Books || Digital TBR

Ik ben in augustus jarig! Mijn vriend vroeg mij daarom al een tijd geleden of ik alvast een idee had voor een cadeau. Wij verzinnen elk jaar weer iets speciaals voor elkaar, en houden daarbij de wensen van de ander ook in de gaten. Ik wist eigenlijk al een tijdje wat ik voor mijn verjaardag wilde. Ik zou het aan mijn ouders of aan mijn vriend vragen. Gelukkig vond hij het een superleuk idee, want hij is er zelf ook gek op: een ereader!

Ik lees zoals je weet ontzettend graag boeken. Maar er zijn ook boeken waarover ik twijfel of ik ze leuk ga vinden, of waaraan ik niet de volle €10,- of meer aan wil uitgeven. Dan zijn eboeken een uitkomst! Ik heb er inmiddels al best een paar: om te lezen op mijn iPad of telefoon. Ik heb dus best een TBR opgebouwd, en die wordt alleen maar groter! Zeker nu ik weet dat ik binnenkort een ereader zal bezitten: die zal door zijn lichtgewicht en niet verlichte scherm een stuk fijner lezen dan mijn iPad of telefoon. (Als ik hem alsnog niet krijg, dan koop ik hem zelf wel, haha!) Ik laat je zien welke boeken ik klaar heb staan om te lezen, en die ik zal verorberen zodra ik een ereader in mijn bezit heb!

The Legend Trilogy – Marie Lu

In deze serie ben ik afgelopen december al begonnen: toen we in Rome waren met de jaarswisseling. Het lukte me echter niet goed om door te zetten in deze serie, omdat mijn iPad iets te veel licht afgaf, en ik vooral ’s avonds laat las. Dan slaap ik toch liever wat beter! Ik vond wat ik tot nu toe gelezen heb wel erg interessant, en ik ben nog steeds bereid deze serie een kans te geven. Dus hij staat weer op mijn TBR!

The Selection trilogy – Kiera Cass

Als er één serie is waar iedereen het tegenwoordig over heeft, is het de zojuist afgerondde Selection serie. Ik twijfel ontzettend wat ik van deze boeken ga vinden: ze spelen zich af in een soort dystopische wereld, dus dat is een plus. Maar het gaat erom dat meisjes vechten om het hart van de prins, wat me een beetje doet denken aan vechtende meiden bij America’s Next Top Model. Misschien moest Kiera daar ook wel aan denken toen ze deze boeken schreef: ze heeft het hoofdpersonage America genoemd! De naam van de hoofdpersoon is één van de redenen waarom ik denk deze boeken niet leuk te vinden, hoe stom dat ook is. Wie noemt haar hoofdpersonage America Singer en denkt nog steeds serieus genomen te worden door mensen van mijn leeftijd?… Toch hoor ik zóveel goede woorden over deze serie, dat ik het alsnog wil proberen. Misschien zijn mijn vooroordelen wel helemaal verkeerd! Ik laat me verrassen…

Poison Study – Maria V Snyder

Ik lees niet veel echte fantasy-boeken, maar zou hier graag verandering in willen brengen. Er zijn immers een paar fantasy boeken die ik gelezen heb, die me ontzettend goed bevallen zijn! (Waaronder Cruel Beauty, mijn eerste stap richting fantasy). Dit boek klinkt ontzettend interessant. Het gaat over Yelena, die op het punt staat geëxecuteerd te worden voor moord. Maar dan wordt er een voorstel gedaan: ze mag blijven leven, ze krijg het beste eten, krijgt kamers in het paleis – als ze het riskeert vermoord te worden door iemand die de Commander van Ixia probeert te vergiftigen. Ik wil verder niets over dit boek weten, ik wil er geheel onwetend instappen. Maar het klinkt echt heel spannend! Ik hoop dat het inderdaad zo is, en dat ik gelijk opgeslokt word in het verhaal.

Obsidian – Jennifer L. Armentrout

Over deze serie hoor ik ontzettend veel lovende woorden. Ik wil hem erg graag lezen, maar ik vind de covers zó lelijk! Die wil ik echt niet in mijn kast hebben staan… Dan is een digitale versie natuurlijk een uitkomst. Ik heb boek één al klaar staan! Ik ben erg benieuwd, en zal deze serie dus ook snel gaan proberen.

