Fitspiration || Food & fitness diary #4

Week 4 van de Kayla Itsines Bikini Body Guide is aangebroken! Het is mijn laatste tentamenweek, en op woensdag om 12 uur mocht ik mijn vakantie inluiden. Lees mee naar hoe mijn week was, wat ik gegeten heb en hoe het sporten ging!

Zondag 26 juni

De laatste zondag om te leren. Nog even doorzetten, over 3 dagen deze tijd is het allemaal weer klaar en is het vakantie. Kom op nog eventjes!

Vandaag is het weer, is het überhaupt nog een verrassing, erg wisselend. ’s Ochtends is alles bewolkt en ziet het er naar uit dat het een sombere dag wordt. Vervolgens drinken we onze koffie om 11 uur buiten in de zon! Maar met de lunch zijn we niet zo gelukkig: net nadat we naar binnen gevlucht zijn begint het te regenen. Het blijft de hele dag verder wisselvallend: het kon dan ook niet anders dan dat ik een regenboog vanuit mijn studeerkamer zou zien!

Het houdt me echt op de been dat ik bijna klaar ben. De vakantie is al zo dichtbij! Ik kan hem ruiken, zien, voelen. Ik zit al continu te bedenken wat ik in de zomervakantie allemaal kan gaan doen: shoppen met mama, afspreken met vriendinnen, buiten lezen in de zon, mijn verjaardag vieren… Misschien een keertje schilderen? Dat is al weer zo lang geleden! Oh en veel piano spelen, misschien wat leuke tekeningen met quotes maken om in te lijsten… Het houdt allemaal niet op. Straks mag het allemaal!

Ik eet prima vandaag. Havermout voor ontbijt, om 11 uur koffie met wat biscuitjes. Dan lunch ik met 3 boterhammen; pathé, cervelaat en kaas mosterd-salade (niet zo’n groot succes als de pittige kaas vind ik). Dan eet ik weer een aantal biscuitjes bij de thee. En daarna dineren we met aardappeltjes uit de oven, een kipschnitzeltje en salade. Een grote bak yoghurt met cassissiroop toe en ik eet de rest van de avond niets meer. Een lekker burgerlijke dag qua eten dus!

Tussen het leren door maakte ik even een selfie: ik probeer al een paar dagen een make-uplook zonder eyeliner! Met de gouden oogschaduw die ik bijna dagelijks gebruik op best een prima look vind ik zelf. Alleen nu even niet zonder filtertje, want mijn leer-hoofd is even wat minder geschikt voor foto’s, haha.

Ook vertelde ik toch dat ik een fotoshoot had gedaan, waarvan ik vrijdagavond wat previews kreeg? Bij deze een sneak peek, haha!

Maandag 27 juni

Mijn een na laatste leerdag. Vandaag zit ik weer de hele dag met mijn neus in de boeken, en heb ik totaal geen tijd om te sporten. Na mijn tentamen heb ik tijd! Ik eet niks geks vandaag, en we dineren weer met tzatziki-wraps. In de avond neem ik eventjes vrij. Ik heb al een paar dagen een leuk idee voor aankleding in ons huis: wat lijstjes met zelf getekende quotes ophangen en neerzetten door het huis. Ik oefen wat met tekenen: met behulp van Pinterest vind ik wat leuke quotes en teken er twee na. Ook doe ik ze in de twee lijstjes die ik heb liggen, om te kijken of het wat is! Vooral met nummer 2 ben ik erg blij. En gelukkig vind mijn vriend het ook leuk! Ik ga in mijn vakantie lekker tekenen, en dan komen er hopelijk een paar leuke lijstjes uit om op te hangen in de hal boven 🙂

Het zijn eerste probeersels zoals ik al zei, dus waarschijnlijk zal ik deze twee niet letterlijk gebruiken. Maar misschien teken ik ze opnieuw! Overigens: ik teken ze eerst met potlood dunnetjes, en trek vervolgens over met een watervaste stift met relatief dunne tip. Dan gum ik het potlood uit dat je nog ziet! Gaat heel gemakkelijk 🙂

