Outfit inspiration || Pencil skirt

Ik houd van de zomer, want het is vakantie, je kan lekker veel koude drankjes drinken en er zijn altijd leuke feestjes. Maar wat de zomer ook is, is vooral heel erg wárm. Dat kan fijn zijn, maar niet als ik er representabel uit wil zien! Als ik bijvoorbeeld college heb of een gesprek met een docent wil ik er niet te bloot uitzien. Het moet dan vooral zakelijk blijven! Daarom bieden voor mij korte broekjes op dat soort momenten geen uitkomst.

En omdat ik niet altijd een lange jurk wil dragen (dit kan telkens weer een ramp worden op de fiets), keek ik eens rond naar wat andere mensen dan zoal deden. En zo werd ik verliefd op de pencil skirt! Halflange rokken, die tot de knie je lichaam bedekken. Hiermee kan je heel goed representatief voor de dag komen, ze zijn handig en je kunt ze ontzettend leuk stylen! Ik laat je zien hoe je zoal pencil skirts kan dragen in deze outfit inspiration!

Work outfit: black pencil skirt, striped blouse:

Dit is, zoals je ziet, best wel een nette outfit. En toch wat meer geschikt voor de zomer dan een warme broek! Ik zou zelf sneller voor de wat nonchalantere look gaan, maar ik wil graag laten zien wat de mogelijkheden zijn 😉 Ik zou bijvoorbeeld deze rok en trui combineren met sneakers of platte open schoentjes.

Fall Outfit: Pencil Midi Skirt:

Ik vind dit een hele zomerse outfit, die prima gedragen kan worden voor elke gelegenheid. En leuk, zo kleurrijk! Dat moet ik nog maar eens toe gaan passen in mijn kledingkast… Daar is alles blauw, zwart, wit en af en toe bruin/beige!

Casual pencil midi skirt and boyfriend tee.:

Laten we het nu over de iets nonchalantere boeg gooien, want daar houd ik tegenwoordig toch het meeste van. De outfit hierboven is een goed voorbeeld van hoe dit ingevuld zou kunnen worden! Grijs en zwart past altijd bij elkaar, dus dat is lekker makkelijk. Een outfit waarover je niet al te veel hoeft na te denken!

How to wear sneakers with skirts . || Rita and Phill specializes in custom skirts. Follow Rita and Phill for more pencil skirt images. https://www.pinterest.com/ritaandphill/pencil-skirts/:

Op deze outfit ben ik helemaal verliefd. Dit is wat ik ga doen zodra mijn rokken binnen zijn (en passen)! Een grijze/zwarte rok samen met een wit shirt of een witte blouse, samen met een spijkerjasje en sneakers. Dan ben je klaar voor je dag!

LOVE the pencil skirt/short jacket look...def couldn't pull off the stomach peek, though!:

Nog eventjes heel iets anders. Je ziet wel hoe veelzijdig deze rokken kunnen zijn, niet? Met een simpele zwarte of grijze rok maak je een nette, nonchalante of stoere outfit. Het is maar net wat je erbij combineert! Deze geheel zwarte outfit is dan misschien niet zo zomer-proof, maar wel bad-ass. Voor die dagen dat je heel zelfverzekerd bent en de hele wereld aan kunt!

MINIMAL + CLASSIC #NaaiAntwerp:

Een vergelijkbare outfit aan de vorige, maar toch net iets anders. Ook heel erg leuk, zeker in combinatie met de witte sneakers! Laten we binnenkort maar eens kijken of ik zoiets aan kan 😉

Ik heb er nu al onwijs veel zin in om mijn twee kokerrokken te ontvangen en ze te passen. De mogelijkheden zijn zoals je ziet namelijk eindeloos met dit soort rokken! En dat terwijl ze helemaal zomer-proof zijn. Ik vind ze leuk!

Wat trek jij aan naar je werk/afspraken als het warm is?

Liefs,
Annabel Rianne

4 gedachtes over “Outfit inspiration || Pencil skirt

Geef een reactie

