase-overgangen) eet ik een kruidkoek, en eenmaal thuis besluit ik een lekkere salade te maken voor lunch: pasta met veel ijsbergsla, komkommer, een halve avocado, een half eitje, wat zalm en geroosterde pijnboompitjes. Waarom zoveel halve dingen? Ik heb meteen 2 salades gemaakt, heb ik morgen ook lekkere lunch om mee te nemen!

AR-0599

En ik besloot er maar meteen een foto van te nemen! –geeft zichzelf een schouderklopje

’s Middags eet ik een Cornetto ijsje, want die zijn jummie. ’s Avonds eten we pasta kip pesto, een van mijn favoriete simpele dingen om te maken en eten! Na het sporten maak ik nog een smoothie met yoghurt en frambozen. Heerlijk en koel! Aan het begin moet je wennen aan hoe zuur het is, maar daarna kan je niet meer ophouden met snoepen!

Dinsdag 7 juni

Pilates-dag! Ik heb er weer zin in. ’s Ochtends eet ik, moet ik het nog vertellen?, havermout. Ik heb mijn laatste college Biophysical Techniques, een super interessant vak over allerlei technieken die worden gebruikt voor biofysische onderzoeken zoals DNA-applicaties en fluorescente materialen. Hier eet ik een kruidkoek, en na mijn meeting eet ik mijn 2e deel van de zalmsalade van gisteren bij een vergadering.

In de middag maak ik een aardbeien-bananensmoothie en eet ik een paar biscuitjes. Echter ben ik aan het einde van de middag helemaal duf en moe, en er is slecht weer voorspeld, dus ik besluit Pilates een keertje over te slaan. Eigenlijk niet goed, maar ik moet even rust nemen! ’s Avonds eten we zelfgemaakte courgettesoep met bruine broodjes (triangels) met kaas erop. Ik wist niet dat die broodjes zoveel calorieën bevatten! Wow… Ik besluit er dus maar een te eten en vul mijn avondeten aan met halfvolle yoghurt met siroop.

AR-0036

Foto van mijn eten van die avond. Niet mijn beste foto, maar nog steeds leuk om te delen!

In de avond doe ik het lekker rustig aan, en kijk seizoen 1 van Scream Queens af. De serie was precies wat ik er van verwacht had, namelijk helft van de tijd voorspelbaar, andere helft van de tijd verrassend, maar vooral hilarisch om naar te kijken. Heel leuk voor een chill avondje! Aanrader 🙂

Woensdag 8 juni

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik heb vrij vandaag! Terwijl ik mijn havermout ontbijtje laat zakken drink ik koffie in de tuin met mijn boek, The Last Star (laatste deel van de 5th Wave serie!). Dan is het sport-tijd! Ik sport voor het eerst buiten, omdat het erg lekker weer is (zonnig, maar nog niet te warm om 11.00u). De abs + arms oefeningen vallen me deze keer veel zwaarder, maar ik kom er doorheen. Het ontbreekt me deze weken gelukkig niet aan doorzettingsvermogen!

Snapchat-7581826055070441459

Mijn snapchat van die dag, ik was dolgelukkig dat ik een keer in de tuin kon sporten! En ja, dat is een stuk overgebleven vinyl uit ons huis die we als onderlegger voor matjes e.d. buiten gebruiken 😉

Ik lunch met 3 boterhammen, waarvan 2 kaas en 1 appelstroop. Ik las in een artikel dat slappe nagels en grote gevoeligheid voor blauwe plekken te danken kan zijn aan een ijzer-tekort, dus ik neem het zekere voor het onzekere en besluit elke dag een boterhammetje appelstroop te eten, wanneer ik met brood lunch. Rond 3 uur maak ik voor mij en mijn vriend, die inmiddels thuis is, weer een aardbeien-bananensmoothie. Rond half 5 heb ik na het boodschappen doen ontzettende honger. Daarom besluit ik een gezond tussendoortje te maken, met behulp van het recept van de Groene Meisjes: zoete couscous! Met kaneel en rozijnen maak ik de couscous klaar, en voeg hieraan appelstukjes en honing (niet veganistisch, zoals ze in het recept wel doen) toe wanneer de couscous klaar is. De noten laat ik nog even achterwege, maar dit maak ik morgen sowieso opnieuw voor lunch inclusief de nootjes! Heerlijk!