Dinsdag 28 juni

Vandaag is het de allerlaatste dag dat ik moet leren. Nog even doorzetten! Ik werk vandaag ontzettend hard: ik typ van mijn gehele stof (een heel a4 schrift vol) een samenvatting op mijn computer, print deze uit en maak nog eens flash-cards. Die gebruikte ik vroeger ook om Griekse en Latijnse woordjes te leren, en die werken ideaal! Op kleine kaartjes zet ik op de ene kant een vraag: wat is de definitie van …, of noem 3 manieren om dit of dit te meten? Dat soort dingen. En afkortingen: noem de gehele naam. Op de achterkant staat het antwoord! Voor het doornemen hussel ik ze door elkaar: ik moet ze los van hun context kunnen zien. Wat ik in één keer goed weet gaat op de ene stapel, wat ik niet weet op de andere. Die tweede stapel neem ik nog door tot ik ze wel allemaal goed heb. En dan weer opnieuw husselen! Ik merk dat het ontzettend goed leert. Al die stomme afkortingen van mijn vak (biophysical techniques, over manieren om deeltjes te meten en interacties en … Heel veel verschillende dingen) krijg ik eindelijk goed in mijn hoofd! Ik kijk ze nogmaals over voor het slapen en val als een blok in slaap. Ik heb zelfs niet eens zoveel stress, omdat ik weet dat ik de stof heel goed ken. Enige nadeel was dat ik totaal niet aan mijn sporten toe kwam! Komt na mijn tentamen wel, dit gaat voor. We eten overigens ’s avonds de pittige pastasalade, die ik al eerder in een dagboek liet zien. Heerlijk!

Snapchat-1324647342423495910

Ik had afgelopen weekend een nieuwe tas besteld. Waarom? Omdat ik hem al een tijd geleden had gespot, en hij nog steeds door mijn hoofd spookte. Dan mag ik hem kopen van mezelf! En hij was zo snel binnen! Goede levering van Zalando! Ik zal binnenkort nog betere foto’s van mijn tas maken (mogelijk een outfit-post?) maar dit is hem:

Snapchat-479423588038102180

Ik ben verliefd! Ik wilde al zo lang een leuke rugzak om mee rond te paraderen. En nu heb ik hem! Hij is van het merk LYDC en kostte me €54,95. Best een schappelijke prijs voor een mooie tas vind ik!

Woensdag 29 juni

Tentamendag. Om zeven uur ben ik al klaarwakker. Ik probeer nog eventjes om te draaien, maar het zit er niet in. Dan maar even op mijn telefoon kijken en, ja weer, mijn kaartjes doornemen. Ik doe mijn make-up en ontbijt, mijn vriend staat met me mee op. Altijd fijn! Om 9 uur begint mijn tentamen, en om iets na 11 ben ik klaar. En hoe ging het? Supergoed! Ik ben ontzettend blij met hoe het is gegaan. Al mijn werk heeft gelukkig effect gehad! Ik reken op een 8, en hoop dat het waar is. Maar voor nu: vakantie!!!

En ja, mijn flash-cards zijn doorgeknipte Diddl briefjes. Die heb ik nog steeds een hele stapel, want wij wilden ze vroeger bewaren en niet gebruiken! Ik heb nu nog drie doosjes met deze kaartjes vol. Maar mag ze niet meer gebruiken voor boodschappenlijstjes, want mijn vriend schaamt zich ervoor, haha. Dan maar voor momenten als deze!

Tijdens de lunch zitten we buiten in de tuin. Heerlijk, maar ook ontzettend vreemd! Opeens wekenlang niet meer aan school hoeven werken… Heel bizar. Ik lees wat in mijn boek, klets met mijn vriend, en lak later mijn nagels. Superfijn om weer met onnozele dingetjes bezig te kunnen zijn! Om vier uur heb ik een afsluit-meeting van mijn werk: om ons te bedanken voor onze inzet. De borrel naderhand is erg gezellig! Ik klets met wat meiden, drink twee witte wijn, en vertrek pas richting huis om half 7. Een erg fijne manier om mijn vakantie in te luiden! Onderweg naar huis haal ik bij de Appie 2 pizzabodems: we wilden het vorige week al doen, maar toen kwam het er niet van, dus maken we alsnog vanavond zelf pizza’s! Eentje met kazen (gewone geraspte kaas, gran padano rasp, mozzarella en blauwe kaas) en eentje met salami en ham. Heerlijk! Allebei eten we een halve van elk, en erna eten we de salade die we te veel hadden gemaakt de dag ervoor (minus de pasta). Mjam! In de avond chill ik lekker op de bank: vanaf morgen ga ik weer lekker beginnen met sporten!

Donderdag 30 juni

Mijn eerste volle vakantiedag! Heerlijk 🙂 Vandaag doe ik alleen maar waar ik zin in heb. ’s Middags doe ik boodschappen samen met mijn vriend, en erna gaan we even naar de stad om foto’s op te halen die we hadden laten printen. Helaas konden we de lijstjes die we wilden niet vinden, dus die moeten nog even op zich wachten. Wel vullen we al de lijstjes die we hadden met onze leuke foto’s 🙂 Ook hadden we een canvas besteld, van 40×60 bij PosterXXL. Die kwam dezelfde dag binnen! En zag er goed uit, dus daar zijn we ook heel blij mee 🙂 Nu nog een plekje zoeken!

Links zie je de canvas die we besteld hebben: supermooi! En rechts een van de lijstjes, die bij ons in het raamkozijn staat. Beide foto’s zijn gemaakt tijdens onze reis in Zuid-Afrika! Momenten om nooit te vergeten… Dus heerlijk om elke dag te kunnen bekijken!

