Fitspiration || Food & fitness diary week #3.2

In principe is het week 4 van mijn journey om fitter en gezonder te worden. Maar vorige week was door activiteiten en veel leren niet echt een succes… Daarom heb ik besloten de komende week week 3 van de guide te doen, en hem dus niet over te slaan. Zo kan ik mezelf weer oppakken, en gaan we proberen gewoon weer door te gaan! Lees mee over mijn week, mijn eten en sporten. Deze week staat opnieuw geheel in het teken van leren: tentamens!

Zondag 19 juni

Morgen heb ik mijn eerste tentamen van de drie, Landau Theory. Een moeilijk, theoretisch vak. Ik leer er vandaag nog de hele dag voor, maar mijn motivatie is wat verder te zoeken. Ik heb mijn stof al af, en heb geen flauw idee wat ze me gaan vragen. Het zou erg makkelijk kunnen zijn, maar ze kunnen het ook erg moeilijk maken. Van dit soort gedachtes raak ik vaak een beetje ontmoedigd. Maar we moeten nog eventjes door: morgen zit het tentamen er al weer op, en kan ik door naar mijn andere twee (die een week erna zijn).

Ik eet overdag havermout met een espresso als ontbijt, lunch met drie boterhammen en neem bij de koffie & thee een zelfgemaakte carrot cupcake. Omdat mijn vriend en ik allebei hard aan het leren zijn (zijn tentamen is dinsdag) maken we allebei geen tijd om te koken. Dan maar frietjes bestellen. Damn, zo stom eigenlijk! Het was zeker lekker, maar past niet in de levensstijl die ik wil aannemen. De laatste week eigenlijk al helemaal niet meer… Ik spreek met mezelf af de komende week goed te eten, en tijd te maken voor sporten tussen het leren door.

AR-0211

De cupcakes zien er goddelijk uit, niet? Het recept kan je inmiddels al op mijn blog vinden!

Maandag 20 juni

Om half 2 heb ik mijn tentamen, die drie uur duurt. ’s Ochtends kijk ik mijn stof nog over: nog één keertje kijken of ik alles weet! Ik ben ontzettend zenuwachtig, zoals eigenlijk altijd met tentamens. Ik ken de stof wel, maar de docenten kunnen het moeilijker maken dan ik aan kan… Of juist niet, en dan heb ik me nergens zorgen over gemaakt. Om half 2 is het zover, en om 4 uur ben ik klaar. Het tentamen was moeilijk, maar ik heb wel het gevoel dat ik het gehaald heb. Dat stelt me weer in een beter humeur! Iets wat me nog vrolijker maakt: ik heb mijn projectvak, waarvoor ik vorige week mijn eindpresentatie had, afgesloten met een 8! YES! Woensdag is de bespreking, en laat de docent ons weten hoe hij tot dit punt gekomen is. Maakt niet uit voor mij, ik ben blij met mijn punt!

Na mijn tentamen doe ik boodschappen en kook ik: mijn vriend heeft morgen een tentamen, dus hij zit nog flink te blokken. We eten wraps met tzatziki en kip: heerlijk en gezond! De kip kruid ik met chilipoeder en paprikapoeder, en verder vullen we de wraps aan met gebakken mais, ijsbergsla en komkommer. Tijdens mijn tentamen heb ik overigens een appelhapje bij me als tussendoortje: appelstukjes met kaneel en rozijnen. Is het ideale pikvoer voor als je na zit te denken!

Dinsdag 21 juni

Weer tijd om te leren! Nog één week en een dag doorzetten, en dan is het vakantie! Toch heb ik moeite om goed te werken vandaag. Dat ligt niet aan de onderwerpen, want die vind ik interessant. Het is gewoon het continue gewerk wat je tegen gaat staan! Nog een week, nog een week… Overdag denk ik terug aan mijn carrot cupcakes. Ze zijn gisteren opgegaan, ze konden helaas niet eeuwig goed blijven… Vandaag geen heerlijkheid meer voor mij dus! Zal ik binnenkort dan maar weer iets anders bakken…? De gedachte spookt zeker door mijn hoofd!

We eten vandaag kipvleugeltjes uit de oven: in een ovenschaal 40 minuten op 200 graden is perfect. Mijn vriend kookt! Bij het eten zitten verder gebakken aardappeltjes en voor mij sperziebonen (heerlijk! Maar houdt mijn vriend niet van), voor hem wokgroente. Nou, prima maaltje hoor! Ik eet ook nog een bak yoghurt erna.

In de avond ga ik eindelijk weer sporten. Het was weer eens tijd! De laatste keer was vorige week woensdag… Shame on me! Maar ja, ik had nou eenmaal andere dingen aan mijn hoofd. Ik begin met Kayla #3.1, benen en cardio. Die vind ik elke week het zwaarste tot nu toe. En pff, ik voel hem… Ik zit er met mijn gedachten ook niet helemaal in. Ik praat mezelf naar beneden, en daardoor is het moeilijk doorzetten. Op zulk soort momenten merk ik altijd extra goed wat positief denken met me kan doen. En wat dus het gevolg is als dat ontbreekt.

Ik ben blij dat ik weer eens heb gesport. Nu doorzetten!