The Wrath and the Dawn – Renee Ahdieh

De reden dat ik dit boek nog niet in mijn bezit heb, als physical copy? Omdat ze deze mooie cover (zie boven) niet in paperback verkopen. Het eerste deel heeft een alternatieve cover, het tweede deel wel de originele cover (die opvolgt op deze). Zo stom! Waarom kunnen ze niet gewoon de mooie cover uitbrengen, of consequent zijn? Alternatief was om de hardcover te bestellen. Maar, die is ruim €17,-. Dat vind ik toch wel veel voor een boek waarover ik een klein beetje twijfel… Waarschijnlijk vind ik hem fantastisch, maar dan kan ik altijd nog de hardcovers kopen! Het ebook zal ik zeker snel oppakken.

Crimson Bound – Rosamund Hodge

De reden waarom ik Crimson Bound niet direct heb besteld na het uitlezen van Cruel Beauty? Omdat ze hem alleen in Hardcover formaat verkopen, en ik heb Cruel Beauty in paperback. Dat kan toch niet samen!?! Daarom heb ik hem nu digitaal: kan ik het verhaal toch lezen voor iemand besluit dat ze hem toch in paperback moeten uitbrengen! Al weet ik niet of dat gaat gebeuren, want het boek is al meer dan een jaar oud… Het verhaal is geïnspireerd door Roodkapje op een zelfde soort manier dat Cruel Beauty was gebaseerd op Belle & het Beest. Ik heb er nu al zin in!

I’ll Meet You There – Heather Demetrios

Ook heb ik nog wat Contemporary gedownload: die vind ik altijd heerlijk om te lezen in de zomermaanden. De eerste op dit lijstje is I’ll Meet You There, een boek dat sinds zijn publicatie veel aandacht krijgt. Iedereen is er zo enthousiast over! Het verhaal gaat over Skylar en Josh, die in hetzelfde motel werken in de zomervakantie. Skylar werkt daar omdat haar moeder ontslagen is, en ze het geld nodig heeft voor haar toekomst. Josh heeft zijn been verloren in Afghanistan, en zal nooit meer bij de marine kunnen werken zoals hij wilde. Hun gedeelde isolatie brengt hen samen, en er bloeit iets op… Ik ben heel benieuwd naar dit verhaal!

More Happy Than Not – Adam Silvera

Nog zo’n boek dat íédereen fantastisch vond, en die ik dus wel aan mijn lijstje toe moest voegen. Het verhaal volgt Aaron, die na zijn vaders zelfmoord probeert weer wat gelukkiger te worden. Zijn vriendin en moeder helpen hem hierbij, en het lijkt al ietsje beter te gaan. Maar ondanks dat kan hij het maar niet vergeten. Wanneer zijn vriendin een paar weken weg is, leert Aaron Thomas kennen. Hij maakt hem blij, laat hem veilig voelen. Aaron’s vrienden en vriendin zijn er niet zo blij mee, maar daar is hij niet zo mee bezig. Maar omdat Aaron zijn opbloeiende gevoelens voor Thomas niet weet uit te schakelen, denkt hij eraan om zich op te laten nemen in een instituut dat zijn gedachten kan aanpassen om zichzelf weer op het rechte pad te krijgen. Ook  al betekent dat dat hij vergeet wie hij echt is. Dit verhaal klinkt nu al indrukwekkend, en ik ben er nog niet eens in begonnen. Ik kan niet wachten om er achter te komen wat er allemaal in dit boek gebeurt!

The Square Root of Summer – Harriet Reuter Hapgood

Naar dit boek ben ik ook erg benieuwd. Het bevat tijdreizen, quantumfysica en romantiek. Dat zijn drie bijzondere elementen om samen te voegen in een boek! Het verhaal gaat over Gottie, die ontzettend veel meegemaakt heeft: haar opa is overleden, haar vriendje was er niet voor haar, en haar beste vriend verhuisde. Nu alles weer bij elkaar komt, lijken verleden, heden en toekomst met elkaar te botsen… Nu ik dit zo lees ben ik eigenlijk benieuwd of dit wel of niet een contemporary is. We zullen zien!

When We Collided – Emery Lord

Dit laatste boek is nog niet lang uit, maar ik hoor er continu over. Het is alsof iedereen hem al heeft gelezen! Dan kan ik niet achterblijven, toch…? De synopsis van dit boek geeft nog niet veel prijs: het verhaal gaat over Jonah en Vivi. Ze komen erachter dat je, wanneer je botst met de juiste persoon op het juiste moment, voor altijd kan veranderen. Ik laat me verrassen!

Dan was dit mijn lijst! Een leuke combinatie van verschillende soorten (YA) boeken, al zeg ik het zelf! Mij staat me nog wat te doen in de zomervakantie en erna 😉

Staat er iets tussen wat jij al gelezen hebt? En welke staat er ook op you TBR-lijstje?

Liefs,
Annabel Rianne

 

4 gedachtes over “Books || Digital TBR

Geef een reactie

