Fitspiration || Food & fitness diary week #3

Weer een nieuwe week, dus tijd voor een nieuwe diary! Ik neem je mee in mijn overgang naar een gezond en gelukkig leventje, en laat je daarbij ook wat uit mijn dagelijkse leventje zien. Dus lees mee en kom erachter wat ik zoal doe in een week, en of ik mij nog steeds netjes aan mijn doelstellingen houd!

Zondag 12 juni

Vandaag heb ik met vriendinnen afgesproken, waarin we een middagje gezellig kletsen, eten maken en bezig zijn met een project. We eten gezond, op één dingetje na. We konden het niet laten om tiramisu te maken. Dat zag er zo uit:

AR-0230

Dat ziet er toch superschattig en lekker uit? En ja, we hebben die middag dus wel lekker gegeten, al was dit het enige ongezonde. Trust me on that! Ik heb overigens ook niet geluncht, dus qua calorieën en suiker-inname valt het wel mee 😉 Ook drink ik de hele middag alleen water, en veel ervan. ’s Avonds eet ik samen met mijn vriend, we maken vegetarische nasi. Ik eet ongeveer 2/3 portie, omdat ik totaal nog geen honger heb. En gelukkig is dat voldoende om de rest van de dag mee door te komen!

Maandag 13 juni

Een dag van stress. Morgen moet ik een eindpresentatie geven voor een vak (Nanospintronics)! Ik heb er totaal geen zin in, en heb al helemaal geen zin om er aan te werken. Maar ik zal er toch aan moeten geloven. Hup, aan de slag dus!

20160616_142107

En zo ziet dat eruit: the glamorous life of a student.

Ik heb intussen, door alle stress van de presentatie heen, niet eens tijd om te sporten. Dan maar morgenmiddag, dan heb ik vrij! En de rest van de week kan ik mijn tijd vrij indelen om te sporten, omdat ik gewoon thuis leer voor mijn tentamens. Ik vind het dus niet zo erg dat het een dagje uitgesteld wordt.

’s Avonds heb ik een diner, als bedankje en afsluiting van de presentatie die ik en drie andere studenten mochten geven op de dies (verjaardag, lustrum deze keer) van de universiteit. Als je hier nog niks over gehoord hebt en dit wel wilt, je kan mijn livestream video en blog over de dag hier en hier vinden! Overdag eet ik rustig, omdat ik niet weet hoe uitgebreid het diner zal zijn. Ik eet havermout, brood als lunch, drink verder water en koffie (gewone en 1 espresso) met een paar biscuitjes. Bij gewone koffie probeer ik nu over te gaan op melk in plaats van suiker: smaakt me eigenlijk beter, en is een stukje gezonder!

Nou, dat etentje is me wel wat. De kok stelt het menu voor ons samen, en we krijgen de ene schaal na de andere voorgeschoteld. Carpaggio, caprese, pasta, ravioli, biefstuk, en nog zo veel meer… Alles is smaakvol, bijzonder en van zeer goede kwaliteit. Ook is het gezelschap erg vermakelijk en vermaken we ons zo’n 4 uur. Ik kan content naar huis! Thuis kijk ik mijn presentatie nog even door samen met mijn vriend. Dan snel slapen, want ik wil er mogen niet moe uitzien!

Dinsdag 14 juni

D-day vandaag! Grapje, zo erg is het ook weer niet. Maar zin heb ik er niet in… Er worden 6 presentatie gegeven, elk van 20 minuten + 10 minuten voor vragen. Een hele zit dus. We zijn gelukkig als derde: mijn aandacht is dan nog niet verslapt tijdens het luisteren.

De presentatie ging best prima. Toch heb ik moeite er helemaal tevreden mee te zijn. Mijn verhaal liep bijna vloeiend, maar de vragen waren wel pittig. Ik ben benieuwd wat het effect hiervan is op ons eindoordeel (we deden het project met z’n tweeën).

