Series || Series om met je vriend(in) te kijken

Een van de moeilijkste dingen die in ons huis besloten wordt, die regelmatig tot irritaties leidt: wat moeten we nou weer eens samen gaan kijken? Mijn vriend en ik hebben best een andere smaak qua series en films betreft: hij kijkt het liefst serieuze verhaen met veel diepgang, terwijl het van mij af en toe ietsje simpeler mag. Ik wil me vooral vermaken tijdens de laatste uurtjes voor het slapen gaan! Dat clasht soms nogal tussen ons tweeën. Gelukkig hebben we toch wat series kunnen vinden die ons allebei aanspraken! Genoeg diepgang in het verhaal voor hem, vermakelijk genoeg voor mij. Ik geef je een lijst met series die wij graag kijken/hebben gezien! Misschien komen jij en je vriend(in) hierdoor ook weer op nieuwe ideeën!

Sherlock

Een van mijn favoriete acteurs is Benedict Cumberbatch. En dat is onder andere omdat hij Sherlock in deze hedendaagse versie van Sherlock Holmes zo fantastisch neer zet! Deze serie is heerlijk Brits, ontzettend spannend en verveelt geen minuut. Gelukkig is mijn vriend er ook erg fan van! Maar wanneer komt nou eens eindelijk seizoen 4? We wachten al zo lang 😦 2017 zeggen ze nu. Ik wil meer Sherlock! Dat is mijn enige waarschuwing: als je eenmaal verslaafd bent aan deze serie, wil je niet meer zonder…

The Blacklist

Nog zo’n spannende serie die je helemaal in zijn grip houdt! Raymond Reddington, een gezochte crimineel, besluit zichzelf aan te geven bij een geheime instelling van de FBI. Hij wil maar met één iemand communiceren: de net nieuwe aangenomen Elizabeth Keen. Red & de FBI sluiten een deal: hij geeft ze informatie over criminelen die zó goed zijn dat ze nog nooit op hun radar zijn verschenen, en in ruil daarvoor bieden zij hem bescherming. Maar hij heeft er natuurlijk altijd zelf baat bij om bepaalde criminelen gepakt te zien worden… Wij hebben nu 2 seizoen gezien, en hopen binnenkort aan seizoen 3 te kunnen beginnen!

Luther

Weer een héle goede BBC serie. In deze serie volg je detective John Luther (gespeeld door Idris Elba), die briljant is in het oplossen van zaken. Maar hij weet zichzelf niet altijd uit de problemen te houden door zijn duistere, gewelddadige verleden. De acteurs en actrices vertolken hun karakters fantastisch goed (ik ben vooral erg fan van het karakter Alice!) en ook deze serie is ontzettend spannend. De afleveringen zijn lang, maar ze vliegen voorbij! Wij keken er meerdere keren de hele avond naar!

Breaking Bad

Wij kijken het liefste series die al helemaal af zijn. We kijken nooit wekelijks een nieuwe afleveringen, maar kijken liever een seizoen in een week of 2! Daarom bood Breaking Bad voor ons een fijne uitkomst. Ook al had mijn vriend de serie op het laatste seizoen na al gezien, hij keek hem graag opnieuw met mij. Het is echt een hele goede serie. Er zitten veel cringeworthy momenten in, en ik kon soms ontzettend boos zijn op karakters, en soms is het verhaal zo naar dat je na één aflevering al wilt stoppen voor die dag… Maar alsnog kan ik iedereen deze serie aanraden. Voor als je van wat serieuzere onderwerpen en criminaliteit houdt in je series.

True Detective

Bij True Detective is elk seizoen anders. Andere karakters, andere storyline. Wij hebben seizoen één samen gekeken. Het acteerwerk van Woody Harrelson en Matthew McGonaughey is érg goed, en het verhaal erg griezelig. Het gaat namelijk over een hele specifieke moord op een meisje, waarvan ze vermoeden dat het een seriemoordenaar is die al veel vaker met zijn moorden weg is gekomen. Spannend en disturbing!