Die dag eet ik normaal: wat koekjes, maar verder gewoon ontbijt, lunch en als diner tomatenrisotto (die van vorige week). Sporten komt er vandaag helaas nog niet van omdat ik in de avond erg moe ben. Na de tentamens komt pas echt alle vermoeidheid eruit!

Vrijdag 1 juli

Ik heb voor vandaag een erg leuke dag gepland. Ik begin de dag met een lekker ontbijtje, wat broodjes uit de oven (omdat we nog kaas en salami enzo hadden liggen, hadden we meteen lekker beleg 😉 ) en na het ontbijt ga ik eindelijk weer eens sporten! Ik doe de Kayla week 4.1, benen en cardio weer dus. Het is ontzettend vermoeiend, maar ik heb gelukkig veel energie omdat het ochtend is. Ik merk echt dat het sporten in de ochtend beter gaat! Erna neem ik een lekker uitgebreide douche en maak me klaar voor de dag.

Ik ga vandaag shoppen met een vriendin! We spreken om half 1 af en gaan daarna eerst lunchen, bij een broodjeszaakje. Ik eet een bruin broodje met oude kaas. Jammie! Erna lopen we de hele middag door de stad: we lopen winkel na winkel binnen en kletsen erop los. Het is ontzettend gezellig! Ik koop een leuk shirtje bij de H&M, neem een blouse voor mijn vriend mee en bij Rituals koop ik een body lotion die afgeprijsd is van €17,50 naar €10,85. Leve de sale! 😉 Rond 4 uur drinken we een drankje op het terras en rond 6 uur gaan we samen ergens iets eten. Bij de Spijker in Eindhoven. Dat is een kroeg in de kroegenstraat, die nu uitgebreid heeft en ook een restaurant is! Voor 15 euro kan je er een driegangendiner krijgen (18 in het weekend). Ik neem caprese als voorgerecht, zalmfilet als hoofd- en een aardbeien Romanoff als nagerecht. En we drinken er lekker veel water bij. Het was hartstikke gezellig! De rest van de avond ben ik lekker thuis.

Zaterdag 2 juli

Ik slaap vandaag uit tot kwart voor 11. Heerlijk als dat kan! Ik ontbijt met havermout en een banaan. Erna snel de tuin in, want de zon schijnt! Ik lees wat in mijn boek en we drinken koffie. Na de lunch zie ik echter een enorme donkere wolk aankomen… Naar binnen dus. Het is de hele middag ontzettend wisselvallig weer! Dan weer hagel en regen, dan weer zon… Vreemd. Ik lees binnen verder. Ik heb de afgelopen tijd ontzettend weinig kunnen lezen en dat is ontzettend jammer. Gelukkig heb ik de komende maanden genoeg tijd om veel te lezen! Ik ben nu Me Before You, ofwel Voor Jou aan het afronden. Nog 90 bladzijdes! En daarmee rond ik ook een van mijn doelen van het jaar af: een Nederlands boek lezen! Ik weet niet of ik het veel zal blijven doen, want de Engelse taal is gewoon te mooi en beeldend. Maar misschien zal ik nog eens afwisselen! Ik moet zeggen, het went wel!

Overigens: mijn nagellak zit er sinds woensdag nog nagenoeg perfect op! :O ❤

Ook kijk ik in de middag nog een aflevering Shadowhunters, nadat we boodschappen hebben gedaan. Ik had van deze serie het seizoen bijna af toen ik ermee stopte. Ik heb er gemixte gevoelens over. Het is een leuke serie, maar niet echt hoogstaand qua acteerwerk en plotlijn. Jammer, want de karakters van The Mortal Instruments-serie van Cassandra Clare hebben enorm veel potentie! Ik moet nog een aflevering, en ben wel van plan deze te kijken. Dan hopen dat seizoen 2 een stuk beter is! Na het serie kijken koken we samen, en eten we wraps met gehakt. Prima!

In de avond sport ik weer. Ik wil toch mijn 3 keer sporten deze week kunnen voltooien, ook al begin ik er pas mee op vrijdag… Ik moet en zal komende week aan week 5 kunnen beginnen. Arms & abs it is! Ik voel me energiek, en het gaat goed. Gelukkig! Hopelijk biedt de vakantie me komende weken genoeg momenten om lekker met sporten bezig te zijn. Ik heb al plannen om volgende week ook het sportcentrum weer te bezoeken met een vriendin voor een goede sportsessie, dus we zullen zien!

Ik vond het een fijne week. Heb lekker de vakantie in mogen luiden! En gelukkig ging mijn tentamen ook erg goed, dat was een goed begin van mijn vrije tijd. Nu weer lekker het sporten verder gaan opbouwen! Ik heb er zin in!

Hoe was jouw week?

Liefs,
Annabel Rianne

3 gedachtes over “Fitspiration || Food & fitness diary #4

Geef een reactie