Dan even langs bij mijn moeder, en dan naar huis! Ik lunch met een bolletje komijnenkaas en een krentenbol van de kantine. ’s Middags ben ik zo moe, dat ik alleen maar kan slapen. Presentaties nekken me altijd meer dan ik denk! Daarom doe ik rustig aan, en sla ik het sporten maar over…

Zo lag ik erbij, haha…

’s Avonds moet ik weer fit zijn: ik ga alweer uit eten! Mijn vriend heeft zijn bachelor project afgerond met een 9! Dat moest dus gevierd worden, en zijn ouders nemen ons mee uit eten. We eten bij een leuk tentje, waar ik caprese (ja, ik houd ervan), een truffel burger en een citroentaartje eet. Pfff, ik heb wel even genoeg van uit eten gaan! Morgen lekker thuis eten…

Ik merk dat ik de laatste dagen niet helemaal in mijn vel zit. Ik weet niet zo goed waarom… Voor mijn gevoel heb ik het ontzettend druk, en ik heb ook weer de neiging om slechter te eten. Ook heb ik al dagenlang geen smoothies meer gemaakt…

Woensdag 15 juni

Vandaag heb ik maar een verplichting, de rest van de dag kan ik leren. Rond de lunch ga ik langs de uni, om foto’s te maken van mijn dispuut (groep + individueel). Leuk om portretten te oefenen!

Ik eet overdag lekker normaal. Havermout, brood, koffie. Als diner maken we wraps met gehakt. Heerlijk om weer even helemaal normaal te eten na al die luxe etentjes! Ik eet wel een paar chipjes, na het sporten. Ja, na het sporten!

Het kostte me erg veel moeite om weer aan de slag te gaan. Het werd maar later en later, en ik stond nog steeds niet op… Gelukkig is er dan mijn vriend die zegt, “joh, doe het toch eventjes. Waarom niet?”. Inderdaad, waarom niet. Dus ben ik het wel gaan doen! Voor ik begin probeer ik een nieuwe haarstijl bij het sporten: in plaats van een normale staart, eentje met twee vlechtjes erbij. Simpel, maar toch net iets anders dan een normale staart! Het blijft ook prima zitten tijdens het sporten (met veel bobbypins, maar die gebruik ik ook met een staart). Het lijkt me leuk de komende tijd met wat sportkapsels te variëren.

Ik doe deze keer, omdat ik maandag de been-dag heb gemist, een full body workout, ook al staat er een armen & abs workout aangeschreven. Ik wil niet mijn benen overslaan deze week, maar betwijfel of het me nog lukt om in totaal drie keer te sporten deze week. Dan voldoet voor nu de twee keer full body maar! Volgende week uiteraard weer een kans om alles compleet te doen, zoals het boek me voorschrijft.

Donderdag 16 juni

Vandaag ook weer een leuke activiteit naast het leren. Ik sta model voor een vriend! Ik zit al een tijdje bij de fotoclub van de uni, en heb daar enkele leuke mensen leren kennen. Een van hen doet de fotoacademie, en hij had een oproep op Facebook geplaatst. Hij zocht mensen van mijn universiteit om te fotograferen voor een project, om de motoriek te bestuderen. Leek me wel leuk, dus ik meldde me aan. Om 10 uur word ik verwacht in de studio.

En daar blijkt dat hij zijn project los heeft gelaten, en nu gewoon mooie portretten wil schieten om tot een nieuw project te komen. Vind ik totaal geen probleem! In een uur hebben we gekletst over technieken, veel foto’s gemaakt met verschillende poses. Op de camera ziet het er al goed uit, dus ik ben benieuwd naar het eindresultaat… Die zal ik uiteraard delen op mijn blog!

De rest van de dag leer ik. Maandag heb ik mijn eerste tentamen! Omdat het erg hard regent ’s avonds en mijn vriend en ik beide geen zin hebben om boodschappen te doen, bestellen we Chinees. Nou, lekker hoor!

Vrijdag 17 juni

Weer een leerdag, zonder activiteiten deze keer. Echt een volle dag om aan de slag te gaan met mijn vakken! Dat is toch ook wel heel erg fijn. Wanneer ik ’s ochtends goed begin met werk, en ook vroeg, is het makkelijker om door te zetten gedurende de dag. Dat merk ik vandaag maar weer eens! Na boodschappen doen (er is slecht weer voorspeld voor de rest van de dag) ga ik meteen aan het werk. En voor het eten heb ik alles wat ik vandaag wilde doen af! We kijken Game of Thrones, en ’s avonds geniet ik even van mijn vrije tijd met bloggen en lezen. En nog een aflevering GoT! We zijn nu bij seizoen 4, aflevering 2. Waa, wat is het spannend!