How I met your mother

Even iets héél anders! Dit is echt een serie die in mijn straatje past. Lijkt op Friends (mijn favoriete serie), over een groep vrienden die vanalles meemaken. Het verhaal wordt verteld door Ted aan zijn kinderen, met als uiteindelijke doel om te laten weten: hoe hij hun moeder heeft ontmoet. Je zal er heus ooit al eens van gehoord hebben, misschien zelfs al gezien. Zo niet, dan is dit een ideale serie voor een avondje vol met luchtig vermaak! Seizoen 1 tot en met 6 zijn érg goed. Daarna wordt de serie iets minder, maar alsnog leuk genoeg om tot het einde te komen. Alleen het laatste seizoen had van mij niet zo gehoeven!

Game of Thrones

Als laatste een serie die je zéker kent: Game of Thrones. Dit kijken we nu! Ongeveer 2 jaar geleden keken wij seizoen 1 en 2, en vonden het fantastisch. Maar toen we aan seizoen 3 begonnen stond het ons een beetje tegen. Waarschijnlijk hadden we iets teveel van het goede gehad die tijd! We hebben het toen maar even gelaten voor wat het was en zijn andere series gaan kijken. Maar de laatste tijd leek het alsof íédereen het over GoT had: mijn vriendinnen konden niet stoppen erover te praten, op internet werd ik ermee dood gegooid… Eigenlijk moesten we ook wel verder kijken, want het is gewoon een hele goede serie. Enkele weken geleden wist ik mijn vriend zover te krijgen om verder te kijken. We begonnen weer bij seizoen 3, en zijn verslaafd! We zijn nu al aan het einde van seizoen 4! Wanneer deze post online komt, zullen we waarschijnlijk al een stuk verder in seizoen 5 zijn (misschien hebben we hem dan zelfs al af… Het is bijna vakantie, dus dan kunnen we nog meer kijken!). Als je deze serie nog nooit gezien hebt, ga hem dan alsjeblieft kijken. En ik kan je aanraden het samen te doen, want als ik verward ben kan ik het tenminste aan mijn vriend vragen: die onthoudt alles, haha!

Zitten er iets voor jou en je vriend(in) bij? Of heb je toevallig nog goede aanraders voor ons?

Liefs,
Annabel Rianne

P.s. House of Cards is volgens iedereen ook een goede serie om samen te kijken. Maar mijn vriend heeft hem al helemaal gezien… Misschien kijken we hem ooit nog samen, maar voor nu vermaken we ons wel even met iets wat voor ons allebei nieuw is! 😉

 

6 gedachtes over “Series || Series om met je vriend(in) te kijken

  1. lynndetrixhe zegt:

    Luther en The Blacklist zijn inderdaad heel leuke en goede series!
    Momenteel zijn mijn vriend en ik bezig met het einde van The Following, ook een super serie met veel spanning. True Detective en GoT hebben we nog niet gezien, maar dit zijn we wel van plan. Bedankt voor de tips trouwens, we hebben weer een paar series toegevoegd aan ons lijstje!

    Like

  2. Calista zegt:

    Je een beetje dezelfde style als mij. Toevallig! Ik kijk meer films die daar op lijken. Een serie die ook echt aanteraden is is ´Orphan Black´. Ik weet niet of je die al hebt gezien, maar die is ook echt heel leuk! Alleen ik ben gestopt met kijken daarvan, maar ik wil wel verder kijken. Een andere leuke serie is ´Once upon a time´ ook een echte aanrader! 🙂 x

    Liked by 1 persoon

    • Annabel Rianne zegt:

      Ik wil Orphan Black héél graag zien! Ben mijn vriend nog steeds aan het overhalen om de serie eens te proberen 😉 Once upon a time is denk ik meer iets voor mij alleen! Maar lijkt me ook erg leuk om deze zomer te proberen 🙂 xx

      Like

Geef een reactie

