Book review || The Last Star + Serie Review

Het was eindelijk tijd: na een tijdje wachten (veel te lang!) viel eindelijk The Last Star bij mij op de mat. Het laatste, langverwachte deel van de 5th Wave serie! Ik las snel mijn andere boek uit en begon. Ik had hoge verwachtingen voor de afronding van deze tot nu toe geweldige serie. Lees mee wat ik van het laatste boek vond, en vind ook een algemene review van de gehele serie!

Titel: The Last Star
Auteur: Rick Yancey
Verschenen op: 24 mei 2016
Pagina’s: 338
Uitgever: Penguin
Eerste zin: “Many years ago, when he was ten, her father had ridden a big yellow bus to the planetarium.”

AR-0059

The enemy is Other. The enemy is us.

Ze zijn hier beneden, daarboven, ze zijn nergens. Ze willen de aarde, ze willen dat wij hem willen hebben. Ze zijn gekomen om ons uit te roeien, ze zijn gekomen om ons te redden.

Maar achter alle raadsels ligt één waarheid verborgen: Cassie is verraden. Net als Ringer. Zombie. Nugget. En alle 7.5 miljard mensen die op onze aarde leefden. Eerst verraden door de Anderen, en nu door onszelf.

In deze laatste dagen zullen de laatste overlevenden van de Aarde moeten beslissen wat belangrijker is: zichzelf redden… of redden wat hun menselijk maakt.

Vertaling van Goodreads.

AR-0070

Na een spannende conclusie van The Infinite Sea kon ik niet wachten om dit boek open te slaan. Ik wilde weten hoe alles ging eindigen! Ik wilde weten of het Cassie, Ben (Zombie), Marika (Ringer), Evan en Sam (Nugget) met hun companions ging lukken om de aliens te verslaan. Zou het het einde van de wereld worden, of zouden ze uiteindelijk hun leventje weer op kunnen pakken? Nou, ik kan zeker zeggen dat dit boek je een conclusie geeft die je niet snel zal vergeten. Wat een spanning en sensatie!

AR-0064

Er gebeurt ontzettend veel met alle karakters in het boek. Ze hebben elk hun spannende verhaal, en je kan het boek niet neerleggen, ook al heb je iets belangrijks te doen. Je moet continu weten wat alle karakters te wachten staat! Ringers verhaal is sowieso al sensationeel, zoals je begrijpt wanneer je boek 2 hebt gelezen, maar ook Cassie en Zombie laten je op je puntje van je stoel zitten. Ze zijn allemaal zo dapper, gedwongen door de verandering in hun leven om drastische keuzes te maken en door het vuur te gaan voor hen van wie ze houden. Ze zijn elkaars laatste hoop, zo blijkt maar weer keer op keer…

AR-0068

Ik kan niet heel erg veel over het boek zeggen, omdat ik niks wil spoilen voor alle mensen die dit boek nog niet hebben gelezen. De rollen zijn een keertje omgedraaid, en ik ben juist een van de vroege lezers van dit boek! Normaal kom ik jaren te laat aan met “ik las dit boek…” (zoals de Mortal Instruments serie, om maar een voorbeeld te noemen). Maar wat ik wel kan zeggen, is dat dit een fantastische serie-afsluiter is! Het boek zit vol met actie, elk karakter houdt je in zijn grip, en ik heb geen slecht woord over dit verhaal te zeggen. Wat een prachtig einde van deze serie!

Mijn oordeel

AR-0071

Ik denk dat het je niet verbaast, na het lezen van mijn mening over het boek, dat ik The Last Star alleen maar 5 hartjes kan geven. Deze serie behoort gemakkelijk tot een van mijn favoriete series ooit! Jammer dat het voorbij is, eigenlijk… Gelukkig kan ik de boeken nog talloze keren herlezen in de toekomst!! Voor nu staan ze als pronkstukjes in mijn kast!

Algemene serie review

AR-0063

Ook hier kan ik kort zijn. Deze serie is ontzettend spannend, heeft fantastische karakters die elk origineel en bijzonder zijn en een plaatsje in je hart verroveren. Ik kan niet begrijpen waarom er mensen zijn die niet enthousiast zijn over deze serie! Het verhaal houdt je in zijn grip, en laat je niet meer los tot je het boek uit hebt. Als je deze serie nog niet hebt gelezen, heb je geluk! Je kan nu namelijk de serie in één keer kopen, en hoeft dus niet te wachten op volgende delen in de serie zoals wij. Geluksvogel!

Heb jij deze serie ook gelezen?

2 gedachtes over “Book review || The Last Star + Serie Review