Tag || Marry Kiss Cliff book tag

Ik wil woensdag een beetje omtoveren tot de ‘praten over boeken’-dag. Op deze dag plaats ik een review, een lijstje met boekentips of, zoals in dit geval, een tag over boeken! Want welke tag is nou leuker om te doen of in te vullen dan een boekentag? Eentje die ik al onwijs lang wil doen is de Marry Kiss Cliff book tag. Uit een bakje gevuld met papiertjes waarop karakters uit boeken staan, haal je er telkens 3: een van deze karakters moet je zoenen, eentje trouwen, en eentje van een klif gooien. Dat kan nog wel eens tot moeilijke keuzes leiden! Ik heb 15 mannelijke karakters verzameld, en in een grote pot gegooid. Kijk mee naar welke namen ik uit het potje haalde, en welke keuzes ik vervolgens maak! Sommige keuzes waren erg gemakkelijk, sommige ook wat pittiger…

AR-0225

Als eerste haal ik uit de pot Four van de Divergent-serie, Simon Snow van Carry On (en Fangirl, uiteraard) en Minho van de Maze Runner-serie. Op zich geen moeilijke keuze! Minho vond ik het leukste karakter uit de Maze Runner serie: hij was dapper, grappig en komt ook nog eens op voor zijn vrienden. Met hem zou ik trouwen! Dan blijft me de beslissing nog over wie ik een kusje geef, en wie ik van een klif gooi. Four heb ik nooit interessant gevonden, in tegenstelling tot de rest van Young Adult-land. Hij was saai en behandelde Tris niet heel goed. Ik heb niet echt gevoelens voor hem gekregen tijdens de boeken! Daarnaast vind ik de acteur ook niet echt aantrekkelijk. Simon Snow was ook saai, ook nog eens een kluns en zag niet in wat belangrijk was. Ik heb in de 100 bladzijdes die ik over hem heb gelezen een intense haat voor hem ontwikkeld. Dan was Four tenminste nog standvastig en vocht hij voor zijn maatschappij! Ik zou Four dus een kus geven, en Simon gooi ik met alle plezier van een klif!

AR-0230

De tweede batch is al iets moeilijker: Gale van de Hunger Games trilogie, Noah Shaw van de Mara Dyer trilogie en Raffe uit de Penryn & the End of Days (ofwel Angelfall) serie. Als ik moet kiezen, zou ik met Noah trouwen: ik vond hem nog wel een leuk karakter. Ik vond hem niet zó leuk dat ik nu sta te springen om hem te kiezen, maar het is me wel de minst vervelende optie. Dan blijft de keuze over: zoen ik Gale? Of Raffe? Ik vond ze beide irritant. Maar als ik Raffe van een klif gooi, heeft dat niet echt nut: hij vliegt als engel zijnde gewoon weg. En Gale is eigenlijk onvergeeflijk… Ik heb mijn keuze gemaakt: ik zoen Raffe wel, als hij daarna maar meteen wegvliegt. En dan mag Gale de klif ietsje dichter bij bekijken!

AR-0232

Nummer drie is easypeasy! Ik haalde uit mijn pot Clark van The Unexpected Everything, Edward Cullen van de Twilight serie, en Paul van de Firebird serie. Hier kan ik snel over zijn: ik heb een hekel aan Edward Cullen, dus die krijgt de klif. Is er tenminste eindelijk een manier gekomen dat hij niet oneindig leeft. Paul zou ik zoenen, want ik zou uiteraard trouwen met Clark. Wie wil er niet een man die superlief voor je is, van honden houdt, en boeken schrijft en daarmee ook nog eens succesvol is?! Eigenlijk zijn dat de eigenschappen van mijn vriend, alleen dan boeken schrijven = boeken lezen. Haha!

AR-0234

De vierde keer haal ik uit mijn pot Jace van de Mortal Instruments serie, Matthew van The Last Together duologie, en Warner van de Shatter Me serie. Ik heb nooit echt iets gehad met Jace: hij zeurt veel en hij laat zich veel te makkelijk meeslepen door emoties. Warner en Matthew spraken me in de boeken veel meer aan, dus Jace mag van een klif. Doei! Het kiezen tussen Warner en Matthew is ook niet zo heel moeilijk. Ik vond Matthew in elke tijdlijn van The Last Together leuk en interessant. Ik zou dus ervoor kiezen om met hem te trouwen, in welke tijdlijn dan ook! Warner zou ik dus zoenen.

AR-0238

De laatste overgebleven namen. Drie leuke karakters! Ik wil ze alledrie niet graag van een klif gooien. Maar als ik toch écht moet kiezen, dan valt de keuze helaas op Charlie. Ik vind de andere karakters gewoon nét iets leuker! Ben vond ik een fantastisch karakter in de 5th Wave serie. Maar niets bokst op tegen een wizard als man… Dus ik zou Ben zoenen (en erna contact houden als vrienden, als dat kon) en trouwen met Ron!

Ik vond het een hele leuke tag om te doen! Grappig genoeg waren de meeste combinaties die eruit kwamen niet zo’n heel grote nagelbijters. Ik had het tegenovergestelde verwacht!

Ben je het eens met mijn keuzes? Of juist niet?

Liefs,
Annabel Rianne

 

3 gedachtes over “Tag || Marry Kiss Cliff book tag

Geef een reactie