Perspective:

En dit is helemaal waar. Plaatst al je gedachten wel een beetje in perspectief… Hoe vervelend je je ook kunt voelen, er zijn ontzettend veel mensen die het nog veel slechter hebben dan jij. Wees gelukkig met alle kansen die je krijgt! Wat is stress over een tentamen of slechte sportdag dan…

Woensdag 22 juni

In de ochtend begin ik weer met leren. Om half 12 is de bespreking voor ons project, en die duurt gelukkig niet al te lang. Daarna ga ik thuis snel weer door met werken! ’s Middags kijk ik een verslag van een vriendin door, die mijn hulp heeft gevraagd. Ze doet een project bij dezelfde begeleider die ik afgelopen september tot februari had, en haar onderwerp lijkt erg op het mijne. Ik spendeer een gedeelte van mijn middag met het geven van opmerkingen. Daarna moet ik weer hard doorwerken: er staat me nog erg veel te doen. Ook ’s avonds werk ik nog door.

Ik eet lekker vandaag. Ontbijt weer havermout, op de universiteit een mueslireepje om het vol te houden tot de lunch. Mijn vriend bakt een eitje voor elk van ons voor de lunch, die ik op brood doe. Ook eet ik een boterham met pittige kaassalade (net zoiets als eiersalade). Die is zó goddelijk lekker! Een van de ontdekkingen van de week, alhoewel een iets minder gezonde 😉 Ik kan het je zeker aanraden om ooit eens te proberen! ’s Middags eet ik een banaan en wat koekjes. Voor diner maak ik een nieuw recept: tomatenrisotto van Ohmyfoodness. Heerlijk! Ook niet het meest gezonde recept (er zitten spekjes in en een lading groentebouillon, en geraspte kaas) maar heerlijk. Eindelijk weer eens een keertje risotto kunnen maken! En het houdt me voldaan voor de rest van de avond.

AR-0244

Donderdag 23 juni

Weer een leerdag! Vandaag heb ik verder geen enkele verplichting, dus ik kan de hele dag werken. En mijn vriend heeft sinds dinsdagmiddag vakantie, dus hij kan voor mij zorgen tussendoor!

Het is ontzettend heet vandaag: 30 graden! Daarom draag ik een van mijn nieuwe pencil skirts, samen met een simpel topje. Ook heb ik geluk: mijn vriend heeft vorig jaar bij de Kijkshop een ventilatortje gekocht. Hij is ontzettend krachtig, al op de laagste stand! Die zet ik dus af en toe aan om de studeerkamer wat af te koelen.

Snapchat-1924462818668773902

Mijn redder van de dag! Heerlijk verkoelend en kan erg hard blazen, terwijl hij bijna niks kostte! Heerlijk, van dat soort koopjes 😉

Aan het eind van de middag heb ik het helemaal gehad. Ik neem mijn laptop mee naar beneden, en speel tot ’s avonds laat Sims 3. Wilde ik al weer een tijdje doen, en het is heerlijk om ermee bezig te zijn! Ik maak een familie, een huis en laat ze er leven. Ik vind het echter het allerleukste om mijn karakters te maken en hun huis in te richten! Daarom wil ik ooit nog eens graag Sims 4, want daar is dat allemaal nog uitgebreider en moderner. En het ziet er ook beter uit allemaal! Mijn vriend kookt voor ons vegetarische nasi met ei, die we buiten oppeuzelen.

Vrijdag 22 juni

Vandaag leer ik de hele dag. Heel saai! ’s Avonds eten we pizza, iets wat ik al in geen eeuwigheid meer gegeten heb. Genieten dus! In de avond krijg ik nog een berichtje, van mijn fotograaf van vorige week: een preview van de foto’s! Ik mag ze nog niet delen, maar ik ben er ontzettend blij mee. Ze zijn heel gaaf geworden, en ik zie er heel anders uit dan normaal! I like. Ik zal ze delen zodra ik ze heb!

Zaterdag 23 juni

Na het ontbijt en de koffie is het eindelijk weer tijd: sporten! Ik doe Kayla week #3.2, de abs & arms. Ik voel me goed, en het gaat ook goed! Ik push mezelf en word er helemaal happy van. Dat is wat sport hoort te doen, vind ik!

When people ask me how I have lost so much weight... This is basically what it comes down to. Until you believe you can, you won't. You can always do it, it's just a matter of if you believe!:

De rest van de dag leer ik voor mijn tentamens. Rond 5 uur komen mijn schoonouders even langs omdat ze onderweg terug van hun vakantie langs Eindhoven rijden. En omdat het etenstijd is, nemen ze ons mee wokken! Het is een internationaal wokrestaurant, en ik eet er heerlijk: sushi, salade, bami met gewokte groente en kip in zoetzure saus, griekse yoghurt met fruit en nog wat kleine dingetjes. Heerlijk!

Het was niet echt een bijzondere week, maar ik heb wel weer ietsje beter op mijn eten kunnen letten (naast die paar keren slecht avondeten, haha!) en heb ook weer 2 keer kunnen sporten. Vanaf volgende week gaan we er weer helemaal voor! Maar ik kan deze week gelukkig positief afsluiten. Nu nog even knallen voor mijn tentamen!

Liefs en tot snel,
Annabel Rianne

Geef een reactie