AR-0049

Ik ben vandaag echt lekker met eten bezig. Voor diner maken we de Pad Thai, uit het Skinny Six kookboek van Chickslovefood. Mijn eerste recept uit dit boek, ook al heb ik hem in augustus gekregen. Komt nu toch mooi van pas met de nieuwe levensstijl die ik mezelf aan het aanmeten ben!

In de avond ga ik met vriendinnen naar de Ladies Night van de bioscoop: ze draaien Me Before You! Een review over deze film volgt deze week. In de pauze koop ik een zakje M&M’s, omdat ik daar onwijs zin in heb. Nou, ik vind het prima hoor! Ik eet hem niet volledig op, maar bewaar wat voor de komende dagen. Na de film gaan we nog naar een tentje op de markt, waar ik alleen thee drink. We moeten bijkletsen over de film, uiteraard! Verder drink ik vandaag erg veel water, met een limoentje erin. Goede tip, want daardoor krijgt het water net iets meer smaak! Voor als je niet aan je 2 liter per dag komt. Ik weet zeker dat ik er vandaag ver overheen zit!

Snapchat-5521908721830146733

Drankjes doen en bijkletsen na de film!

Donderdag 9 juni

Vandaag wordt een drukke dag. In de ochtend werk ik aan een project en heb ik een meeting (die gelukkig niet lang duurt). In de pauze eet ik, hoe raadt je het, inderdaad zoete couscous die ik in de ochtend heb klaargemaakt (deze keer inclusief wat noten uit een ongezouten, ongeroosterde notenmix). In de middag eet ik niets meer, omdat de couscous me de gehele middag verzadigd houdt. Ideaal!

’s Middags organiseer ik met mijn dispuut een cocktailborrel. Dit is erg leuk en gezellig maar ook vermoeiend, en dan vooral het opruimen! Ik sleep met een koelbox (waar het ijs in werd bewaard) en ben blij als al het opruimen erop zit. Die avond gaan we met wat vrienden bij elkaar zitten, en eten we pasta met saus. Daarna eet ik nog wat chips, maar verder houdt ik het bij mijn water. Ik ben doodop! Gelukkig gaan we niet al te laat naar huis (mijn vriend was er ook bij).

Vrijdag 10 juni

no matter how many mistakes or how slow your progress, you are still way ahead of everyone who isn't trying.:

Vandaag ben ik nog steeds doodop! Ik heb slecht geslapen, en heb de hele dag nergens trek in. Daarom besluit ik het rustig aan te doen, gewoon te eten waar ik zin in heb en me vooral niet te veel zorgen te maken. Ik eet brood, havermout, tussendoor wat m&m’s die ik nog over heb van de bios en ’s avonds wraps met tzatziki en gekruide kip, met groente. Ik besluit het sporten uit te stellen naar de volgende dag.

Zaterdag 11 juni

Ik voel me een stuk beter! Overdag eet ik goed, brood voor ontbijt en lunch (geen havermout voor ontbijt, de melk was op 😦 ), drink wat koffie en thee en ’s avonds eet ik wat aardappeltjes uit de oven met veel sperziebonen. We maakten er vis bij, maar die was helaas niet bijzonder en al koud geworden tegen de tijd dat ik hem wilde eten, dus die liet ik liggen. In de plaats daarvan eet ik ’s avonds een paar chipjes, wanneer ik me wat hongerig voel. En voor het eten doe ik inderdaad mijn Kayla workout! Full Body deze keer, en het gaat veel beter dan ik van tevoren denk. Ik had er totaal geen zin in, maar toch besloot ik het te doen. Daar ben ik tijdens het sporten heel blij mee! Full body workouts vind ik bij uitstek de fijnste: je traint alle delen van je lichaam, maar niet zo ver dat je dagen erna niet kunt lopen/niets kunt tillen. Ideaal!

Zoals je leest was de week een stukje zwaarder qua sporten, en heb ik ook best wel wat slechte dingetjes gegeten, maar toch zaten er ook veel voordelen aan: ik merk dat het sporten al iets beter gaat, en ik heb alle Kayla workouts toch gedaan. Volgende week gaan we er gewoon weer voor! En volgende week zal ik ook extra op mijn eten letten. Op naar een gezonde en vrolijke ik!

Hoe was jouw week?

Liefs,
Annabel Rianne

 

3 gedachtes over “Fitspiration || Food & fitness diary week #2

Geef een reactie