We eten die avond mijn absoluut favoriete pastasalade, ik heb er alleen niet echt een naam voor. Pittige pastasalade misschien? Dit omdat hij op basis is van rucola, en het is een ware smaakexplosie. Met mozzarella, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes, zwarte en groene olijven, komkommer en paprika, samen met fussili als basis. Heerlijk! Mijn vriend voegt er nog wat blauwe kaas aan toe: toch ook wel erg lekker. En pluspunt van deze maaltijd is dat hij ook nog eens ontzettend makkelijk is! Gewoon alles snijden, de pijnboompitten roosteren, pasta koken en alles bij elkaar doen. Kind kan de was doen!

AR-0188

En ziet het er niet overheerlijk uit? Dit is echt de meest perfecte pastasalade als je ’t mij vraagt!

Zaterdag 18 juni

Na het ontbijt, havermout en een smoothie (ja eindelijk!), lees ik nog eventjes in mijn boek en is het tijd om weer te leren. Het gaat vlot vandaag! Ik wissel leren af met af en toe een paar bladzijdes uit mijn boek, en dat werkt een stuk beter dan op het internet surfen. Ideaal dus! Ik heb mijn leerwerk van de dag om half 5 af.

AR-0198

Daarom besluit ik langs de Appie te gaan. Ik koop wortels, want ik ga carrot cupcakes maken! De rest van de middag tot het eten koken ben ik in de weer met mijn beslag. Ik vermaak me goed, en help mijn vriend erna ook nog met koken (hij had gezegd wel te koken, maar samen koken is natuurlijk nog gezelliger!). Overigens, je kan uiteraard het recept van de carrot cakes binnenkort op mijn blog verwachten. Stay tuned, want ik kan zeggen dat ik tevreden met ze was! 😉

’s Avonds doe ik het verder rustig aan. Blogjes typen, lezen, en Game of Thrones kijken. Ik spreek met mezelf af om morgen niet te laat op te staan en dan te sporten. ’s Ochtends sporten is namelijk toch wel erg fijn! En dan heb ik alsnog mijn 2x deze week kunnen halen (al bespreek ik zondag natuurlijk in de nieuwe fitness week… hij hoort wel bij deze week!). Volgende week sport ik hopelijk weer gewoon drie keer. Nog anderhalve week, en dan is het vakantie… Dan heb ik helemaal veel tijd om lekker te sporten!

Het was eigenlijk een heel erg wisselende week. Het was de eerste week dat ik het een paar momenten wat moeilijker had, en zat zeker in het begin van de week vol met stress, maar ik heb ook veel leuke dingen gedaan. Foto’s gemaakt van mijn dispuut, een fotoshoot van mezelf gehad, twee etentjes mogen bijwonen en veel Game of Thrones gekeken. En gezellig kunnen doen met mijn vriend, omdat we allebei elke dag thuis zijn nu! Gelukkig eindig ik de week positief: ik kan er weer tegenaan. Kom maar op met die tentamens! En op naar week 4 met sporten en beter eten. Want dat kan allebei wel weer een boost gebruiken!

Hoe was jouw week?

Liefs,
Annabel Rianne

2 gedachtes over “Fitspiration || Food & fitness diary week #3

  1. セレネ zegt:

    Leuk om te lezen! Mijn week was stressvol op het werk , maar vrijdagavond wel concert van mijn koor (Medusa ) in Utrecht in het Academiegebouw, supermooi! Dit weekend ook een nieuwe broek gemaakt en begonnen aan een jurk van Indonesische stof. Verder ook een stuk gezonder gaan eten samen met mijn vriend (waar mogelijk olijfolie ipv boter, veel minder suiker, vooral vlees/vis/groenten) etc.

    Like

    • Annabel Rianne zegt:

      Klinkt alsof je een fijn weekend gehad hebt! Die kan dan gelukkig een beetje compenseren voor je drukke week!
      Goed dat je ook bezig bent met beter eten! Kan nooit kwaad om op je voeding te letten 🙂 xx

      Like

Geef een reactie

